Toon posts:

PUB programma op de achtergrond

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik met ctrl-alt-del en dan taakbeheer kies dan staat daar een programmatje op de achtergrond te draaien dat PUB heet, ik kan het afsluiten zonder dat er verder iets instabiel wordt, ben alleen bang dat het misschien een spyware proggie is, heb het op internet al proberen op te sporen maar kan er niets over vinden, iemand die weet waar het proggie voor wordt gebruikt??

Mvg, Jochem

Verwijderd

Spyware scan gedaan?
VIrus scan gedaan?

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Installeer evt. een firewall en kijk of het connecties maakt met internet.
Of kijk ff met netstat of je wat verdachts ziet.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 19:58:
Wanneer ik met ctrl-alt-del en dan taakbeheer kies dan staat daar een programmatje op de achtergrond te draaien dat PUB heet, ik kan het afsluiten zonder dat er verder iets instabiel wordt, ben alleen bang dat het misschien een spyware proggie is, heb het op internet al proberen op te sporen maar kan er niets over vinden, iemand die weet waar het proggie voor wordt gebruikt??

Mvg, Jochem
Wat is de extentie ervan ? Heb je een up to date virusscanner, een spywarescanner als Ad Aware ? Wat hebben die tot nu toe al gevonden ? Kan ook volstrekt normaal zijn. Onder welke user draait het ? Heb je een website draaien? Wellicht gewoon een bestandje van de webserver ? Denk dat dit wel eens een Apache-proces kan zijn als ik de resultaten bij [google=PUB windows process] bekijk :)

De laatste patches voor windows ?

Zou je ook ff je OS kunnen noemen, liefst ook in de titel laten zetten door een modje conform de Windows Operated Systems - Policy ;)

[ Voor 16% gewijzigd door sanfranjake op 11-01-2004 20:06 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

In welke map staat het op je HDD? Al een search naar het bestandje op je HDD gedaan?
Komt hij niet in je runkeys van het register voor?
Slurpt hij veel cpu en/of mem op?

We kunnen dus zoals sanfranjake ook laat zien nog veeeeeeeeeeel meer info gebruiken :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

WOS --> Software Algemeen.

Naast bovenstaande replies en vragen: check even de stukken in de SA FAQ over spyware en virussen; maar verwijder het niet zomaar voor je weet wat het is, scheelt weer hoofdpijn :P

Goed klinkt het iig. niet.

[ Voor 12% gewijzigd door F_J_K op 11-01-2004 20:59 . Reden: url ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1