Wat raden jullie aan voor deze pc?

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03-2025
Ik heb :
AMD 2500 +(Barton,unlocked)
A7N8X-X
512MB apacer RAM (333MHZ)
Ati 9200 (geen SE)
Maxtor 80 GB

Ik wil deze wel overclokcen maar hoe? Ik bedoel,wat raden jullie aan. Ik weet hoe(Ik kan de FSB wel niet verzetten door de lage RAM snelheden)
De standaart koeler staat er nu op en in een QF50A case. wat raden jullie aan om deze een beetje op te drijven(geen andere GPU want dat geld hebbek niet) maar de CPU zelf OC'n.
+ koeling enzo(het belangrijkste)
*edit* met zo'n laag mogelijk budget mense!!!!!!!!

[ Voor 6% gewijzigd door Entity_Razer op 11-01-2004 19:47 ]

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

• Joppe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-01 15:35
lees eerst even de policy

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:49
overklokken zou je iig geen tot weinig geld mogen kosten.

Met dat mobo en die cpu combo moet je nu al een eind op weg kunnen.
Al wat geprobeerd?

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• Entity_Razer
nog niets geprobeerd nee maar ik zoek eigentlijk iemand die me een beetje op weg helpt(gewoon zegt doe dit NIET ofzo en welke koeling goed is(dit is ook Cooling forum he :) )

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Er staat bovenaan dit forum een FAQ, als je die even doorleest vind je waarschijnlijk alles dat je wil weten. In ieder geval meer dan wij je zo snel even kunnen vertellen. Suc6 :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

Verwijderd

als je dat geheugen op 2,9 volt (standaard is 2,6 volt) zet moet ie wel wat harder willen lopen }) verder moet je de CPU langzaam pijnigen tot je een stabiele OC hebt... je komt er vanzelf achter als het te hoog gegrepen is

op het moment dat je CPU niet meer stabiel is moet je de Vcore verhogen

suc7

tip: videokaarten zijn ook prima over te clocken })

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

idd... bovenaan staat een FAQ met het meeste wat je wilt weten.. tevens staat er in "mini" overklok FAQ ook nog heeeeeeel veel info die van jou voor belang is.

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Entity_Razer schreef op 11 januari 2004 @ 19:47:
. Ik weet hoe(Ik kan de FSB wel niet verzetten door de lage RAM snelheden)
euh bij dat bord kan je de fsb van de cpu en geheugen toch apart instellen :?
wat heeft de fsb van je cpu (als je die omhoog gooit) dan met die van het geheugen te maken?
oke hij zou beter lopen als ze alle 2 gelijk lopen maar dan klopt die zin nog niet.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Entity_Razer
Over koeling ff(srry maar dit is meer ondervindelijk dan iets anders denk ik)
Ik ben van PLAN een nieuwe koeler voor de CPU te kopen en dan ineens zo'n artic pasta ding en ik hbe hier nog een oude heatsink en fan(zo'n kleine, 2 cm ofzo?) liggen en de fan en koeler wil ik EXTRA op de achterkant van de GPU plakken. kan dit EN hoe krijg ik de koeler van de GPU NU deraf? want ik wil daar ineens ook een beetje van die koelingspaste tussen smeren :)

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Entity_Razer schreef op 11 januari 2004 @ 19:58:
Over koeling ff(srry maar dit is meer ondervindelijk dan iets anders denk ik)
Ik ben van PLAN een nieuwe koeler voor de CPU te kopen en dan ineens zo'n artic pasta ding en ik hbe hier nog een oude heatsink en fan(zo'n kleine, 2 cm ofzo?) liggen en de fan en koeler wil ik EXTRA op de achterkant van de GPU plakken. kan dit EN hoe krijg ik de koeler van de GPU NU deraf? want ik wil daar ineens ook een beetje van die koelingspaste tussen smeren :)
Dit kan en is te vinden met de search... hoe je hem eraf moet krijgen?? Ook weer met de search... wat je daar zal vinden??

- Met een draaiende beweging eraf halen
- In de vriezer leggen en later met een schroevedraaier eronder *pling* kooler is eraf...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Dit soort dingen zijn inderdaad gewoon via de search te vinden :)

En verder staat bovenin dit forum een mooie faq over hoe over te klokken. Ook het topic wat apen-nootjes geeft kan je daar prima bij helpen :)
Het is gewoon een kwestie van proberen en kijken hoe het lukt.. En daarbij is het belangrijk dat je altijd kleine stapjes neemt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.