Ik heb nu bijna 1 jaar lang een RAID0 systeem draaiend gehad, met 2 x Western Ditigal 80GB (7200rpm 8mb) maar vorige week kreeg ik de melding dat de RAID array offline is!
De schijven zijn hoogstwaarschijnlijk NIET defect, getest met programmatuur van WD zelf. S.M.A.R.T. geeft ook geen fout.
Specs RAID: Onboad RAID chip van Promise op een Gigabyte GA-8PE667 Ultra
Halt screen :
ID------Mode------------Size------------Track Mapping-----------status
-------------------------------------------------------------------------------
1 *-----1+0 Stripe------80053M----------9732/255/63-------------Functional
2-------2+0 Stripe------160107M---------19456/255/63------------Off line
Problem is detected with array : 2
(ik hoop dat het zo duidelijk is !)
De bedoeling is dat ik me data terug krijg, maakt me niet zo veel uit hoe. ik heb wel ideeen maar durf ze niet zo goed uit te voeren, bang dat ik data verlies.
bijvoorbeeld de array(s) weg gooien en een nieuwe, exact dezelfde aanmaken. of data recovery programma's.
Heeft iemand nog een idee wat ik kan doen???
Ps.. ik heb hier eerder een topic over geopend maar die werd gesloten, ik hoop dat het nu wel goed gaat, ik doe in ieder geval mijn best.
Bedankt.
de streepjes moeten spaties zijn, maar deze vallen weg, weet niet hoe ik het anders moet doen, misschien kan een moderator dat ff doen? thanx
De schijven zijn hoogstwaarschijnlijk NIET defect, getest met programmatuur van WD zelf. S.M.A.R.T. geeft ook geen fout.
Specs RAID: Onboad RAID chip van Promise op een Gigabyte GA-8PE667 Ultra
Halt screen :
ID------Mode------------Size------------Track Mapping-----------status
-------------------------------------------------------------------------------
1 *-----1+0 Stripe------80053M----------9732/255/63-------------Functional
2-------2+0 Stripe------160107M---------19456/255/63------------Off line
Problem is detected with array : 2
(ik hoop dat het zo duidelijk is !)
De bedoeling is dat ik me data terug krijg, maakt me niet zo veel uit hoe. ik heb wel ideeen maar durf ze niet zo goed uit te voeren, bang dat ik data verlies.
bijvoorbeeld de array(s) weg gooien en een nieuwe, exact dezelfde aanmaken. of data recovery programma's.
Heeft iemand nog een idee wat ik kan doen???
Ps.. ik heb hier eerder een topic over geopend maar die werd gesloten, ik hoop dat het nu wel goed gaat, ik doe in ieder geval mijn best.
Bedankt.
de streepjes moeten spaties zijn, maar deze vallen weg, weet niet hoe ik het anders moet doen, misschien kan een moderator dat ff doen? thanx
[ Voor 14% gewijzigd door writer op 11-01-2004 19:38 ]