Toon posts:

Aopen HQ08 schroefjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas van een vriend van me een Aopen HQ08 kast gekregen.
Ik wil nou graag mijn K7S5A mobo erin schroeven, maar ik weet niet welke schroefjes ik moet hebben om het moedrboard op de achterplaat te krijgen.

In de achterplaat van de kast moet je schroefjes draaien, daarop het mobo leggen en dan het mobo vastschroeven met andere schroefjes.
het gaat mij om die schroefjes in de achterplaat, en dan vooral de afstand tussen het mobo en de achterplaat die deze schroefjes moeten realiseren.

Aangezien dit een veel gebruikte kast is hoop ik snel reacties te hebben...

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-05 09:05
achterplaat, afstandshouder, moederbord, scroef. (standaard maten als het goed is)

Verwijderd

Die schoefjes die jij noemt tussen moederbord en achterplaat noemen ze afstandsbusjes. Dit zijn schoeven waarop je weer kan schoeven met ongeveer een tussenruimte van 1 cm. Je kunt die gewoon bij de DHZ zaak of PC zaak halen bij jou in de buurt.

Verwijderd

Topicstarter
jaah, maar ze moeten wel de JUISTE lengte hebben, anders passen je PCI kaarten nie in je kast.
dan komen de niet diep genoeg in de connectoren op je mobo.
dat is kast afhankelijk

en het is niet 1 standaard voor ALLE kasten, dus als iemand me nou gewoon die lengte ervan kan geven...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2004 20:21 ]

Verwijderd

Een goedkope oplossing: vraag es aan die vriend of ie nog schroefjes heeft :P Anders zou k zelf ook es ffe ofwel bij n computer toko kijken, of een electronica zaak die niet speciaal op pc's is gericht; kon wel es behoorlijk wat schelen in prijs.

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:31
Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 19:41:
jaah, maar ze moeten wel de JUISTE lengte hebben, anders passen je PCI kaarten nie in je kast.
dan komen de niet diep genoeg in de connectoren op je mobo.
dat is kast afhankelijk

en het is niet 1 standaard voor ALLE kasten, dus als iemand me nou gewoon die lengte ervan kan geven...
volgens mij is dat een standaard lengte, ik heb er hier een paar liggen en ze zijn exclusief schroefdraad 0,5 cm en inclusief 1 cm

Verwijderd

Topicstarter
het is NIET allemaal een standaart lengte...
dus begin nou niet weer van : tis een standaart lengte.
ik heb zelf enkele van deze schroefjes hier in huis (3 verschillende lengtes) en de lengtes varieren van 0,5 tot 1,2 cm

ik heb van deze er zo ie zo niet genoeg om zelf uit te proberen welke past.
en het schroefdraat is ook nog eens verkeerd bi de meeste die ik heb.

als je dus niets van deze kasten af weet, dan is het ook niet erg nuttig om te reageren...

ik heb gewoon een kast eigenaar nodig die ff snel de ruimte voor me opmeet, en thats all.
hoe ik verder aan die schroefjes kom ed. is niet interesant

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2004 21:18 ]

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 16:56
Afbeeldingslocatie: http://www.aopen.nl/Products/images/Housing/Products/08%20series.jpg

Bijna onderaan bij MISC PART DESCRIPTION staat BRASS-STUD 8mm, die moet je dus hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door Occy74 op 11-01-2004 21:22 ]

Systeem Specs

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 12:04
Ik heb zo'n kast hier staan :P alleen zitten die schroefjes nu in mijn andere kast, en zoals je al kan raden, ik ga ze er niet voor je uitdraaien :D

Zal ongeveer 1cm zijn ...

[ Voor 10% gewijzigd door De_Bastaard op 11-01-2004 21:21 ]

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 16:56
De_Bastaard schreef op 11 januari 2004 @ 21:21:
Ik heb zo'n kast hier staan :P alleen zitten die schroefjes nu in mijn andere kast, en zoals je al kan raden, ik ga ze er niet voor je uitdraaien :D

Zal ongeveer 1cm zijn ...
Zie mn bericht hierboven, 8mm :)

Systeem Specs

Verwijderd

Topicstarter
thnx, nou kennik die dinge gaan hale en m'n mobo over schroeven :D
Pagina: 1