Toon posts:

Koolance WC

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi. Ik ben nieuw hier en al een tijdje opzoek naar een Waterkoeling Systeem.. Ik wil hierbij me kast (Wel miditower maar goed :P ) Blijven behouden. Ik dacht daarom om dit externe WC'setje te kopen van koolance..

http://silverapp1.mycom.n...uctID=39781&productType=1

Alleen nu heb ik er paar vragen over.. Om te beginnen met de 3 koelers aan de boven kant. Ik wil eerst alleen me CPU koelen omdat ik me videokaart enz niet overclock. Als ik alleen CPU doe draait er dan maar 1 koeler of draaien ze dan alle 3? En is dit setje ook goed om mijn AMD Duron van zo 45 graden nu terug te brengen naar zo 30/34 graden zonder geluid? Voor een foto van me pc is hier een linkie: http://www.news4u.gu-clan.net/PC.JPG

Ik zal het erg op prijs stellen als iemand met ook zo Koolance even een berichtje achterkan laten met een antwoord op mijn vragen. Als andere mensen ook iets weten laat maar weten :)

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

LOL... die drie fan's zijn alleen maar om je radiator te koelen. Als je goed leest dan is dit dus alleen maar de koel unit met pomp en slangen.. de blokje's die je aan wilt sluiten zul je nog los moeten kopen...

je zult dus ook twee gaten moeten hebben om de slangen je kast in te laten gaan (opening voor fan ofzo...)

Dus Ja.. alle drie de fans zullen continu draaien maar alleen maar om je rad af te koelen...

[ Voor 15% gewijzigd door Apen-nootjes op 11-01-2004 19:24 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Topicstarter
hehe oke.. maar zo blokje is niet zo heel duur dus dat kan er nog wel bij.. En dat van die gaten maakt niet uit.. Me vader kan dat wel ... Maar weet je ook of het veel lawaai maakt?

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

dat lawaai valt wel mee.. omdat de fans niet zo hard hoeven te draaien omdat het koeloppervlak groot is...

Maar kan je niet beter wat revieuws enzo gaan lezen??

Tevens moet je voor zo'n blokje toch al gauw 60-70 euro bedenken..

[ Voor 18% gewijzigd door Apen-nootjes op 11-01-2004 19:29 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-02 05:23
www.koolance.com. Als je een beetje redelijk engels kunt lezen dan is dit een goede bron van info.

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ok en deze CPU koeler van koolance?
http://silverapp1.mycom.n...uctID=29145&productType=1

Ziet er wel goed uit en ik ken iemand die zijn Intel 2GHZ Overlocket na 2800 ofzow koelt houd op zo 38 graden.. Zal dus wel koeler zijn voor mij AMD Duron B)

Okee zal reviews gaan lezen maar... Zullen die er wel zijn over die Koolance Exos?

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

ja die zijn er zat ;)

een heel interessante is deze: http://www.monkeyreview.c...review.php?num=238&page=0

Staat helemaal in beschreven hoe hij wordt aangesloten wat erbij zit enzo...

verder is google een hele grote bron van info:

google

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:23

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 19:25:
hehe oke.. maar zo blokje is niet zo heel duur dus dat kan er nog wel bij.. En dat van die gaten maakt niet uit.. Me vader kan dat wel ... Maar weet je ook of het veel lawaai maakt?
Goed CPU blokje - 40-60 euro
Goed NB blokje - 30-45 euro
Goed GPU blokje - 30-45 euro

Nah, goedkoop..... :P

• bobo1on1
  • Laatst online: 19-10-2025
Ik vind het wel erg duur voor een radiator, een pompje en wat fannetjes.

Zonder geluid een duron op die temperatuur dat zal misschien net lukken, of net niet.
Ik draait zelf een athlon 1.33 ghz met een temp van 40/45 zonder fan op me radiator maar ik heb wel een fan in me pc nodig om me chipset en mosfets te koelen.

Een complete kast van koolance is 16 euro duurder bij mycom, en die kast is een stuk beter dan de kast die je nu hebt.

offtopic:
is dat een codegen voeding? zo ja, die zou ik maar zo snel mogelijk vervangen :X

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

offtopic:
@ bobo1on1 waarom?? Heb ik ook den die voeding die werkt bij mij nog steeds goed hoor!

[ Voor 15% gewijzigd door Apen-nootjes op 11-01-2004 19:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heey mensen ben eruit.. Ga denk deze kopen.. Alleen nu heb ik een SLIM iemand nodig (Jullie zijn allemaal wel slim niet daarvan :9 )

http://www.monkeyreview.c...e/koolance/exos/temp1.jpg
Dit zijn de temparatuurs in F maar kan iemand ze om reken naar Celcius? Ik zal die gene erg dankbaar zijn _/-\o_

• bobo1on1
Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 19:44:
Heey mensen ben eruit.. Ga denk deze kopen.. Alleen nu heb ik een SLIM iemand nodig (Jullie zijn allemaal wel slim niet daarvan :9 )

Dit zijn de temparatuurs in F maar kan iemand ze om reken naar Celcius? Ik zal die gene erg dankbaar zijn _/-\o_
Mag ik je voor die 16 euro meer toch heel hard deze aanraden?

En kijk eens hier ook :)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.

Verwijderd

Topicstarter
Hehe ThQ! Nee neem dan toch extern.. Die kast heeft dan wel voor 16 euro een mooi kastje erbij zitten maar wil graag me bestaande houden ;)

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ook hier biedt google uitkomst ;)

Google is namelijk ook een heuse rekenmachine:

een voorbeeld

kan je dus lekker zelf ;)

Ik vindt zowiezo dat je nou niet echt veel zelfwerkzaamheid toont... met een beetje google en zoeken had je ook kunnen vinden om het zelf om te rekenen..

[ Voor 12% gewijzigd door Apen-nootjes op 11-01-2004 19:54 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 19:52:
Hehe ThQ! Nee neem dan toch extern.. Die kast heeft dan wel voor 16 euro een mooi kastje erbij zitten maar wil graag me bestaande houden ;)
Jij blijft liever met een Sweex kast zitten terwijl je voor 16,- eypo extra een hele goede Chieftec kan hebben :? :o

Verwijderd

Topicstarter
Hehe jij bent de 1e die meteen zegt dat het een Sweex kast is 8)
Mjah.. Ik heb zelf op me kamer niet zo erg veel ruimte en op me kamer en om dat ding op bureau te zetten past ook niet want dan hangt er een flink stuk over het bureau en eronder gaat net niet want dan zitten de koelers strak tegen het hout van me bureau ;) Dus daarom zag ik die Externe wel zitten :)

• bobo1on1
Je zou ook een gewone set kunnen kopen, die radiator kun je dan ook bovenop je kast zetten.
Voor die prijs heb je ook gelijk je blokken erbij denk ik.

• Exigence
  • Laatst online: 10:23

Exigence

dnkroz

Graden celcius = (F - 32)/9*5 B)
Waar F = graden Fahrenheid

Verwijderd

Topicstarter
Okee ik ga dan wel zo kast erbij kopen. Alleen, die Koolance Exos koelt die net zo als die kast? Of ziet die Koolance Exos gewoon in die kast verwerkt :?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 20:13:
Okee ik ga dan wel zo kast erbij kopen. Alleen, die Koolance Exos koelt die net zo als die kast? Of ziet die Koolance Exos gewoon in die kast verwerkt :?
kijk eens goed naar de bovenkant van de kast ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik ben eruit gekomen dankzij jullie! ThQ! :*)
Alleen me Airflow is nu erg slecht omdat het een kleine kast is en een grote koeler. Als ik zo waterkoeling neem en ga alleen de CPU koelen is de airflow dan beter omdat de CPU het meeste warmte afgeeft dan een stuk vermindert is en dan de warmte dan alleen afkomstig is van HD en Videokaart?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Ik denk dat je beter eerst eens zelf wat meer informatie kunt gaan verzamelen door even wat reviews te bekijken.. Lees ook bijvoorbeeld [rml][ WC] Het grote waterkoelingstopic deel VI[/rml] eens door om wat ideetjes op te doen.

Ook Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03) zou ik je willen aanraden om door te lezen over bijvoorbeeld airflow in de kast etc.

Eerst even eigen onderzoek, dan kom je er vanzelf wel uit :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.