[Access] veld van een subformulier aanspreken

Pagina: 1
Acties:

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Hey,

ik kom er maar niet uit.... als je in Access een text veld wilt gebruiken in een query dan spreek je die aan met Me.veldnaam.value , stel dat ik een subformulier in die pagina heb genaamd Autos, dan dacht ik dat ik een veld uit dat subformulier in het hoofdformulier kon aanspreken met Autos.veldnaam.value, maar dat werkt niet... kan iemand me misschien uitleggen hoe het wel moet?

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Heb nog een vraag, stel ik heb een hoofdformulier met 2 subformulieren...

het ene subformulier is met klantid gekoppeld aan het hoofdformulier op klantid, en dat subformulier moet op boekid ook gekoppeld zijn aan boekid van het 2e subformulier, hoe doe ik dat?

Ik kan voor zover ik zie alleen velden van het hoofdformulier koppelen aan een subform.

• Arjan404
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-05 20:40

Arjan404

no comments....

TangLeFuzZ schreef op 11 januari 2004 @ 19:13:
ik kom er maar niet uit.... als je in Access een text veld wilt gebruiken in een query dan spreek je die aan met Me.veldnaam.value , stel dat ik een subformulier in die pagina heb genaamd Autos, dan dacht ik dat ik een veld uit dat subformulier in het hoofdformulier kon aanspreken met Autos.veldnaam.value, maar dat werkt niet... kan iemand me misschien uitleggen hoe het wel moet?
Je kunt het oplossen door niet met Me.* te werken maar met de echte benaming van de formulieren/velden. Dus bijvoorbeeld:
[Forms]![naam_hoofd_formulier]![naam_sub_formulier]![veldnaam_op_subformulier]