Toon posts:

dvd werkt niet goed na branden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb de (orginele) DVD van bert visscher (voor ons hoeft het niet) geript volgens de op tuts4u beschreven methode (met Doitfast4u, CCE, reauthorist, scenarist, etc.)

maar als dan alles klaar is test ik m'n ISO met een alcohol virtual drive en dan werkt ie naar mijn id perfect, menu werkt, beeld ziet er goed uit etc.

Maar als ik 'm dan naar een DVD fik (met nero 6.3.0.2) en afspeel in m'n dvd speler of m'n computer (xbox en een provision dvd-speler geprobeerd) klopt er geen bout meer van. Dat beginstukje wat op op iedere dvd staat van Stichting Brein wordt na 2 sec. afgekapt, het menu klopt voor geen meter meer (bv. dat je op chapter 1 klikt en hij gaat chapter 8 afspelen) en het beeld ziet er niet meer uit, het trilt behoorlijk en je ziet dat het interlaced is zeg maar (horizontale strepen door bewegende beelden).

Ik heb het al op 2 verschillende instellingen in DoCCE4u geprobeert, nl. 1 x met "Top field first" en "alternate scan" aan (en progressive uit omdat het er interlaced uit ziet als je de AVS file opent) en 1x met alleen "Top field first" aangevinkt.
En ik heb alles op 5 passes geencode, voor de rest is alles volgens de tuts4u tutorial gedaan.

Wie o wie kan mij helpen? WWwHELP!!!

Alvast bedankt!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
En op welke settings heb je gebrand? Als de ISO namelijk goed werkt zit de fout namelijk hoogstwaarschijnlijk niet in het coderen :)

Verwijderd

Topicstarter
G33rt schreef op 11 januari 2004 @ 20:31:
En op welke settings heb je gebrand? Als de ISO namelijk goed werkt zit de fout namelijk hoogstwaarschijnlijk niet in het coderen :)
nou, daar valt in nero niet echt zo veel aan te veranderen, alleen op het ISO Tabblad; ISO level 1 en ISO 9660 character set en bij het burn tabblad "Book Type DVD-ROM" aangevinkt, maar dat zijn allemaal default instellingen.

ik heb dus eerst een ISO gemaakt met nero image recorder, daarna die iso getest en toen gefikt