Nou, al jaren wil ik eigenlijk een koffermod hebben, vooral omdat het erg handig is, dat was altijd de eerste gedachte erachter. Laatst had ik een nieuw systeem gekocht maar ik kreeg voor kerst een dikke CoolerMaster WaveMaster kast, daar ik dacht dat er nix van een koffermod zou komen. Totdat ik in de kelder een oud gamma koffertje vond, ik ben meteen gaan brainstormen en kwam op het idee alle houten platen van het koffertje te vervangen door plexiglas.
Wat komt erin?
Eigenlijk was dat wat het minste boeide, maar toch, beetje goeie hardware is leuk:
AMD 2000+
ASRock MiniATX K7VM2 mobo
256 MB DDR RAM
20 GB HD
Dat is eigenlijk alles, mocht ik een DVD/CD Drive goedkoop vinden komt die er ook nog in, maar @ the moment niet nodig
De mod:
Nou, omdat ik het koffertje al thuis had ben ik maar begonnen. Van het modden zelf heb ik geen foto's, maar wel van het voorlopige resultaat:

Dat is dus het eigenlijk koffertje, ondertussen ben ik het mobo gaan halen:

Dit mobo heeft lekker alles onboard, VGA, LAN USB2.0, noem maar op

Zoals je ziet heb ik de moboplaat iets te groot, dus dat laat ik door mijn vader ff wegflexen deze week. Gelukkig maar, want dit scheelt weer, zo krijg ik de voeding er beter naast :)!
Dan hebben we het over de voeding, dit is er van over:

Niet veel dus
, ik heb het kastje eromheen weggesloopt, en de Fan ervanaf, deze gaan strx aan de zijkant van hem komen, tegen een van de platen van het koffertje op.
Nou, als laatste voor vandaag het 'aansluitingenrekje' zoals ik het noem:

Dit komt straks aan de zijkant en vermakkelijkt het plaatsen van xtra PCI kaarten in mijn Koffermodje
Zoals jullie zien moet er nog vanalles gebeuren, een lijstje:
- Scharnieren aanbrengen
- Sloten aanbrengen
- Hengsel aanbrengen
- 12 cm blowhole maken
- Rheobus aanbrengen (dus ook gemod is)
- 8 cm blowhole maken (voor voeding koeling)
- CCFL maken
- Controlepaneel maken voor aan/uit zetten PC, reset + de lampjes (en de lights uit/aan)
- Als over van Wavemaster voeding, voeding cablesleeven
Dit is zo'n beetje wat ik nog in gedachte heb, waarschijnlijk valt me tijdens de mod nog veel meer binnen, so, stay tuned!!
Ik hoop dat jullie dit modje een beetje leuk vinden
CIP-toestemming van AcouSE
Wat komt erin?
Eigenlijk was dat wat het minste boeide, maar toch, beetje goeie hardware is leuk:
AMD 2000+
ASRock MiniATX K7VM2 mobo
256 MB DDR RAM
20 GB HD
Dat is eigenlijk alles, mocht ik een DVD/CD Drive goedkoop vinden komt die er ook nog in, maar @ the moment niet nodig
De mod:
Nou, omdat ik het koffertje al thuis had ben ik maar begonnen. Van het modden zelf heb ik geen foto's, maar wel van het voorlopige resultaat:

Dat is dus het eigenlijk koffertje, ondertussen ben ik het mobo gaan halen:

Dit mobo heeft lekker alles onboard, VGA, LAN USB2.0, noem maar op

Zoals je ziet heb ik de moboplaat iets te groot, dus dat laat ik door mijn vader ff wegflexen deze week. Gelukkig maar, want dit scheelt weer, zo krijg ik de voeding er beter naast :)!
Dan hebben we het over de voeding, dit is er van over:

Niet veel dus
Nou, als laatste voor vandaag het 'aansluitingenrekje' zoals ik het noem:

Dit komt straks aan de zijkant en vermakkelijkt het plaatsen van xtra PCI kaarten in mijn Koffermodje
Zoals jullie zien moet er nog vanalles gebeuren, een lijstje:
- Scharnieren aanbrengen
- Sloten aanbrengen
- Hengsel aanbrengen
- 12 cm blowhole maken
- Rheobus aanbrengen (dus ook gemod is)
- 8 cm blowhole maken (voor voeding koeling)
- CCFL maken
- Controlepaneel maken voor aan/uit zetten PC, reset + de lampjes (en de lights uit/aan)
- Als over van Wavemaster voeding, voeding cablesleeven
Dit is zo'n beetje wat ik nog in gedachte heb, waarschijnlijk valt me tijdens de mod nog veel meer binnen, so, stay tuned!!
Ik hoop dat jullie dit modje een beetje leuk vinden
CIP-toestemming van AcouSE
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2004 19:48 . Reden: echte 300px ipv met [img=300 tag] ]