Onboard videokaart geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008

• typhon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-04-2024

typhon

Nooit in één keer...

Topicstarter
Ik heb net een nieuw Asus mobo met een onboard videokaart. Als ik wil opstarten geeft hij een soort koude start. Geen beepcodes, de power en HD led branden wel. De HD led gaat 8 sec later wel uit. Het beeldscherm blijft op stand by. Ik heb alle aansluitingen gechecked en zitten goed vast.

Is de onboard videokaart kapot of moet ik die activeren oid. Ik krijg in de loop van de week een AGP kaart die ik kan gebruiken. Maar ik zou graag al aan de slag willen met deze pc.

Ik heb in de search niets gevonden.

Tnx.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Doe eens een BIOS reset, en kijk even in het boekje van je moederbord at dat te melden heeft over de onboard kaart :)

• typhon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-04-2024

typhon

Nooit in één keer...

Topicstarter
Pollewob schreef op 11 januari 2004 @ 18:00:
Doe eens een BIOS reset, en kijk even in het boekje van je moederbord at dat te melden heeft over de onboard kaart :)
Bios resetten heeft geen effect.

En de moederbordhandleiding zegt niets over de kaart. Er staat alleen een vermelding van een 'powerful graphics' feature onder 'motherboard features'. Ik zal ff kijken op internet welke videokaart erin zit, het is een SiS Chipset igg.

edit:
Link naar mobo spec's
Zelfs op de asus site spreken ze niet van een merk videokaart :/ .

[ Voor 25% gewijzigd door typhon op 11-01-2004 18:28 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

typhon2 schreef op 11 januari 2004 @ 18:16:
[...]

Bios resetten heeft geen effect.

En de moederbordhandleiding zegt niets over de kaart. Er staat alleen een vermelding van een 'powerful graphics' feature onder 'motherboard features'. Ik zal ff kijken op internet welke videokaart erin zit, het is een SiS Chipset igg.

edit:
Link naar mobo spec's
Zeg dan gewoon dat je een P4S533-MX hebt :z
Zelfs op de asus site spreken ze niet van een merk videokaart :/ .
Niet raar, als je onboard of integrated VGA hebt, heb je ook geen videokaart. Verder moet je eens in de specs van de SiS 651 bekijken, het heeft integrated VGA, dat is hem dus :P

Of hij per default aan of uit staat moet je maar in je manual opzoeken (is als je heb niet hebt op diezelfde site te downen), maar dit heeft allicht niets met VGA te maken en alles met een of ander BIOS POST probleem. Kijk eens hier:

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.