Toon posts:

Kom multipliers te kort met TB 1 GHZ

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Config: Abit KT7 Raid, TB 1 GHZ, 256 MB.

Ik ben nu voor het eerst van Intel naar Amd gegaan en zaterdag dat systeem in elkaar gezet, ik moet zeggen het loopt als een tiet *D maar ik probeer altijd zover mogelijk te overclocken maar het moet wel stabiel blijven, dat is nu gelijk het probleem hij loopt zonder problemen op 12 x 100 = 1200 mhz maar 12,5 blijft 12 hij pakt gewoon geen halve multipliers, kan ik nu zonder problemen de FSB gaan opkrikken want ik heb gehoord dat je beter niet aan de FSB kan komen ? Verder haalt het systeem onder Sisoft sandra 2001 een cpu score boven de P4 1,4 GHZ en een geheugen score van bijna de helft van een P4 systeem, klopt dit een beetje ?

Bedankt,

Dennis

Verwijderd

Dit klopt wel goed hoor, want het geheugen van de P4 is RAMBUS geheugen en dit is een stukkie sneller.

Ik heb ongeveer de zelfde config en dezelfde Sandra uitkomsten ;).

Verwijderd

Hmm, ik geloof dat ik wel een beetje jaloers ben op jullie. Ik heb zelf namelijk ook een 1Ghz Tbird, die ik 'nog' niet stabiel op 12x100 krijg.

Het vreemde wat ik heb is dat hij op 1150(11,5x100) wel boot maar niet windows wil doorstarten. Zet ik hem echter op 11x106=1166 dan boot hij wel windows :? Hij loopt dan vrij stabiel, maar toch nog hangen afentoe. Momenteel heb ik hem op 11x104=1144 wat tot nu toe het stabielst is. Binnenkort krijg ik een beter koeler en Mushkin rev2 geheugen, ik hoop dan wel hoger te komen.
Welke coolers gebruiken jullie?

Om even op jouw vraag terug te komen. Heb je de laatste nieuwe biosupdate geinstalleerd, hier zit nl een 12,5 multiplier fix in.
Voor wat betreft die FSB, die kun je rustig wat ophogen. Doe dit echter rustig aan, aangezien je al op 1200Mhz loopt. Ik zou steeds 1Mhz omhoog gaan.

:'( Ik wil ook 1200Mhz :'(

• Theguide
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06-2025
Ik had ook last dat ik geen x,5 multipliers kon gebruiken, bleek later gewoon dat ik m'n potloodstreepjes niet goed genoeg gezet had op m'n L1 bridges.
Gewoon wat beter je streepjes trekken en opnieuw proberen.
Dus.

Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:55

evol

hello world

Correct me if i'm wrong, maar ik dacht dat Abit een bios voor de KT7 had die tot multiplier 14 ging...
Ff opzoeken als ik dit gepost heb :)

Move along people. Nothing to see here.

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:55

evol

hello world

Ik correct mezelf wel ff, want ik heb het fout...12,5 is max ja

Move along people. Nothing to see here.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik ga vanavond mijn bios flashen en kijken of die multiplier van 12,5 wil werken.

Dennis

Verwijderd

nouhopen dat die bios flash niet gaat neuken. Zonde van je TB'tje. *D
Pagina: 1