Downloads corrupt

Pagina: 1
Acties:
  • 479 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:27
Gisteren begon in aan een computer van iemand, die moest geformatteerd en er moest xp pro op. Dat ging allemaal perfect, windows update ook, behalve SP1, DX9 en MP9... die failden gelijk.... toen downloadde ik ze handmatig en ze bleken steeds corrupt te zijn, vanaf verschillende locaties...
dus ik probeer vanaf mijn eigen comp te downen, en ik zet hem over en hij is weer corrupt... op mijn eigen comp is ie ook corrupt :S
dus ik lees ff de fora hier, en ik probeer met wget vanaf mn linux box ff dat sp binnen te halen. overgezet via ftp en hij is gewoon 100% in orde.. niet corrupt ofzo, bestandsgrootte gelijk maar diff zegt dat ze andere data bevatten.

Deze corrupte downloads zijn ze niet allemaal... ik kan sinds gisteren helemaal geen bestanden meer downloaden zonder dat ze corrupt zijn, niet op mijn computer en niet op die comp die ik moest fixen... op de comp van mn broertje en van mn pa werkt het wel, net als op mijn linux server. het zijn trouwens alleen .exe bestanden die corrupt zijn... zipjes doen het wel goed

info:
beide comps winxp, met en zonder sp1
comp van me pa winxp sp1
van mn broertje winxp sp1
linux mandrake 9.2

ik heb een alcatel speedtouch tweak -> goedkoop 5-poorts hubje -> comps
dus elke comp hoort dezelfde corrupte downloads te krijgen of niet...
het gekke is, dat dit sinds gisteren dus gebeurt, ik heb het nooit eerder gehad... er is ook geen verschil tussen Opera en IE
ik heb ook niets veranderd sinds eergisteren....

en zelfs vanaf mn eigen provider webspace zijn de downloads corrupt (Planet ADSL Advanced)

ik kon op dit forum niet direct een antwoord hierop vinden dus daarom heb ik een nieuw draadje geopend.

//edit ik heb voor zover ik weet geen virussen, ik draai Trend Micro PC-Cillin 2003 met de laatste definities... ook weet ik zeker dat ik geen adware heb (ook al niet gescanned) omdat het dan ook op de vers geinstalleerde computer moet staan.. ik heb toch echt alleen maar winxp en officexp erop gezet
DutchTSE schreef op 11 januari 2004 @ 17:07:
al gescanned op virussen (die zich via netwerk hebben verspreid?)/adaware?
ja dus //edit maar ja ik zal toch wel ff scannen.. kan geen kwaad toch
//edit ik had het kunnen weten... ad-aware ook corrupt :)

[ Voor 18% gewijzigd door DataGhost op 11-01-2004 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
al gescanned op virussen (die zich via netwerk hebben verspreid?)/adaware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
(stiekem klein schopje :))
met ad-aware gescanned daarnet...
een data miner in me registry (media player client id)
de gebruikelijke hoeveelheid koekjes
een trojan :S ff gegoogled maar ik zie maar een heel klein stukje ervan, er zouden nog veel meer bestanden van moeten zijn... iig ze zijn allemaal weg en nog steeds corrupte downloads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de PC overclocked?
Geheugentimings te aggressief ingesteld?
Gebruik je een goede IDE-kabel? (80-aderig dus)

Ik noem maar een paar dingen ;)
offtopic:
Ook stiekeme kickjes zijn niet toegestaan binnen 24 uur

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2004 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 17:30:
Is de PC overclocked?
Geheugentimings te aggressief ingesteld?
Gebruik je een goede IDE-kabel? (80-aderig dus)

Ik noem maar een paar dingen ;)
offtopic:
Ook stiekeme kickjes zijn niet toegestaan binnen 24 uur
overclocked... Athlon T-Bird 1400 @ 1560 al minstens 8 maanden stabiel (edit: op lucht btw :P Thermaltake Volcano 11+ Ductingmod 55 graden idle, 62 stressed)
geheugentimings... Kingston ValueRAM pc133 @ 142 cas2 (officieel 2-2-2 geheugen dusseh...)
ide kabel 80-aderig ja.

alleen dit probleem heb ik sinds 2 dagen
nog een ander ding: ik zei dat ik het ook op een andere computer had.. en dat is een onovergeklokte p3 500 van mense die nauwelijks weten hoe een comp werkt en hem alleen gebruiken voor huis tuin en keuken dinge... zoals recepten enzo van die interessante dingen stonden erop..

en norton anti-virus uit 1997 mjah...

[ Voor 5% gewijzigd door DataGhost op 11-01-2004 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
pokke quote ipv update

mjah dan editen we deze maar :)
net ad-aware deep hd scan gedaan en daar kwam wel wat malware naar voren enzo...
heel interessant.. nu geeft de setup eerst 3 internal errors voor corrupt file te zeggen

[ Voor 181% gewijzigd door DataGhost op 11-01-2004 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTSE
  • Niet online
dataghost schreef op 11 januari 2004 @ 17:35:
[...]

en norton anti-virus uit 1997 mjah...
maar is wel geupdate of eh........ :/ :X

probeer eens een format (als je daar zin in hebt ;)), weet je iig of het aan de hardware/internetverbinding of eventuele trojans/een of ander programma ligt e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
DutchTSE schreef op 11 januari 2004 @ 17:42:
[...]

maar is wel geupdate of eh........ :/ :X

probeer eens een format (als je daar zin in hebt ;)), weet je iig of het aan de hardware/internetverbinding of eventuele trojans/een of ander programma ligt e.d.
nee niet geupdate...daarom kreeg ik de comp ook want er was een vermoeden dat er wel eens heel misschien in een extreem geval een virusje aanwezig kon zijn :P
dat was direct format... en xp erop ipv 98
iig nu na die 2e ad-aware scan lijkt het toch weer te werken :) ff een paar andere files downe die niet in me cache kunnen staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
en de meuktracker was daarnet ook vermeukt :) nu doet ie het weer goed lijkt me (visual klopte nie met normaal.. beide browsers.. en niemand scheen het te merken behalve ik dus ikz ei maar nix :P)

edit.. crap toch corrupt :(
edit:

ze lijken zomaar toch niet meer corrupt te zijn :S

[ Voor 21% gewijzigd door moto-moi op 12-01-2004 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
kick... mn zips zijn nu ook corrupt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

post je hijackthis log eens hier.
het moet wel en virus zijn als ik het zo lees.

zow gotdatabeest is lekker aan het tegenspelen merk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 18:05:10, on 12-1-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\TGTSoft\StyleXP\StyleXPService.exe
C:\Program Files\Symantec\Norton Ghost 2003\GhostStartService.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Trend Micro\PC-cillin 2003\Tmntsrv.exe
C:\Program Files\VMware\VMware Workstation\vmware-authd.exe
C:\WINDOWS\System32\vmnat.exe
C:\Program Files\Trend Micro\PC-cillin 2003\tmproxy.exe
C:\WINDOWS\System32\vmnetdhcp.exe
C:\Program Files\Trend Micro\PC-cillin 2003\PccPfw.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe
C:\Program Files\Trend Micro\PC-cillin 2003\pccguide.exe
C:\Program Files\Trend Micro\PC-cillin 2003\PCCClient.exe
C:\Program Files\Trend Micro\PC-cillin 2003\Pop3trap.exe
C:\PROGRA~1\Dantz\RETROS~1\ComboButton.exe
C:\Program Files\D-Tools\daemon.exe
C:\Program Files\Winamp5\winampa.exe
C:\Program Files\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
C:\Program Files\CursorXP\CursorXP.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Program Files\TGTSoft\StyleXP\StyleXP.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Fraps\fraps.exe
C:\Program Files\ESP Mail Check\espmc.exe
C:\Program Files\mIRC\mirc.exe
C:\Program Files\VCool\VCool.exe
C:\Program Files\Opera75\opera.exe
C:\Program Files\Winamp5\winamp.exe
C:\Documents and Settings\The DataGhost\Desktop\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = proxy.kennisnet.nl:8080
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus2] "C:\Program Files\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [RivaTunerStartupDaemon] "C:\Program Files\RivaTuner\RivaTuner.exe" /S
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDElbyCDFL] "C:\Program Files\Elaborate Bytes\CloneCD\ElbyCheck.exe" /L ElbyCDFL
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [pccguide.exe] "C:\Program Files\Trend Micro\PC-cillin 2003\pccguide.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PCCClient.exe] "C:\Program Files\Trend Micro\PC-cillin 2003\PCCClient.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Pop3trap.exe] "C:\Program Files\Trend Micro\PC-cillin 2003\Pop3trap.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [MaxtorCombo] "C:\PROGRA~1\Dantz\RETROS~1\ComboButton.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Program Files\D-Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Program Files\Winamp5\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CloneDVDElbyDelay] "C:\Program Files\Elaborate Bytes\CloneDVD\ElbyCheck.exe" /L ElbyDelay
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Program Files\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus2] "C:\Program Files\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe" /WinStart
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [CursorXP] "C:\Program Files\CursorXP\CursorXP.exe" -s
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [STYLEXP] C:\Program Files\TGTSoft\StyleXP\StyleXP.exe -Hide
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Startup: Fraps.lnk = C:\Fraps\fraps.exe
O4 - Startup: Shortcut to coolplayer.lnk = D:\coolplayer\coolplayer.exe
O4 - Startup: Shortcut to espmc.lnk = C:\Program Files\ESP Mail Check\espmc.exe
O4 - Startup: Shortcut to mirc.lnk = C:\Program Files\mIRC\mirc.exe
O4 - Startup: VCool.lnk = C:\Program Files\VCool\VCool.exe
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Program Files\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: Download with GetRight - C:\Program Files\GetRight\GRdownload.htm
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Open with GetRight Browser - C:\Program Files\GetRight\GRbrowse.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {00B71CFB-6864-4346-A978-C0A14556272C} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab
O16 - DPF: {03F998B2-0E00-11D3-A498-00104B6EB52E} (MetaStreamCtl Class) - https://components.viewpo...3d/xaserIII/xaserIII.html
O16 - DPF: {4E330863-6A11-11D0-BFD8-006097237877} (InstallFromTheWeb ActiveX Control) - http://tw.msi.com.tw/autobios/client/iftwclix.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.../MessengerStatsClient.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.m...uctl.CAB?37874.3870138889
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedi...ve/cabs/flash/swflash.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{6DDFE2CC-7A59-46DE-B630-14C15BD75D6F}: NameServer = 10.0.0.153,195.121.1.34,195.121.1.66

die kennisnet proxy staat er trouwens nog van toen ik @ school iets deed (ja ik had me compmee :P) iig die staat toch uit.. en dan is het nog alleen maar in IE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Run een memtest op je geheugen, maar vooraleerst: schroef je vcore wat op of klok iets terug. Ik heb precies hetzelfde gehad en de fix was 0.025 volt er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
jamaar hij draait al heel lang zo dus het ligt nie aan de vcore.. en ik zei al.. een andere comp heeft het ook :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
en als ik het met mn linux box down en dan via http overhaal werkt het wel :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
nu heb ik mn linux server als proxy ingesteld en ik krijg geen corrupte downloads meer :? :? :? :? wie heeft enig idee (k wil zonder proxy dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
kheb nu op aanraden van iemand mn hd gescanned met chkdsk (van xp).. idd een paar foutjes
en mn mtu waarde opnieuw ingesteld met een tcp optimizer... geen effect

het lijkt erop dat ik alleen nog met mn proxy fatsoenlijk kan downen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dus een soortgelijk probleem. Ik kan windows niet updaten, evenals Norton. Ook kan ik de NForce drivers die ik gedownload heb niet installeren (corrupt etc)

Ik snap ook totaal niet waardoor het komt, en ik heb ook alles al geprobeerd (zover ik weet)

En ik begin behoorlijk pissig te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
is bij jou het probleem ook spontaan op komen zetten? ik heb het sinds 4 dagen ofzo terwijl mn comp al bijna 2 jaar oud is zonder problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dataghost schreef op 13 januari 2004 @ 21:47:
is bij jou het probleem ook spontaan op komen zetten? ik heb het sinds 4 dagen ofzo terwijl mn comp al bijna 2 jaar oud is zonder problemen...
yup, vrijdag (dacht ik) werd mijn explorer gigantisch traag en crashte om de haverklap. Nu blijkt dat er iets mis was met Norton (meerdere mensen hadden dit probleem) maar ik wist dit nog niet en heb een formatje gedaan.

Toen heb ik Windows XP Pro geïnstalleerd en ineens zag ik dus dat ik niets kon updaten, en dat een groot deel van de gedownloade bestanden niet geïnstalleerd konden worden (die NForce drivers dus, terwijl ik het wel kan installeren vanaf de cd die bij mijn mobo zat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
en welke provider heb je
welke software had je net geinstalleerd toen het probleem zich voordeed
welke software had je geinstalleerd bij de nieuwe install

mss zijn er overeenkomsten.. ik heb nu al mn mtu waardes veranderd... mn virusscanner firewall aan- en uitgezet, tig reboots later nog steeds 0 resultaat...

en nog steeds kan ik wel goed downen met mn proxy :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dataghost schreef op 13 januari 2004 @ 22:52:
en welke provider heb je
welke software had je net geinstalleerd toen het probleem zich voordeed
welke software had je geinstalleerd bij de nieuwe install

mss zijn er overeenkomsten.. ik heb nu al mn mtu waardes veranderd... mn virusscanner firewall aan- en uitgezet, tig reboots later nog steeds 0 resultaat...

en nog steeds kan ik wel goed downen met mn proxy :S
Windows XP dus en Norton Systemworks. Verder alleen drivers enzo...

Ik heb de bekende Windows XP Pro die bijna iedereen wel heeft :P

Zou dat het probleem kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet maakt windows wel contact met MS en zorgt dat ervoor dat de downloads vaak niet werken...

wie weet...

*paranoid*

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
hm dan is het enige wat wij hetzelfde hebben winxp pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind het dan ook raar dat ik verder niets kan vinden hierover op internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:07

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ik het hele draadje zo lees neigt het mij eigenlijk naar een probleem in je NIC. Probeer je TCP/IP stack eens weg te mikken en opnieuw te installeren, of beter nog: drop er ff een nieuw NIC'je in (van je proxy bijv) en kijk of dat werkt. Moet eerlijk zeggen: als ik zie dat je redelijk kaal draait, kan het daar haast niet aan liggen. Wat je ook ff kunt proberen nog is je PC op een andere poort van de HUB zetten. Tis maar een elcheapo hubje - misschien zijn 1 of 2 poorten gaar.
suc6

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Asus A7N8X Deluxe mobo en daar zitten 2 netwerkkaarten in, en bij beide netwerkkaarten had ik dit probleem (dat bestanden corrupt zijn)

Mijn broer heeft ook de zelfde XP (de albekende fck-versie) en hij begint ook problemen te krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
k krijg nu ook al corrupte plaatjes door :S mja het hubje is al heel lang aan... k d8 al 3 jaar lang 24/7
btw sommige flash filmpjes laden wel maar starten nie :) refresh nodig

dat is 26k uur
en volgens mij gaat mijn brander 20000 uur mee (volgens specificatie)
ik probeer zo nog ns op me broertjes comp hetzelfde bestand te downe en dan omswitchen als het werkt... ill let u know

edit: de site van planet werkt ook met flash lol dus ik kan al niet eens meer op de een of andere manier kijken wanneer we adsl hebben aangevraagd (en dus hubje hebben gekocht, 1 dag nadat we het aan de gang kregen heh)

[ Voor 43% gewijzigd door DataGhost op 14-01-2004 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
FFS L@HLK@Y#(*$YV (*Q($NC&@*n(S*|XUI#YIUCNI#c

het ligt NIET aan de hub :@ dus nu weet ik het echt helemaal niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
The_Eagle schreef op 14 januari 2004 @ 10:01:
Als ik het hele draadje zo lees neigt het mij eigenlijk naar een probleem in je NIC. Probeer je TCP/IP stack eens weg te mikken en opnieuw te installeren, of beter nog: drop er ff een nieuw NIC'je in (van je proxy bijv) en kijk of dat werkt. Moet eerlijk zeggen: als ik zie dat je redelijk kaal draait, kan het daar haast niet aan liggen. Wat je ook ff kunt proberen nog is je PC op een andere poort van de HUB zetten. Tis maar een elcheapo hubje - misschien zijn 1 of 2 poorten gaar.
suc6
en hoezo tcp/ip stack weggooien... je bedoelt de protos eruit en dan er opnieuw in....
het nicje uit mn proxy zit er niet in, die server draait nogal veel (ook voor andere mensen)
en helaas is die kale comp alweer weg :(

dus ik weet het nu echt niet meer... wie helpt mij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
k snap dr sowieso geen *&^#$ meer van want
het kan nie aan me nic ligge omdat het proxied wel werkt
het kan nie aan me kabel ligge omdat het proxied wel werkt
het kan nie aan me hubje ligge omdat het proxied wel werkt
het kan nie aan me settings ligge omdat het proxied wel werkt
het kan nie aan me overclock ligge omdat het proxied wel werkt
het kan nie aan me ram ofzo ligge omdat het proxied wel werkt
het kan nie aan me hd ligge omdat het proxied wel werkt
OFTEWEL HET KAN FFS NERGENS AAN LIGGE OMDAT HET PROXIED WEL GAAT
en ik wordt hier dus super pissig van he

het MOET ffs werke OMDAT HET PROXIED WEL WERKT :( :( :(

als niemand het weet bega ik morgen de doodzonde om voor 50 euro per seconde de helpdesk van planet te belle... dan 3 uur in de w8 staan en dan een kut antwoord krijge omdat ze het zelf ook nie weten (of omdat ze alles waar 'windows' in voorkomt corrumperen...)

please bespaar me dat en kom met een werkend idee :(

[ Voor 21% gewijzigd door DataGhost op 14-01-2004 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

dataghost schreef op 14 januari 2004 @ 21:46:
FFS L@HLK@Y#(*$YV (*Q($NC&@*n(S*|XUI#YIUCNI#c

het ligt NIET aan de hub :@ dus nu weet ik het echt helemaal niet meer
dataghost schreef op 14 januari 2004 @ 22:23:
k snap dr sowieso geen *&^#$ meer van want
het kan nie aan me nic ligge omdat het proxied wel werkt
het kan nie aan me kabel ligge omdat het proxied wel werkt
[F_J_Knip]
offtopic:
Doe een beetje rustig joh :X
Al te druk worden helpt nooit, je kan alleen de boel per ongeluk slopen door te gefrustreerd te worden.
Trouwens kan je de edit knop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif) overwegen te gebruiken :P

En de HD zou ik pas gaan bellen als je weet dat het een netwerkprobleem is aan hun kant, dus even zonder hub werken en rechtstreeks aansluiten enzo.
dataghost schreef op 11 januari 2004 @ 17:05:
het zijn trouwens alleen .exe bestanden die corrupt zijn... zipjes doen het wel goed
Als het alleen executables waren en nu opeens ook alleen zips (en later opeens plaatjes), 'moet' het eigenlijk wel een softwarematig probleem zijn. Trek de HDD er eens uit, stop in een andere PC en scan daarvandaan op virussen (readonly ;) )
Of beter: stop er een vscan CD in en boot er mee naar de prompt.

Hoe werkt het trouwens als je bijv. vanaf CD boot naar knoppix en dan met de vreemde PC download? Als het dan wel goed gaat weet je redelijk dat het geen hardware is.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:34

KroeT

[...]

Hebben jullie allebei de FCKGW versie van XP?

Mwa, nee, daar kan het ook niet aan liggen, dan zou half GoT er last van moeten hebben.

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
* Maak eens een text-bestand van 10.000.000 keer de 0.
* Upload het bestand naar een stabieler server (via FTP)
* Download het bestand van deze server

vergelijk met fc. : dit zou uiteraard hetzelfde moeten zijn.

Ik heb hier ooit hetzelfde probleem gehad, bleek aan een of andere instelling in de ADSL-configuratie te zijn.

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shockme
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-06-2022
Ikzelf heb het probleem ook gehad, alles wat ik downloade of ergens anders downloaden en dan op mn pc zetten was rot.

Ik heb toen geheugen getest, bleek het rot te zijn volgens de test dan.
Ik had 2x 512. 1tje rot volgens het programma, deze vervolgens dr uit gehaald.

En jawel alle "vage" problemen waren spontaan verdwenen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
maar dan nog steeds mijn vraag... hoe kan het in hemelsnaam direct nie werke en via mn proxy wel... :)

een reinstall ga ik nie eens overwegen omdat het bij die andere comp fris al zo was.. en ik heb 160gb aan data erop staan enzo... ik heb wel een backup schijf maar k heb geen firewire dus meot ik het met usb1.1 doen

oftewel: niet zo fijn dus

edit: helpdesk bellen bedoel ik dus mee... mss krijg ik een installateur te spreken ofzo of komt het probleem vaker voor....

[ Voor 16% gewijzigd door DataGhost op 15-01-2004 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook gehad en ook mijn IE was heel traag. Nu blijkt het dat er een probleem is met VeriSign sinds verleden week. Na update hiervan werkt bij mij alles weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
damn k heb zelfs andere nvidia drivers (uit ander topic was het een idee...)
en k heb me kernel gemod dat zag ik bij het rebooten .. kree gik een idee van hee mss.... kernels verschillen in grootte (terwijl ze toch allebei een (weliswaar andere) bmp in zich hebben was het het proberen waard... gelijk een melding 'new msn' die ik ervoorook al kreeg, met de modded kernel was ie corrupt, met deze in 1x goed... ik helemaal blij maar niet voor lang want elke andere download is weer corrupt (welke browser ook)......

edit: bij de planet helpdesk weten ze het ook niet :(

echt.. ik zie het probleem niet omdat het met de proxy wel gaat... waarom zou het niet direct gaan dan :S iemand een idee? PLEASE

[ Voor 17% gewijzigd door DataGhost op 15-01-2004 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
HAHAHAHHA :D

me nic stond op auto mode bij speed
gezet op 10 half duplex zoals in het prille begin van mijn adsl verbinding :) me downloads werkten weer woei
toen d8 ik van maar ik wil 100 mbps dus 100 half en dat werkte ook

100 full OOK :D

dus wie dit probleem ook heeft: check ff je nic, haal hem van auto mode af :D

//edit: mod: slotje mag nu :P evt boost in de search is handig voor andere mense? mja niet aan mij en volges mij staat ie toch bovenaan als je zoekt op 'downloads corrupt'
iig gl hf iedereen met dit probleem

[ Voor 25% gewijzigd door DataGhost op 15-01-2004 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb ook hetzelfde probleem sinds vandaag, heb ook planet adsl advanced. Ook alle files die ik download corrupt, kan geen drivers, updates, programma's ook niet van direct connect downloaden.

Dit is wel zwaar fucking irritant want moet her en der wat uit mijn register flikkeren maar kan geen registrycleaner downen zonder dat ie corrupt is steeds melding van bad CRC enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien lijk ik achterlijk maar wat is en nic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 20:18:
misschien lijk ik achterlijk maar
Een vraag stellen is nooit achterlijk, een vraag stellen zonder eerst zelf proberen uit te vinden hoe en wat wel :*
Zie www.whatis.com - voor al uw technische woordjes, kan je meepraten met elke nerd :+
Of gewoon hier op GoT zoeken of [google=nic] en dan de reclames bekijken :Y)
Netwerkkaart dus.

Gebruik trouwens de edit knop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif) als je wat wilt toevoegen binnnen 24 uur.

Je hebt al je eigen topic lopen: CRC fouten bij gedownloade files
Ga daar dus even verder; maar lees natuurlijk wel eerst al deze tips en die in andere topics in de search voor je een vraag stelt, hoeven wij geen dubbel 'werk' te doen :*

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok thnx zal ik voortaan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dataghost schreef op 15 januari 2004 @ 20:11:

dus wie dit probleem ook heeft: check ff je nic, haal hem van auto mode af :D
en waar doe ik dit?

ik zit trouwens achter een router, misschien dat ik het daar in moet stellen :?

ik heb er ook niet al te veel kaas van gevreten dus....

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 22:20
Ik heb ook net een topic gestart Problemen met het downloaden van bestanden e.d./
vanwege corrupte downloads maar ik heb een alcatel speedtouch USB en ook PLANET ADSL.

Het speelt nu bijna een week.

Zou het iets met die snelheidsupgrade te maken hebben?

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vacuumcleaner schreef op 15 januari 2004 @ 22:41:
Ik heb ook net een topic gestart Problemen met het downloaden van bestanden e.d./
vanwege corrupte downloads maar ik heb een alcatel speedtouch USB en ook PLANET ADSL.

Het speelt nu bijna een week.

Zou het iets met die snelheidsupgrade te maken hebben?
Bij mij is het ook bijna een week geleden begonnen idd....

Ik heb een ethernetmodem met een router er achter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 22:51:
[...]

Bij mij is het ook bijna een week geleden begonnen idd....

Ik heb een ethernetmodem met een router er achter...
Kep een algemeen topicje geopend

[rml][ Planet]Corrupte Downloads?[/rml]

edit/
Die alweer gesloten is. :(

[ Voor 8% gewijzigd door vacuumcleaner op 15-01-2004 23:01 ]

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Misschien een slechte internetverbinding dat pakketten niet goed overkomen en dat Windows hier "overheen" kijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
JeroenM_tbs schreef op 15 januari 2004 @ 23:04:
Misschien een slechte internetverbinding dat pakketten niet goed overkomen en dat Windows hier "overheen" kijkt?
De pakketten komen niet goed over, das duidelijk, maar dit is pas sinds enkele dagen zo bij een aantal planet adsl gebruikers.

edit/
Zojuist een bestand gedownload die het de afgelopen tijd niet deed, nu weer wel, erg vaag dit.

[ Voor 15% gewijzigd door vacuumcleaner op 15-01-2004 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Heb je onlangs de verhoging gehad allicht?
Ik moet nog geupgrade worden, dus als het daar wel aan ligt kan ik er nu nog niet over oordelen...
Mail Planet ook eens over het probleem.
Ik heb atm in ieder geval geen problemen en heb ook Planet ADSL (Comfort).
Enig verschil is dat ik Windows 2000 SP4 gebruik en IE 5.5 SP1.
* Joen krijgt steeds meer het vermoeden dat het enigszins aan Windows XP + IE 6.0 ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Laatst online: 12-09 10:08
Ja lekker vervelend dat je andere topic gesloten werd, leek me nogal informatief aangezien meerdere mensen met planet er problemen mee scheinen te hebben. Ik heb tot nu toe nog geen problemen ondervonden. Sinds die update eigelijk al niet. Misschien is 1 bepaalde centrale verkeerd geupdate, of toevallig meerdere centrale's ?

Wat ik ook zat te denken, is het met FTP protocol, of http? En als het http is, moeten sites dan ook niet fout laden?

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het ligt in mijn geval niet aan de update want ik er bijna een week geleden al last van, dus voor de download-upgrade...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
Dan zou het bij planet zelf moeten liggen. Ik heb net een bestanden gedownload die het 2 uur geleden niet deed en nu weer wel winzip81.exe

De fout die ik nog steeds krijg is bij het openen van een gedownload winzip bestand: bad CRC 82ed63b5 (should be a1d4590e)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
geef es wat linkjes van bestanden die corrupt worden bij jullie, ik wil wel ff testen hoe die bestanden het bij mij doen...

BTW, hier wordt min of meer ook gesproken over een sslechtere verbinding na de snelheidsupgrades:
MrScratch in "KPN ADSL Snelheidsverhoging"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenM_tbs schreef op 15 januari 2004 @ 23:25:
geef es wat linkjes van bestanden die corrupt worden bij jullie, ik wil wel ff testen hoe die bestanden het bij mij doen...

BTW, hier wordt min of meer ook gesproken over een sslechtere verbinding na de snelheidsupgrades:
MrScratch in "KPN ADSL Snelheidsverhoging"
Norton update, windows update en NVidia nForce unified driver package voor XP...

trouwens, NIC instellen zoals eerder geopperd werkt dus niet...

;(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Speciaal voor jou heb ik ff de Nidia nForce unified driver package van 25MB (dus de international versie ;)) gedownload (voor mij best nutteloos, maar ach :P).
Snelheid was redelijk constant 92KB/sec op nog oude ADSL snelheid (1024/320).
Ik kan hem ook gewoon starten Ik krijg althans een waarschuwingsvenstertje om virusscanners uit te schakelen. Verder ga ik ook niet voordat ik per ongeluk de verkeerde drivers voor mn videokaart installeer (ik heb nl. Geforge4).

Moet ik die download ff op mn website zetten zodat je em kunt proberen daar weg te plukken? Ik kan je de link daarna wel ff mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenM_tbs schreef op 16 januari 2004 @ 00:14:
Speciaal voor jou heb ik ff de Nidia nForce unified driver package van 25MB (dus de international versie ;)) gedownload (voor mij best nutteloos, maar ach :P).
Snelheid was redelijk constant 92KB/sec op nog oude ADSL snelheid (1024/320).
Ik kan hem ook gewoon starten Ik krijg althans een waarschuwingsvenstertje om virusscanners uit te schakelen. Verder ga ik ook niet voordat ik per ongeluk de verkeerde drivers voor mn videokaart installeer (ik heb nl. Geforge4).

Moet ik die download ff op mn website zetten zodat je em kunt proberen daar weg te plukken? Ik kan je de link daarna wel ff mailen.
valt te proberen, maar mijn broer heeft ook al zoiets gedaan (we zitten achter een router) en toen werkte het ook niet...

dus nee dank je, erg vriendelijk maar ik denk niet dat het zou werken. Eerder kon ik die pack ook gewoon downloaden en installeren maar nu heb ik steeds het zelfde probleem, en het maakt niet uit welke mirror ik gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou het helpen als ik de frmware van mijn router (draytek vigor 2200) update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
ok dus wat ik deed... start -> configuratiescherm -> netwerkverbindingen -> eigenschappen op mn lan verbinding -> bij de netwerkkaart [CONFIGUREREN] -> dan staat er link speed, zet die op iets anders dan auto mode (probeer 10 half)

ik heb een Alcatel Speedtouch tweak router :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het kan wel degelijk aan je versie van xp liggen de installatie code die je gebruikt is bij microsoft bekent als een illigale versie. daadoor kun je geen updates doen naar sp1. wat je kunt doen is een andere code invoeren die wel "legaal" is.
heb zelf het probleem ook gehad en heb dat opgelost met een andere licentienummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 11:33
Ik heb ook een probleem... bij downloads en bij spelen van sommige games (BF1942 vooral) dan ga ik opeens van het internet af.
Wij hebben een netwerk thuis, en ik ben dus aangesloten op een switch.
Ik heb dan opeens geen internet meer, en de comp zegt van wel, dat ik nog verbinding heb...
Ik denk zelf dat het een aan de utp kabel ligt. Of weten jullie het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
Hidde schreef op 16 januari 2004 @ 06:54:
Ik heb ook een probleem... bij downloads en bij spelen van sommige games (BF1942 vooral) dan ga ik opeens van het internet af.
Wij hebben een netwerk thuis, en ik ben dus aangesloten op een switch.
Ik heb dan opeens geen internet meer, en de comp zegt van wel, dat ik nog verbinding heb...
Ik denk zelf dat het een aan de utp kabel ligt. Of weten jullie het?
probeer het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
http://www.winzip.com/downau81.cgi?winzip81.exe

Dit bestandje komt bij mij corrupt aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Bij mij wederom niets mis mee. Ik blijf het een raar probleem bij jullie vinden...
Ben je allicht ontzettend veel tegelijk aan het downloaden of zo? Dat heeft nl. in de tijd dat ik nog met een 56k modem internette ook wel eens voor corrupte downloads gezorgd... puur omdat ik heel veel tegelijk downloade voor mn krappe snelheid... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 06:49:
het kan wel degelijk aan je versie van xp liggen de installatie code die je gebruikt is bij microsoft bekent als een illigale versie. daadoor kun je geen updates doen naar sp1. wat je kunt doen is een andere code invoeren die wel "legaal" is.
heb zelf het probleem ook gehad en heb dat opgelost met een andere licentienummer.
bij mij ligt het daar nie aan... zoek maar ns op google naar 'downseek' en 'keychanger' :) dan kom je op de site van downseek en daar heb je een 'legale' keychanger heh... zo heb ik sp1 erop gekregen.. die key kan je gewoon bij install gebruike (dus geen fckgw maar vx4xg :))
JeroenM_tbs schreef op 16 januari 2004 @ 17:25:
[...]

Bij mij wederom niets mis mee. Ik blijf het een raar probleem bij jullie vinden...
Ben je allicht ontzettend veel tegelijk aan het downloaden of zo? Dat heeft nl. in de tijd dat ik nog met een 56k modem internette ook wel eens voor corrupte downloads gezorgd... puur omdat ik heel veel tegelijk downloade voor mn krappe snelheid... :P
bij mij lag het eraan dat mijn nic op 'auto mode' stond bij speed.. veranderd naar 10 half 100 half en 100 full en hij doet het op alle 3 behalve auto :)

[ Voor 33% gewijzigd door DataGhost op 16-01-2004 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ach ja, soms zijn de standaardinstellingen gewoon niet afdoende... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar waarom helpt het bij mij allemaal niet ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 18:48:
maar waarom helpt het bij mij allemaal niet ;(
andere config?
doe ff

- virusscan
- adaware
- hijackthis
- andere kabel
- direct op modem
- proxied (op de een of andere manier, lokale proxy)
- andere computer in huis (ander os/ fris os... als die wel werkt, switch dan ff van poort op je router :) )
- andere nic
gewoon de standaard dinge ^^ :) als het nie helpt probeer dan een reinstall :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dataghost schreef op 16 januari 2004 @ 18:58:
[...]
andere config?
doe ff

- virusscan
- adaware
- hijackthis
- andere kabel
- direct op modem
- proxied (op de een of andere manier, lokale proxy)
- andere computer in huis (ander os/ fris os... als die wel werkt, switch dan ff van poort op je router :) )
- andere nic
gewoon de standaard dinge ^^ :) als het nie helpt probeer dan een reinstall :S
Ik heb al een formatje gedaan (paar keer) maar dat hielp niet. Virusscan heb ik ook gedaan, niets gevonden. die andere kan ik nog wel ff proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
dataghost schreef op 16 januari 2004 @ 18:58:
[...]
andere config?
doe ff

- virusscan [/b]al gedaan, zelfs http://housecall.trendmicro.com doet ie ook niet :([/b]
- adaware Ook gedaan, helemaal nix, spybot ook, wederom ook nix
- hijackthis
- andere kabel niet van toepassing, nooit problemen mee gehad
- direct op modem staat mijn pc al
- proxied (op de een of andere manier, lokale proxy) nog niet geprobeerd
- andere computer in huis (ander os/ fris os... als die wel werkt, switch dan ff van poort op je router :) ) andere pc nog ff proberen,
- andere nic nvt
gewoon de standaard dinge ^^ :) als het nie helpt probeer dan een reinstall :S aub niet, ben ik weer een weekend kwijt en zoals heyfreak al meldde, heeft geen effect
Op welke centrale zit je aangesloten heyfreak?

BELANGRIJKE UPDATE
Ik heb net met planet gebeld en een aantal testjes gedaan waaruit bleek dat mijn verbinding in orde was (geen packet loss, oid)

Vervolgens kreeg ik test inloggegevens en wederom moest ik een verbinding maken. Met deze inloggegevens kon ik maar op een bepaalde ip range verbinding leggen (waaronder planet zelf en de kpnadsl support site)

Van de support site moest ik de drivers van mijn adsl modem downloaden en waarempel, geen filetransfer error oid terwijl dat zelfde bestand met mijn eigen inloggegevens wel een een filetransfer error gaf.

Kortom, het probleem ligt bij planet zelf en waarschijnlijk heeft dat temaken met mijn toegewezen ip adres.

Voor de mensen die ook last van dit probleem hebben, stuur ff een email naar larsvdberg@planet.nl (mijn e-mail adres) dan stuur ik mijn ip adres en de test inloggegevens van planet, waarmee je kan testen of het aan je verbinding ligt of aan je computer.

[ Voor 38% gewijzigd door vacuumcleaner op 17-01-2004 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
jij ook, laat ff weten of het is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb hier ook last van alleen heb ik Demon 2048-1024.
Nu is het probleem alleen wat vager denk ik.
Ik haal van 2 ftp servers bestanden af en nu is het zo dat ik bij de ene geen problemen heb en bij de andere wel. En ik weet dat die gene daar wara het fout gaat een firewall heeft draaien alleen dat doet ie al 1 jaar en heb er nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vacuumcleaner schreef op 17 januari 2004 @ 15:29:
[...]

jij ook, laat ff weten of het is gelukt.
Ik heb het nog niet kunnen proberen, en ik heb planet gebeld en zij wisten (uiteraard) ook niet wat er mis is....

Doet het bij jou wel inmiddels weer naar behoren?

=edit=

ik heb het dus geprobeerd en het bestand is nog steeds corrupt Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/i/s/sm_eerie.gif

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2004 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
Verwijderd schreef op 19 januari 2004 @ 20:18:
[...]

Ik heb het nog niet kunnen proberen, en ik heb planet gebeld en zij wisten (uiteraard) ook niet wat er mis is....

Doet het bij jou wel inmiddels weer naar behoren?

=edit=

ik heb het dus geprobeerd en het bestand is nog steeds corrupt [afbeelding]
Heb je toen je die nieuwe inloggegevens invoerde wel je temp internet files verwijderd en dat zelfde bestandje verwijderd? Zit waarschijnlijk nog in je cache geheugen, verwijder eerst en download dan een bestandje van de kpn service site met de test inloggegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vacuumcleaner schreef op 20 januari 2004 @ 00:32:
[...]

Heb je toen je die nieuwe inloggegevens invoerde wel je temp internet files verwijderd en dat zelfde bestandje verwijderd? Zit waarschijnlijk nog in je cache geheugen, verwijder eerst en download dan een bestandje van de kpn service site met de test inloggegevens.
ga nog ff een keertje proberen dan...

brb

=edit=

nope, niks....

zal het dan aan de firmware van de router liggen :?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2004 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Doe eens een online virus scan, want die zijn (vaak wel) up-2-date :)

Ik had ook zoiets dergelijks als dit, en ik had dus een virus.. :( Parite.A oid

www.housecall.nl voor online scan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
Ik denk toch dat het probleem bij planet ligt, ik ga morgen een nieuw ip adres vragen aangezien bij mij bij de testinloggegevens het downloaden wel werkt.
Wat veranderd met die testinloggegevens is alleen mijn IP adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MiMiC schreef op 20 januari 2004 @ 00:51:
Doe eens een online virus scan, want die zijn (vaak wel) up-2-date :)

Ik had ook zoiets dergelijks als dit, en ik had dus een virus.. :( Parite.A oid

www.housecall.nl voor online scan
al gedaan, en er werd niets gevonden...

en op de test-login van planet wilde het ook niet, dus een andere ip zal voor mij weinig zin hebben ben ik bang....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
Ik heb speciaal voor de planet mensen met problemen omtrend corrupte files
dit topic geopend:

[rml][ Planet]Corrupte Downloads[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
nog even iets... mijn probleem kwam terug op 100 full.. en op 10 half weet ik niet meer zeker dus... ik wilde dat terug zetten, en toen d8 ik what the hell en ik druk op update driver.. windhoos updaten en k heb warempel een nieuwe driver :) nix meer corrupt en op 100 full ook nie meer.. nu maar hopen dat het ECHT zo blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dataghost schreef op 20 januari 2004 @ 16:37:
nog even iets... mijn probleem kwam terug op 100 full.. en op 10 half weet ik niet meer zeker dus... ik wilde dat terug zetten, en toen d8 ik what the hell en ik druk op update driver.. windhoos updaten en k heb warempel een nieuwe driver :) nix meer corrupt en op 100 full ook nie meer.. nu maar hopen dat het ECHT zo blijft
driver... je netwerkdriver bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt alsof je geen FTP moet gebruiken maar iets als SCP of zo.
FTP corrumpeert je bestanden als je tegen de server vertelt om alles in ASCII mode over te halen terwijl je eigenlijk wil dat je binaire bestanden wilt overhalen.

Hiervoor is een simpel commandootje op de FTP prompt te gebruiken nl.
ASC om transfers in ASCII mode te doen. En BIN als je een binaire transfer wilt doen waarbij bestanden dus niet worden gemodificeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dataghost schreef op 11 januari 2004 @ 17:23:
(stiekem klein schopje :))
met ad-aware gescanned daarnet...
een data miner in me registry (media player client id)
de gebruikelijke hoeveelheid koekjes
een trojan :S ff gegoogled maar ik zie maar een heel klein stukje ervan, er zouden nog veel meer bestanden van moeten zijn... iig ze zijn allemaal weg en nog steeds corrupte downloads
Ik heb hetzelfde probleem.
Tweemaal contact opgenomen mat Planet.
Ze gaan nu door KPN de verbinding laten controleren.

Het schijnt dat KPN aanpassinge in de wijkcentrales heeft uitgevoerd om de snelheid verhoging te kunnen verwerken.
Misschien is hier iets fout gegaan.

Ik zit in Amsterdam zuidoost. welke locatie zit jij?

mzzl,
René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 15:46:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem.
Tweemaal contact opgenomen mat Planet.
Ze gaan nu door KPN de verbinding laten controleren.

Het schijnt dat KPN aanpassinge in de wijkcentrales heeft uitgevoerd om de snelheid verhoging te kunnen verwerken.
Misschien is hier iets fout gegaan.

Ik zit in Amsterdam zuidoost. welke locatie zit jij?

mzzl,
René
Speciaal voor planet aboonees is dit topic, [rml][ Planet]Corrupte Downloads[/rml]
Ik zit overigens in Amstelveen met dit probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:54
dataghost schreef op 13 januari 2004 @ 18:17:
jamaar hij draait al heel lang zo dus het ligt nie aan de vcore.. en ik zei al.. een andere comp heeft het ook :@
Even over het feit dat het al lang zo stabiel draait: Ik heb al meerdere pc's gehad die na een tijdje iets teruggeklokt moesten worden, het is dus sowieso raadzaam om niet op het randje van het kunnen van je cpu te gaan draaien maar veilig 50Mhz eronder ofzo, en voor het geheugen geldt hetzelfde. 3Mhz eraf is daar een mooie marge voor.

Verder is het standaard om bij corruptie meteen een memtest te doen, 99% van de tijd is het gewoon je ram dat moeilijk doet. de rest heeft namelijk bijna allemaal foutcorrectie (hd, L1/L2 cache, netwerk, etc)

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, ik weet nu waar het probleem zit...

in de router, want direct op de modem heb ik wel wat spul kunnen downloaden (windows update en norton update) die het eerder niet deden.

Maar ik kan die kutrouter maar niet upgraden (Drayteg Vigor 2200E). Ik krijg telkens maar weer een time-out melding....

maar da's weer een ander topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo ik ben van blegie ik heb skynet ADSL
heb ook dit rare probleem
ik woon nog geen 100 meter van een centrale

en ik krijg errors tussen mijn verbinding :
Received (RX)93843 OK, no errors
Transmitted (TX)207628 OK, 69 errors

heb dit bij alle soorten downloads op mijn andere computers gaat het allemaal

mijn pc is ooit geclockt geweest maar ben er een half jaar geleden mee gestopt
(ik heb ook soms het probleem als ik een image laad van een pagina is die ook corrupt valse kleuren scheef ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwordMaster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-05 20:12

SwordMaster

Melee Island TM

geclockt?

Ik snap niet alles wat je allemaal zegt, misschien dat je je probleem in het vervolg in iets begrijpelijker Nederlands kan voorleggen.

Iig adh van dit topic heb je de hint gekregen dat er misschien iets met je modem/router aan de hand is.

Ik zou als ik jou was eerst je computer uitgebreid gaan scannen op virussen, adaware en trojans etc.

Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.

Pagina: 1