Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Ongevraagd betaalde sms van +00 ??

Pagina: 1
Acties:
  • 451 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Joshua22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-02-2023
Hallo, ik zit met een vraag waar ik al dagen lang het web voor afzoek.
Eerst even wat gegevens, KPN abbo, en nog nooit opgegeven voor wat voor sms infodienst dan ook. Ik ben bekend met de sms spammers (Towercell) en andere ongevraagde ellende zoals dating, prijzen, vakantie, etc.

Op 24-12 vorig jaar kreeg ik een sms met de tekst: "beste wensen en een gelukkig nieuwjaar" met als afzender: +00 (een "plus" en twee "nullen" dus)
Geen flauw idee wie dat was, blijkt nu na mijn laatste rekening dat ik daarvoor 0.92 euro moet betalen....
Op verschillende sites en forums ben ik meer dan genoeg klachten tegen gekomen over sms diensten, echter niet over deze sms en afzender (?).

Ik vind geen enkele info over de afzender op de sites die ik bezocht heb zoals KPN en SMS-afzeggen.nl of de ombudsman.
Nou is het officiële beleid van KPN dat ze zich zelf alleen maar zien als een doorgever, zoals een postbode zeg maar, maar ik vind het erg vreemd dat ze zomaar een euro berekenen voor iets waarvoor je niet gevraagd hebt. Dat lijkt op reclame in je bus krijgen en daarna de rekening voor de folder toegestuurd krijgen.
Mijn vraag is, heeft iemand hier iets meer info over deze sms en/of afzender?

Mijn dank is alvst groot :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:03

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb met oud en nieuw ook zo'n SMS gekrgen maar dan van afzender 7272. Ik hoop dat ik daar niet voor hoef te betalen? :?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Joshua22

Verwijderd

http://www.salesplaza.nl/tutorials/sms_service.php

Hier staat ook een waslijst met van die nummers en hoe je je moet afmelden.

• Joshua22
Thx, maar ik ken die lijsten wel....

Maar vraag is natuurlijk of ik me moet afmelden voor iets waar ik me niet eens voor aangemeld heb.
En dat nummer van mijn sms: " +00 " staat in geen enkele lijst.

• imthecool1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-11 13:24

imthecool1

Nobody is perfect, i am nobody

daar hoef je je tegenwoordig niet meer voor aan te melden..je krijgt die sms-jes ook zo hoor!! er worden gewoon databases met 06-nummers verkocht (dat idee heb ik althans) en die worden in een programma gevoerd, wat ze naar de juiste nummers verzend. 1 tip nog, afmelden op zo'n site moet je niet doen, das meestal een bevestiging voor de andere kant, en weten ze dat het nummer nog actief is..dus bestoken ze je met sms-jes.....je doet er nix tegen

De oplossing is niet altijd de oplossing

Verwijderd

lijkt me moeilijk afmelden met zo'n gek nummer.
Misschien grapje van KPN? bel ze eens? Misschien schiet je met flink wat stampij wel een beetje op :?

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-11 11:22

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Maar het is van de zotte dat jij ongevraagt een sms-je krijgt en er ook nog voor moet betalen. Ik denk dat ik bij mijn provider dusdanig aan de bel zou trekken om het geld terug te krijgen. Maar of dat gaat lukken?

• Swop1200
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06-2023
Zou het wat zijn om bij voorbaat je provider (in mijn geval Orange) te zeggen dat je geen betaalde sms-jes wil ontvangen?

Je kunt op je telefoon ook uitgaande gespreken blokeren enzo, dus betaalde sms-jes moet misschien ook wel kunnen. (?)

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:32
Kijk hier eens. Iemand met hetzelfde probleem, alleen dan met T-Mobile..

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:03

JvS

Ik heb hem zelf ook

.. en wat bleek hadden ze me doodleuk hun eigen nieuwjaars wens bij mij in rekening gebracht a euro 0,92(excl. btw)! Was een foutje zei de dame en zou n.a.v. mijn telefoontje op de volgende factuur worden gecrediteerd. Uit haar reaktie begreep ik dat dit alleen wordt gecrediteerd indien je reageerd...
Gezellig. Ik denk niet dat dit zo is, maar die 92 cent mogen ze mij wel terug geven, zonder te reageren het liefst :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Joshua22
GFM!

_/-\o_

Originele post van de site: "Op mijn laatste factuur over december 2003, kwam ik een vreemde sms-dienst tegen. Omdat ik niet begreep wat dit was heb ik T-mobile maar es gebeld en wat bleek hadden ze me doodleuk hun eigen nieuwjaars wens bij mij in rekening gebracht a euro 0,92(excl. btw)! Was een foutje zei de dame en zou n.a.v. mijn telefoontje op de volgende factuur worden gecrediteerd. Uit haar reaktie begreep ik dat dit alleen wordt gecrediteerd indien je reageerd. Dus in Nederland +/- 2 miljoen smsjes maal 0.92 x 1,19 = 2,189.600 euro! In de hele wereld 80 miljoen x 0,92 x 1,19 = 87.840.000 euro! Kassaaaaaaaaaaaaaaa! Betalen voor hun wens! Lache met die lui! FF checken dus!!!!! "

Persoonlijk had ik al zo'n vermoeden dat dat het zou *kunnen* wezen. Maar omdat ik, net als de meeste anderen hier, slechte ervaringen heb met ongevraagde sms'jes, dacht ik eigenlijk eerder aan zo'n maffiosi bedrijf à la Towercell.

Thx again.

• Joshua22
/bump

kleine update, het was vanavond ook al op tv bij de Vara.

http://kassa.vara.nl/port...ssa_artikel&number=222118

Hier een stukje tekst:

"Vlak voor de feestdagen ontvingen 350.000 mensen van verschillende telefoonaanbieders een sms-je waarin hen prettige feestdagen en een gelukkig nieuwjaar werden gewenst, onder het smsje stond geen afzender. Toen de telefoonrekening kwam bleek dat er 1,10 euro betaald moest worden voor deze wens, terwijl dit smsje helemaal niet aangevraagd was.

Deze sms-berichten zijn verstuurd door een marketingbureau via KPN Call Factory. Het marketingbureau wilde aan haar klantenbestand gratis een sms-je sturen om ze prettige feestdagen te wensen. Bij het samenstellen van het telefoonbestand van het marketingbureau zijn er dingen fout gegaan. Hierdoor kregen ook mensen die zich niet hadden aangemeld voor de sms-dienst van het marketingbureau een smsje en moesten zij betalen. Ze hebben gegarandeerd dat het niet meer voor zal komen.

Iedereen die zo’n smsje heeft ontvangen krijgt het geld terug. Er wordt nog onderzocht hoe dit heeft kunnen gebeuren"

probleem opgelost dus.

By the way, de service van KPN, zowel in de winkel, als via de telefoon, als via e-mail was eerste klas. Toppie!

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:10
Wel leuk idee: begin 'even' zo'n bedrijfje, stuur aan alle nederlanders zo'n sms a 1,10 euro, incasseer het geld en pak het vliegtuig naar Timboektoe! Als het echt zo simpel is, en dat zal vast wel ietsjes moeilijker zijn, is er toch echt iets mis met dit sms systeem.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
heh, zijn ze weer lekker aan het prutsen geweest op de factory, van de week toch maar es schoppen dan :P

* HunterPro denkt dat een paar man zich daar de oren van het hoofd zit te schamen :P
Pagina: 1