Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zit met het volgende probleem ik heb pas een nieuwe chello verbinding en sinds kort valt elke dag de verbinding weg, als ik reboot dan doet hij het weer. ben benieuwd of chello dit bewust doet (om servers en dergelijke tegen te gaan) ik vind het in ieder geval zwaar beroerd en ga na de maand proef ook zeker weg om meerdere redenen, toch zie ik mn vraag graag beantwoord

ps. de helpdesk kan ik niet bellen want ik heb nieuw abo bij T-mobile en dan mag je de 1e 2 maanden geen 0900 nrs bellen (belachelijk ik weet het)

ik heb geprobeerd firewall helemaal uit te zetten geen resultaat en aangezien alles goed staat en het modem ook online blijft tijdens de disconnect en ik dit aan het begin niet had (heb chello sinds 29 december) en heb er pas een aantal dagen last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Bij mij reboot hij inieder geval nooit dus dat lijkt me niet oke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meastro1983
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik heb dit probleem ook (ik heb wel een router met NAT)... bij mij valt de verbinding ook minimaal 1 x per dag weg. Heb het zelfs zo erg gehad dat ik mn Modem rechtstreeks op mijn pc moest aansluiten (dit had ik niet omdat ik dus met een router werk). Maarja..elke dag valt dus de verbinding weg...totdat je reconnect of reboot.. komt dus niet vanzelf terug..
Helaas weet ik geen oplossing voor dit probleem... heb er al wel over gebeld met de helpdesk maar daar kom je echt niet verder mee ("ja meneer...zover ik hier kan zien staat er een signaal op uw modem...verder kan ik u helaas niet helpen").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

doettie hier iedere nacht om 0.16u... als het modem dan gereset is lijkt chello weer op volle snelheid te draaien (ik haal dan dus 190KB down wat overdag niet te doen is)

heeft volgens mij met die afknijppraktijken te maken..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb daar dus echt geen last van ik kan 24u per dag tussen de 190 en de 200 kb >:) downen :) En ook nog eens een ping van 20 ms <. Ik denk dat ik gewoon geluk heb :*) .Maar van de zomer had ik dat hij 5min online was en daar naar eruit vloog :( . Toen heb ik gebeld en bleek er iets doorgebrand te zijn in de wijkast. Daar stond de zon namelijk vol op. Maar dat lijkt me hier niet van toepassing. Maybe ligt het aan het gebied waar je woont ik woon in Veldhoven bij Eindhoven. Ik heb ook een Motorolla Surfboard. Bij mij doen ze ook nooit moeijlijk dat ik te veel gebruik terwijl ik toch 50 a 60 GB per maand down. De nieuwsservers zijn inderdaad erg brak maar lang leven emule en FTP 8) .

[ Voor 46% gewijzigd door Bartjeee op 11-01-2004 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meastro1983
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(ik haal dan dus 190KB down wat overdag niet te doen is)
offtopic:
jeetje he.. haal hier echt NOOIT hoger dan 160 KB/sec..(mag al blij zijn als ik 140 KB/sec haal)..Dronten..

[ Voor 3% gewijzigd door Meastro1983 op 11-01-2004 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Michael Knight schreef op 11 januari 2004 @ 17:02:
doettie hier iedere nacht om 0.16u... als het modem dan gereset is lijkt chello weer op volle snelheid te draaien (ik haal dan dus 190KB down wat overdag niet te doen is)

heeft volgens mij met die afknijppraktijken te maken..
hmm dat moet ik dan ook maar eens proberen modem resetten ipv PC wel bagger dat hele chello als ik eerlijk ben mijn negatieve punten op een rij

1. disconnects (lijkt express te gebeuren)
2. nieuwsserver waar je NIX aan hebt
3. bagger upload
4. download met grote dalen in snelheid
5. bagger helpdesk (in het verleden naar eigen ervaring en heden van andere bronnen)
6. duur en traag in verhouding tot ADSL
7. een fair use policy die werkelijk nergens op slaat

conclussie ik moet het er nu nog maar ff mee doen maar heb mn ADSL al aangevraagd en na de maand proef zeg ik het meteen op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
voeding van je modem die gaar is ?

dikzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Chello200 schreef op 11 januari 2004 @ 18:33:
voeding van je modem die gaar is ?
neuj lijkt me niet...

A. is een nieuw modem
B. zodra ik PC reboot werkt alles weer tot de volgende disconnect (1 keer per dag tijdstip weet ik niet) en pas na reboot werkt het weer :'(
C. ik ben niet de enige die het heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 13:44
Zelfde probleem hier. Tussen 20:00 en 22:00 valt hij er gegarandeerd elke avond uit. Een rebootje is voldoende om de verbinding weer volledig werkend terug te krijgen. Ook zegt Chello bij mij dat er signaal op de modem staat en het probleem dus bij mij moet liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dat ook een tijdeje gehad met een motorola surfboard modem, als de lease afliep van de dhcp dan lag ik er ook af, en na een reboot van de pc werkte het weer.
na 3 weken zeiken bij de helpdesk kreeg ik iemand met wat meer verstand ervan, en die gaf als reden op dat de firmware van het modem niet lekker werkte en door sommige spyware progjes dan plat ging.
ik kreeg toen te horen dat er gewerkt werd door motorola aan een oplossing, en drie weken later was het gefikst, ik heb nu zin's drie maanden geen disconnect meer gehad.
Pagina: 1