Toon posts:

Multi-Boot Longhorn & XP

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een multi-boot maken tussen Win Longhorn en Win XP. Nu heb ik het programmatje Partition Magic 8 Pro, daarmee wil ik 2 partities maken, maar moet ik dan kiezen om een nieuwe partitie te maken met NTFS, of moet ik kiezen: '' install another operation system'' en dan kiezen voor Windows XP?

Please help! :?

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

nieuwe partitie maken (nfts of fat32, mag je zelf weten. Wat je het fijnst vind.) en dan eerst xp installeren en dan longhorn, omdat longhorn een nieuwere bootmanager heeft die ze allebei ondersteund, zo krijg je geen problemen met opstarten.

Verwijderd

Topicstarter
Maar, Windows Longhorn heeft ja dat WinFS, maakt hij dan van die tweede schijf( NTFS) automatisch WinFS?

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Dat kun je tijdens de installatie kiezen. Jij maakt 2 partities aan.

Voorbeeld:
Partitie 1: C:\ met de label bijv.: WinXP - NTFS/FAT32
Partitie 2: D:\ met de label bijv.: WinLH - NTFS/FAT32

en dan tijdens de installatie van windows longhorn kun je kiezen op welke schijf je hem wilt zetten en daarna kun je kiezen of je de schijf wil formateren in WinFS. Als je daarvoor kiest dan formateerd hij de schijf en maakt er automatisch WinFS van.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt. Ik kan nu Windows Longhorn installeren. :9

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 16:50:
Maar, Windows Longhorn heeft ja dat WinFS, maakt hij dan van die tweede schijf( NTFS) automatisch WinFS?
Als je even goed de door Microsoft bij de alpha of betarelease die je hebt had doorgelezen zie je dat WinFS nog niet klaar is en pas later in enige vorm geimplementeerd zal gaan worden ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Gelieve naar de policy omtrent BETA software te kijken.
* mutsje maakt TR aan.
Topics m.b.t. problemen met beta OS'en worden niet toegestaan. Mocht je problemen hebben m.b.t. een beta Microsoft OS, dan kun je contact opnemen met Microsoft, aangezien dit wordt verwacht van een beta tester.

[ Voor 59% gewijzigd door mutsje op 12-01-2004 08:43 ]

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

sanfranjake schreef op 12 januari 2004 @ 00:56:
[...]

Als je even goed de door Microsoft bij de alpha of betarelease die je hebt had doorgelezen zie je dat WinFS nog niet klaar is en pas later in enige vorm geimplementeerd zal gaan worden ;)
Ik kan dat niet terugvinden in de documentatie.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Winfs is in eerste instantie nog een laag boven ntfs. Dus no problemo.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 21:29

momania

iPhone 30! Bam!

Mja, het is de TS duidelijk wat hij kan doen.

't Is gewoon basic dual boot maken. Dat het hier om Longhorn gaat is daarbij helemaal niet van belang.

Volgende keer aub alleen zelf eerst even op onderzoek gaam want die soort vragen zijn al zat langs geweest.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.