Toon posts:

[php5]Beta 3 blijft hangen tijdens compilen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer de beta3 versie van php5 te compilen, maar hij blijft hangen tijdens make, om precies te zijn op deze regel:
code:
1
2
3
4
5
6
/bin/sh /usr/src/php-5.0.0b3/libtool --silent --preserve-dup-deps --mode=compile gcc
-Iext/standard/ -I/usr/src/php-5.0.0b3/ext/standard/ -DPHP_ATOM_INC 
-I/usr/src/php-5.0.0b3/include -I/usr/src/php-5.0.0b3/main -I/usr/src/php-5.0.0b3 
-I/usr/src/php-5.0.0b3/Zend -I/usr/local/include/libxml2 -I/usr/local/include/mysql  
-I/usr/src/php-5.0.0b3/TSRM  -g -O2  -prefer-pic -c /usr/src/php-5.0.0b3/ext/standard/sha1.c -o 
ext/standard/sha1.lo

Mijn configure opdracht was: ./configure --with-apxs2=/usr/local/httpd2/bin/apxs --with-mysql
De server is een Ultrasparc 5 met OpenBSD 3.4

Iemand enig idee wat er fout gaat? Opzich kan ik ook wel proberen om beta 2 te compilen, maar ik wil dezelfde specificaties draaien als een andere server op mijn werk.

Verwijderd

Zonder de letterlijke foutmelding kunnen we niets met deze posting. Wat is de foutmelding die bovenstaande regel genereerd?

Verwijderd

Topicstarter
Dat is juist het probleem :) hij blijft hangen. Ik krijg geen foutmelding, hij staat al 2 uur op deze regel stil...

Verwijderd

k, probeer de volgende dingen dan eens:

1) Gebruik de laatste versie (en upgrade je productie boxen)
2) Herstart de compile op de ultrasparc
3) Herstart de compile op een andere machine met een ultrasparc cross-compiler
4) Submit een bugreport naar php.net (alleen als je de nieuwste versie al hebt geprobeerd)

edit:

Hou in je achterhoofd dat de OpenBSD/sparc64 port vrij jong is, en wellicht niet helemaal stabiel...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2004 16:46 ]

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 23:50

igmar

ISO20022

Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 16:37:

Iemand enig idee wat er fout gaat? Opzich kan ik ook wel proberen om beta 2 te compilen, maar ik wil dezelfde specificaties draaien als een andere server op mijn werk.
Welke compiler / linker gebruik je ? Indien dat GNU versies zijn, dan graag even de versie van binutils en gcc.

Verwijderd

Topicstarter
Er zit de standaard gcc versie bij die bij openbsd 3.4 wordt geleverd.
code:
1
2
3
#gcc -v
Reading specs from /usr/lib/gcc-lib/sparc64-unknown-openbsd3.4/2.95.3/specs
gcc version 2.95.3 20010125 (prerelease, propolice)

Naja, php5 beta 3 is dus nog niet stable, dus ik zal maar een bugreport gaan plaatsen...
Pagina: 1