[xp] winmodem algemene driver

Pagina: 1
Acties:

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-03 00:05
Hallo,

Ik heb laatst een modem (intern, merk weet ik niet) geinstalleerd bij iemand. Windows xp merkte hem wel op, maar had geen bijpassende driver. Nu ga ik er straks weer heen en wil graag dus de juiste driver mee hebben, anders moet ik er weer heen.

Bestaat er ook een driver die het bij de meeste winmodems doet?

Ik weet dat ik met sisisoft sandra kan zien welk modem het is, maar dat programma heb ik daar niet en als ik em meeneem moet ik dus weer heen en weer.

Ik krijg het niet voor elkaar om de standaardmodem driver te installeren.

Tips?

Verwijderd

Volgens mij bestaat er niet zoiets als een algemene driver voor modems..
heeft de eigenaar van de PC geen systeem boekje ofzo?

Tip: zoek uit welk modem erin zit.. had jezelf ook wel kunnen verzinnen denk ik :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2004 19:14 ]

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
lt (lucent) winmodem wordt standaard herkend door xp en doet het ook prima met die standaarddrivers. voor zover ik weet wordt voor de rest geenéén winmodem goed door xp herkend. of hij herkent hem helemaal niet, of het modem wordt herkend als 'best data data fax modem' ofzo, en dat blijkt dan vervolgens voor geen meter te functioneren. dan moet je dus drivers gaan zoeken. en dat is meestal een gebed zonder end. vaak lijkt het te werken en wil de driver vlekkeloos installeren, alleen dan loopt het internet voor geen meter of hij wil de startpagina niet eens laden.

al met al komt het er op neer dat als iemand bij mij een pc brengt en hij heeft geen modem drivers, ik niet meer ga zoeken naar drivers maar er voor 15 eurotjes een sweex intel/ambient hardware modem in gaat. klaar weer.

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-03 00:05
Ja oke...

Ik heb zonet sisoft sandra even laten speuren, die zegt dat het een Allied Data Techn. Unknown (0051) is :( Heb ik dus nog geen type, maar ik zal zo even op de Allied site zien..