[C#] DVD-files maken

Pagina: 1
Acties:

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:41
Ik ben nu bezig met een programmaatje die van een MPEG2-file een DVD kan branden, maar daarvoor moet ik dus de DVD-files zien te maken:
- het VOB-bestand
- het IFO-bestand
- eventueel een BUP-bestand

Ik zit nu al een tijdje te zoeken naar de specificaties van deze bestanden, maar ik kan ze nergens vinden (of moet er voor betalen).
Weet iemand waar ik een duidelijke uitleg kan vinden van hoe deze files in elkaar steken?

Ik weet dat in de VOB-file de video-bestanden zitten, maar ik neem aan dat deze niet vanaf het begin er gewoon in gedumpt is.

Ik heb al op Google gezocht en op doom9.org rondgekeken, maar ik kom steeds maar een heel globale uitleg tegen of tooltjes die VOB-files kunnen maken/lezen.

[ Voor 13% gewijzigd door maikel op 11-01-2004 16:01 ]

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Ik denk niet dat je, zonder geld op tafel te leggen, op een legale manier aan een volledige specsheet van DVD kan komen. Zie ook deze DVD faq.
"The official DVD specification books are available after signing a nondisclosure agreement and paying a $5,000 fee."
Toch lijkt mpucoder een hoop informatie te hebben, kennelijk zonder ooit die NDA te hebben getekend. $5 is niet echt duur.

Ook hier is nog wat te vinden. Wanneer deze sites niet genoeg info bevatten, denk ik dat je alleen op een niet-legale manier aan de officiële specs kan komen. Kennelijk is DVD zo'n groot web van patenten en licenties, dat particulieren niet op een normale manier aan de specs kunnen komen.
BrZ schreef op 11 januari 2004 @ 18:16:
Ehm, $5,000 is zeg maar 5 duizend dollar ;)
offtopic:
ik doelde op de registratie bij mpucoder, die kost $5 :P

[ Voor 16% gewijzigd door Erik Jan op 11-01-2004 18:24 ]

This can no longer be ignored.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05 08:35

BrZ

Ehm, $5,000 is zeg maar 5 duizend dollar ;)

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:41
Erik Jan schreef op 11 januari 2004 @ 18:10:
Ik denk niet dat je, zonder geld op tafel te leggen, op een legale manier aan een volledige specsheet van DVD kan komen. Zie ook deze DVD faq.
[...]
Toch lijkt mpucoder een hoop informatie te hebben, kennelijk zonder ooit die NDA te hebben getekend. $5 is niet echt duur.

Ook hier is nog wat te vinden. Wanneer deze sites niet genoeg info bevatten, denk ik dat je alleen op een niet-legale manier aan de officiële specs kan komen. Kennelijk is DVD zo'n groot web van patenten en licenties, dat particulieren niet op een normale manier aan de specs kunnen komen.

[...]
offtopic:
ik doelde op de registratie bij mpucoder, die kost $5 :P
Dank je voor de info. Die twee sites had ik zelf inderdaad ook al gevonden, maar die zijn niet specifiek genoeg.
Jammer.