Ik heb een thuisnetwerkje met een kabelinternet aansluiting en modem. Aan het modem is een wireless router van linskys 11 mbit verbonden.
Momenteel heb ik WEP uitgezet en ook MAC adres filtering. Om er zeker van te zijn dat dit niet de oorzaak kan zijn.
Op 2 clienten lukt het wel om verbinding te krijgen met de AP/router.
Maar 1 client (Windows XP Prof) werkt niet mee.
Ik heb een Sweex 11 mbit pci kaartje geinstalleerd en de drivers van cd-rom geinstalleerd. Het utility tooltje heb ik niet geinstalleerd ivm XP.
Wanneer ik de pc opstart krijg ik de volgende melding:

Hij geeft dus aan "er zijn een of meerdere netwerken beschikbaar ..."
Wanneer ik daar op klik krijg ik het volgende scherm:

Aangezien WEP en alle andere beveiligingen tijdelijk uitstaan vink is dus het volgende aan:

Voor de duidelijkheid ook nog het tabblad geavanceerd en opties van de verbinding:

Uit de search bleek dat mogelijk de service Wireless Zero Configuration uit moet staan, dit heb ik dus ook al geprobeerd zonder resultaat.
Iemand een idee?
Momenteel heb ik WEP uitgezet en ook MAC adres filtering. Om er zeker van te zijn dat dit niet de oorzaak kan zijn.
Op 2 clienten lukt het wel om verbinding te krijgen met de AP/router.
Maar 1 client (Windows XP Prof) werkt niet mee.
Ik heb een Sweex 11 mbit pci kaartje geinstalleerd en de drivers van cd-rom geinstalleerd. Het utility tooltje heb ik niet geinstalleerd ivm XP.
Wanneer ik de pc opstart krijg ik de volgende melding:

Hij geeft dus aan "er zijn een of meerdere netwerken beschikbaar ..."
Wanneer ik daar op klik krijg ik het volgende scherm:

Aangezien WEP en alle andere beveiligingen tijdelijk uitstaan vink is dus het volgende aan:

Voor de duidelijkheid ook nog het tabblad geavanceerd en opties van de verbinding:

Uit de search bleek dat mogelijk de service Wireless Zero Configuration uit moet staan, dit heb ik dus ook al geprobeerd zonder resultaat.
Iemand een idee?
Dich bis echt unne foëzen haas