AC97 kraakt bij sommige hoge bassen

Pagina: 1
Acties:

• naps
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik heb AC97 CODEC op mijn Asrock K7S8XE R3.0, maar het geluid kraakt bij sommige hoge bassen.
Ik heb al de nieuwe drivers geinstaleerd (standaart windows en bijgelevende drivers ook geprobeerd) maar het probleem blijft dus :(
Verder kan ik niets instellen behalve het volume dus daar heb ik ook niet veel aan :P
Maar is dit gewoon een hardware probleem denken julie? heb ik enkel bij enkele bassen..

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Lijkt me voorversterkeroversturing. Probeer het volume softwarematig (veel) lager te zetten en het volume op de eidnversterker hoger.

Verwijderd

je moederbord is ook niet een van de beste. misschien is je geluidschip ook wel niet helemaal lekker. probeer es een bios flash anders

• naps
Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 15:25:
je moederbord is ook niet een van de beste. misschien is je geluidschip ook wel niet helemaal lekker. probeer es een bios flash anders
kheb al de nieuwste bios :)

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-07 07:50
tja, die onboard sjippies zijn niet al te best. probeer eens van iemand een redelijke geluidskaart te lenen (live/audigy/terratec) om te kijken hoe het dan klinkt.

• naps
sharkzor schreef op 11 januari 2004 @ 15:32:
tja, die onboard sjippies zijn niet al te best. probeer eens van iemand een redelijke geluidskaart te lenen (live/audigy/terratec) om te kijken hoe het dan klinkt.
jah hehe met mijn vaders soundblaster 2 linkt het ook gewoon goed :+ (maar ik mocht hem niet houden :'()

[ Voor 6% gewijzigd door naps op 11-01-2004 15:34 ]

• BlackLion
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-12-2025
het kan ook zo zijn dat je FSB te hoog staat voor je onboard chipie. als ik me FSB hoger zet dan 111 gaat mijne ook kraken.

• naps
BlackLion87 schreef op 11 januari 2004 @ 15:35:
het kan ook zo zijn dat je FSB te hoog staat voor je onboard chipie. als ik me FSB hoger zet dan 111 gaat mijne ook kraken.
mn fsb staat op 190 :/ zou het daar dan aan liggen? :| en is dan blijven beschadig?

• BlackLion
klok even terug.... en dan moet het weer goed zijn.

je kunt als je fsb zo hoog wil laten, een pci-sound kaart aanschaffen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Onboard of niet, een soundchip is een soundchip en geen moederbord ;)

Processors, Mobo's & Geheugen > Audio, Video & HiFi Forum + titelverduidelijking

• naps
BlackLion87 schreef op 11 januari 2004 @ 15:48:
klok even terug.... en dan moet het weer goed zijn.

je kunt als je fsb zo hoog wil laten, een pci-sound kaart aanschaffen.
nope, probleem is al opgelost (oudere drivers en software matig zachter gezet) !! :D
modje, topic ken dicht ;)

• BlackLion
BalusC het heeft er wel echter mee te maken.... kom anders even langs en ik laat het je zien/horen :)
Pagina: 1