Toon posts:

Heb ik deze maand veel pech ofzo ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week sloop ik me p3, wil niet meer booten op 1125, omdat ik perongeluk de proc. een uur heb laten draaien zonder koeling, toen ik ff boodschapjes was doen. Doet het nu nog redelijk op 1001, maar wel met een Vcore van 2.0 en hij wordt erg warm, gecrackte core dus waarschijnlijk. Eergister nokt me Plextor Ultraplex 40 ermee, maakt heel veel herrie en blijft steeds upspinnen en leest nix meer. Allemaal geen garantie meer natuurlijk.
En nou net, en daar ben ik goed ziek van, zegt me Hercules 3D Prophet GeForce2 Ultra, zoek het zelf maar uit. Ik kan wel janken, nah soort van. Gelukkig nog garantie, maar dit is toch te brak, alles gaat stuk in december, doet de PC-God dit expres ofzo. Nou kan ik dus morgen weer zeuren om een nieuwe GeForce. Draai nu een 16MB Voodoo Banshee, ik haal wel 20FPS in q3, met 640*480*16 :( Klotezooi, kben pissed nou.

Volgende week maar gelijk een heel nieuw systeem in elkaar raggen, dit heeft echt ze beste tijd gehad mobo en proc. dan. De rest is vrij nieuw. Hebben jullie dit ook wel is, dat echt je halve sys binnen een maand uit elkaar dondert ?

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:48
Tja, proc aan zonder koeling is niet zo slim. Je mag blij zijn dat ie het uberhaupt nog doet. Een TBird is "gone in 8 seconds" :)
Anyway, ik heb na wat stabiliteitsproblemen nog niet echt te maken gehad met falende hardware...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 11:26
pc doet ut gelukkig nog :)

alleen m'n oma is nu beetje ernstig ziek aan het zijn :'(

dus december is idd wel klote maand :(

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

een kennis van mij had een week een nieuw systeem. zijn spelletje aan het doen, geeft de (52-speed) cdrom drive een knal en een rookwolk en stopt er mee. Cdrom in honderd splinters (moet hard gegaan zijn: probeer een cd eens in honderd stukjes te breken, valt vies tegen).
En het mooiste: het valt niet onder de garantie, ze kregen alleen voor 200 gulden aan software (waar ze natuurlijk machtig blij mee waren).
Over pech gesproken...

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Sjaaktrekhaak:

Zo'n cd die uit elkaar spat kan ik je wel meer over vertellen. Dit gebeurt wanneer de cd op hoge snelheid ronddraait, en er een kogellagertje uit 't draaimechanisme schiet. Hij spat dan tegen de CD aan, die vervolgens explodeert. CCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCOOOOOOOOOOLLLLLLLL zou Butthead zeggen. 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Duister, hoeveel toeren draait zo'n ding dan op 50 speed ofzo ?

/me is weer beetje rustig :)

Verwijderd

Toink:

heb jij het ook gehad?
zoja, hoe is het opgelost, garantie?

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 11:26
Op maandag 11 december 2000 13:52 schreef Toink het volgende:
Sjaaktrekhaak:

Zo'n cd die uit elkaar spat kan ik je wel meer over vertellen. Dit gebeurt wanneer de cd op hoge snelheid ronddraait, en er een kogellagertje uit 't draaimechanisme schiet. Hij spat dan tegen de CD aan, die vervolgens explodeert. CCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCOOOOOOOOOOLLLLLLLL zou Butthead zeggen. 8-)
kun je dat ook forceren >:)

I’m not like the OTTERS

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:48
Op maandag 11 december 2000 13:55 schreef ConZ het volgende:
Duister, hoeveel toeren draait zo'n ding dan op 50 speed ofzo ?
Single speed CD draait (afhankelijk van de plaats) tussen de 200-550 rpm.
Dus 50-speed aan de buitenkant van de disc zo'n (200 x 50=) 10.000 rpm. Dat is dus 166x per seconde :)

Gegarandeerd voor mooie effecten. Ook leuk bij laptops met niet afgeschermde CD-speler en dan vervolgens zo'n niet-ronde creditcard-CD erin die dan losschiet op 40x >:)
proc, mem, .... alles naar de k***e... :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

waar slaat dat op?
als een cd aan de buitenkant 550 toeren draait, dan doet ie dat aan de binnenkant natuurlijk ook!

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
De eerst generatie CD spelers draaiden harder aan de binnenkant dan aan de buitenkant. Toen de snelheden opleipen zijn ze daar vanaf gestapt omdat de snelheidsverschillen anders te groot werden B-)

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Even op basis van 10.000 rpm:

De buitenkant van de CD bereikt een snelheid van 90 km/h

Wat het daadwerkelijke rpm is weet ik niet.

Het probleem van windmolens is dat de tips een snelheid kunnen bereiken van meer dan de geluidssnelheid, waardoor allerlei ongewenste effecten onstaan, welke resulteren in extra slijtage. (Ik kijk vanuit mijn kantoor op een windmolen, en ik lever aan windmolen leveranciers, vandaar de interesse.)

Verwijderd

hoe kan dat nou, dan moet je toch een flexibele disk hebben. probeer de naaf vanje fietswiel eens harder te laten draaien dan je velg, dat ding draait in de soep :? :?

Verwijderd

Topicstarter
Euh nou om evenveel data aan de binnenkant van de schijf te lezen als aan de buitenkant moet de schijf als de laser aan de buitenkant is toch harder draaien om evenveel data te lezen. Ik geloof dat dit bedoelt word :)

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

voor zover ik weet draait de buitenkant net zo hard als de binnenkant. Ik denk dat we het dan ook even over de BAANSNELHEID moeten hebben. die's aan de buitenkant dus stukken groter. en inderdaad met een snelheid van 50x word de draaisnelheid afgeremd op het moment dat de laserkop verder naar de buitenkant toegaat. anders wordt het verschil in baansnelheid te groot.
DUS als de laserkop aan de buitenkant van de cd is draait de cd langzamer dan wanneer de kop an de binnkant van de cd is.

specs

Verwijderd

nou wordt me een hoop duidelijk

Verwijderd

Ik heb me AMD Duron 800 een keer 6 uur (!) laten draaien zonder koeling, alhoewel, ik had een huis-tuin-keuken ventilator op me naakte pc kast gezet, en die deed het nog perfect, was niet eens echt warm geworden (42c!)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 december 2000 14:42 schreef minus0ne het volgende:
Ik heb me AMD Duron 800 een keer 6 uur (!) laten draaien zonder koeling, alhoewel, ik had een huis-tuin-keuken ventilator op me naakte pc kast gezet, en die deed het nog perfect, was niet eens echt warm geworden (42c!)
Met koe ? Ik dus wel en dan ook nog is oc-en en de Vcore op 2 zetten, daar kunnen ze nou niet echt goed tegem, hij doet ut nog wel maar wel erg brak dus :(

Verwijderd

*
Pagina: 1