Toon posts:

Oude 5.1 receiver Yamaha of nieuwe Harman Kardon???

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier nou al den hele dag te dobben wat =ik moet doen. Ik heb thuis een goede Yamaha RX-V595RDS staan. Deze receiver heeft alleen een ac3 decoder en voor de rest niets.
Nou kan ik van een maat een Harman Kardon AVR 1550 overnemen voor best weinig. Zo weinig dat ik denk ik me Yamaha voor dat geld kan verkopen en dus de nieuwe in huis zou hebben.

Maar nu zit ik hier natuurlijk en vraag me af wat ik moet doen. DE yamaha was de laatste jaren een goede vriend en heeft zijn diensten bewezen. Kan de nieuwere receiver van harman die uitgerust is met zowel ac3.....dts en pro logic 2 deze prestaties toppen?
Is het zo dat een nieuwere versie suuround chip automatisch beter is?

Enige nadelen die ik zo 1 2 3 kon zien aan de Harman ten opzichte van mijn Yamaha is dat hij geen pre outs heeft en minder vermogen levert.
De preouts zijn niet zo een probleem want die zal iik toch niet gebruiken maar de wattage ....sja

wat zouden jullie doen?

Verwijderd

HK staat er om bekend een gigantische vermogensreserve te hebben. HK geeft dit niet op in de specificaties maar ze staan er wel bekend om. Betreffende vermogen hoef je je dus echt totaal geen zorgen te maken. Ik weet niet welke speakers je er mee aan wilt sturen en hoe groot je kamer is maar in principe zou de HK dat toch makkelijk aan moeten kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er een 2 1/2 weg systeem van Dali op hangen.
Maar als ik jou goed begrijp zou jij de HK wel aanraden dus!?

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

Als je ooit nog van plan bent om je stereo muziek naar een hoger plan te brengen zijn pre-outs een niet te versmaden optie. Als je dat niet van plan bent, en je kunt leven met het design van HK ;) dan zou ik het doen.

Great minds think alike!

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 19:40:
Ik heb er een 2 1/2 weg systeem van Dali op hangen.
Maar als ik jou goed begrijp zou jij de HK wel aanraden dus!?
Probeer even te regelen dat je hem mag luisteren. Ik denk dat er afgezien van de DPL mogelijkheden weinig verschil zit in wattage e.d. (niet dat dat belangrijk is) het grootste verschil zal hem zitten in het klankbeeld. Is hij in jou oren beter dan zou ik het doen.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Naja, DTS is beter dan AC3, dus alleen daarom moet het haast wel beter klinken. Dolby Prologic 2 vind ik leuk voor stereo TV geluid, films enzo, maar muziek in surround vind ik maar niks.

Ik denk dat als je over kunt stappen, die HK best een leuke opvolger is, zeker als je overstap zo goed als gratis is :D Ik zou het wel weten :)

Edit: Ohja, mocht je idd de mogelijkheid hebben om te gaan luisteren: doen, maar ja, wat voor zin heeft dat als je je eigen speakers niet meeneemt?

[ Voor 19% gewijzigd door Grrrrrene op 11-01-2004 19:54 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Topicstarter
ik hoop dat ik de receiver zo ff kan gaan halen en thuis kan testen. Ik zit op zijn telefoontje te wachten dus ik hoop dat ik vanavond nog kan luisteren wat ik beter vind.

Over de preouts....jullie hebben idd gelijk dat voor het klankbeeld een latere uitbreiding met eindtrappen wel tof zou zijn maar ik denk dat ik dat toch niet ga doen. Ik heb die Yamaha nou al zo lang staan en heb er nooit ook maar ene keer aan gedacht dus hoop ik ook in toekomst die drag niet te krijgen ;)

Bedankt voor jullie antwoorden en ik laat straks zeker nog ff wat weten

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
top :) En sleep er nog een lekkere korting uit ;)

Verwijderd

Mijn vader heeft heel toevallig ook een setje staan met een HK versterker (AVR3550 silver edition) en een paar Dali frontspeakers. Klinken heeel erg goed! Ik zou het gewoon doen dus!

Verwijderd

Topicstarter
nou klote zeg...hehe
me maat die heeft hem zelf nog nodig tot eind van de week dus is het nog ff wachten. Maar ik heb daar net ff zitten luisteren en op zijn B&W speakers klonk ie iig zeer goed.
De tijd die ik nu heb zal ik wel doorbrengen met het verkopen van me Yamahe receiver....dus weet je iemand ;)
grapje. Maar ik ben over het aparaatje te spreken.....ziet er mooi uit en klonk daar goed dus ik ga er voor
Pagina: 1