bestand uit printerqueue terughalen

Pagina: 1
Acties:
  • 356 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-09 13:30
Raar verhaal: mijn moeder heeft een word-document gemaakt, en dat wilde ze uitprinten. De printer hangt aan de server, en via het netwerk had ze dat dus willen printen. Nu was de inktcardridge leeg, en is er dus nog niks geprint, maar op een of andere manier (moeders en computers), is ze nu dat bestand kwijt, en ze wil het toch wel heel graag op de pc bewaren. Nu kan ik het natuurlijk gewoon uitprinten, en dan opnieuw uittypen, maar het is ongeveer 55 blzen, en het zou natuurlijk handiger zijn om het uit de printerqueue te halen, want daar staat het namelijk ook nog in. Vraag is, kan dat wel? De printer gebruikt gewoon standaard windowsdrivers en het is een hp840c.

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Ik ben bang dat dat moeilijk gaat worden... Ik neem aan dat hetgene dat in je printerqueu staat al geparsed is door de printerdriver. Dat is dus niet meer het originele bestand..

Maar misschien is uitprinten en daarna inscannen (OCR) een idee?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Is dat een PCL of een PS printer? Als het PS is, kan je het eenvoudig lezen door het te hernoemen naar .PS en te openen in bijv. Ghostview (of converteren naar PDF met Acrobat Distiller)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

en als het PCL is, zou je eens kunnen kijken naar http://www.pcltools.com/

• Dr_Frickin_Evil
Het gaat om spl files. Ik ben al een beetje op google aan het zoeken, maar heb nog niks gevonden. Als iemand een programmaatje weet, graag!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

De vraag is dus in welk formaat die spool file wordt weggeschreven: waarschijnlijk PS of PCL, afhankelijk van wat die printer kan. HP PCL Level 3 dus, nu ik even op de website heb gekeken.
Printen kan heel simpel: copy bla.spl lp1 als je een paralelle kabel gebruikt, copy bla.spl \\%servernaam%\%printqueuenaam% als gedeeld via netwerk. Leesbaar maken gaat dus wat minder makkelijk dan wanneer het een PostScript printer was geweest maar check dus even die site die elevator geeft.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Dr_Frickin_Evil
Heb even een demo van dat programmaatje gebruikt, maar dan krijg ik een pdf van 16000blzen, met een heleboel troep. Dat gaat dus niet echt goed lukken. Iemand nog een ander idee?
Pagina: 1