Mijn homenetwerk wilt NOG STEEDS niet lukken.(cross)

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-04 09:54
Wel Ik heb al eens een post neergezet over men problemen met men internet delen en heb toen als enigste iet of wat nuttige link de link naar de guide van ene mark gekregen(ook te vinden op dit forum). Nu dit ding heeft geen rooie cent opgeleverd. Ik sta nog altijd even ver.
Ik probeer dus een netwerkje te leggen (tussen 2 computers) met cross cable. Op de ene(de internet PC )draait Millenium en op de andere XP Ik heb op de XP de IP verandert naar 192.168.1.2(ofzoiets in de naard) en dan op de deze in alle 3 de TCP/IP protocollend at er staan dat ook gedaan
(er is een voor Inbeladapter,1 voor de netwerkkaart en een voor "internet delen")
Dan werkt men internet niet!
Ik zet die van de Netwerkkaar top Ip toegeweze krijgen,dan werkt internet wel. Pingen lukt zowizo al niet dus laat staan een connectie tot stand brengen. die guide heeft echt nix dan kopzorgen meer opgeleverd dus zou er nu IEMAND mij eens in rustige klare taal kunnen zeggen wat te doen?
Ik hbe ADSL op de internet PC, en een D-LINK netwerkkaartje,op de andere is de kabel aangesloten op de A7N8X-X moederbord-netwerkkaart. Alle 2 de netwerkkaarten hun lampjes branden dat de kaart werkt en dat is het! :s

Nu zijn de vragen(buiten die klare uitleg) Mag ik ALLE TCP/IP protocollen verwijderen en vervangen door 1(en blijft internet dan nog wel werken? en men netwerkkaart?)
Hoe regel ik dat netwerk nu eigenlijk?
en hoe voorkom ik dat ik seves die 2 PC's Mol?

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:54
Jezus, probeer je eigen bericht eens te lezen vanuit de ogen van iemand anders... dit leest echt niet fijn!
Je mag best wat beter Nederlands schrijven.... spreektaal is niet hetzelfde als schrijftaal ;)

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

...dus zou er nu IEMAND mij eens in rustige klare taal kunnen zeggen wat te doen?
een beter milieu enzo :/

Ik kan er echt helemaal geen touw aan vastknopen en volgens mij ben ik niet de enige, maar dit zou je kunnen doen:

Gooi alle adapters, protocollen en weet ik wat je allemaal hebt staan weg, stel op beide computers vervolgens een TCP/IP protocol in. Zorg hierbij dat het subnetmask op beide systemen hetzelfde is, beide computers een andere computernaam hebben en voor het gemak op dezelfde werkgroep zitten. Vervolgens geef je 1 computer het IP 192.168.1.1 en de andere 192.168.1.2
Nu probeer je of je onderling kunt pingen.
Zoniet dan ben ik bang dat er extra stappen nodig zijn voor een XP / ME netwerk, zoja, dan kun je zorgen dat je internet op 1 computer werkend krijgt. Als ook dat gelukt is deel je deze verbinding via NAT en ben je klaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Arjan op 11-01-2004 15:19 . Reden: domme /me tag ]

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-04 09:54
Wel Ik heb al eens een post neergezet over mijn problemen met mijn internet delen.Ik heb toen als enigste iets of wat nuttige link de link naar de guide van ene mark gekregen(ook te vinden op dit forum). Nu dit ding heeft geen rooie cent opgeleverd. Ik sta nog altijd even ver.
Ik probeer dus een netwerkje te leggen (tussen 2 computers) met cross cable. Op de eene(de internet PC )draait Millenium en op de andere XP Ik heb op de XP de IP verandert naar 192.168.1.2(ofzoiets in die stijl) en dan op de deze(Internet PC) in alle 3 de TCP/IP protocollen dat er staan dat ook gedaan.
(er is een TCP/IP voor Inbeladapter,1 voor de netwerkkaart en 1 voor "internet delen")
Dan werkt men internet niet meer,als ik dit doe!
Ik zet die van de Netwerkkaart op "IP toegewezen krijgen",dan werkt internet wel. Pingen lukt swieso al niet dus laat staan een connectie tot stand brengen. die guide heeft echt niets dan kopzorgen extra opgeleverd dus zou er nu IEMAND mij eens in rustige klare taal kunnen zeggen wat te doen?
Ik heb ADSL op de internet PC, en een D-LINK netwerkkaartje,op de andere is de kabel aangesloten op de A7N8X-X moederbords netwerkkaart. Alle 2 de netwerkkaarten hun lampjes branden dat de kaart werkt en dat is het! :s

Nu zijn de vragen(buiten die klare uitleg) Mag ik ALLE TCP/IP protocollen verwijderen en vervangen door 1(en blijft internet dan nog wel werken? en men netwerkkaart ook?)
Hoe regel ik dat netwerk nu eigenlijk?
en hoe voorkom ik dat ik seves die 2 PC's vermoord?

[ Voor 3% gewijzigd door Entity_Razer op 11-01-2004 15:22 ]

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:21

tweakerbee

dus..?

Gooi alsjeblieft gewoon een mooie switch van twintig euro tussen je PC's en je ADSL modem, dan zit je niet met dit gerommel.
Ik denk dat je (met je huidige kennis) beter af bent met een kant-en-klaar oplossing zoals een switch en modem met DHCP zodat alles gewoon werkt.

You can't have everything. Where would you put it?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:51

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Naast hef feit dat hier geen touw aan vast te knopen is, heb je al een topic hierover lopen : Problemen met cross verbinding

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.