Toon posts:

Leuke (oude) spellen voor jongen van 7?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
jo lui,

ik heb een neefje van 7 en nou heeft zijn mamsie voor 10 euro een oude pentium 1 met 32MB gekocht. hij zit te smachten om leuke spelletjes, maar ik heb echt geen idee wat er op die pc draait en welke spelletjes nou "geschikt" zijn voor die leeftijd :?

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-11 20:48
SimCity 2000
Transport Tycoon
Wacky Wheels :D
En je had nog een spelletje met het bouwen van een ziekenhuis, dat was ook erg leuk ;) Dat kan je vast wel draaien! Ik vond het erg leuk toen ik nog jong was.

Was ik maar rijk en niet zo knap...

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Jazz Jack Rabbit :)
Theme Park
Theme Hospital (dat was dat spelletje van ziekenhuis bouwen)

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-12 15:52
Rayman 1. Zijn ze hier ook uren bezig mee :).

tvw

• b3ta
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-12 19:34

b3ta

Hallo

Rockford!!
SupaPlex!!

Neem gewoon ff een bezoekje aan dosarchive ff in google dos games tikken en dan heb je wel leuke spellen

Verwijderd

Topicstarter
al die sim spellen lijkt me beetje saai voor een jongetje van 7 die naar Power Rangers kijkt ;)

Wel erg goede suggesties zijn WW en Rayman idd, helemaal vergeten ;)

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-12 21:12

Wom

Paratrooper speelde ik toen ik 7 was. Net als Dangerous Dave en van die oude Accolade spelletjes. Denk aan Agent Sam en Crystal Mines. Vrij simpel maar erg leuk :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat hier wel om een pentium met win98se, dus hoeft niet allemaal DOS te zijn, dat geeft zoveel gezeik (vaak)

ps. theme hospital is niet echt een slimme suggestie, aangezien dit spel alleen in 't Engels er is

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2004 15:38 ]

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:44
Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 15:31:
Het gaat hier wel om een pentium met win98se, dus hoeft niet allemaal DOS te zijn, dat geeft zoveel gezeik (vaak)

ps. theme hospital is niet echt een slimme suggestie, aangezien dit spel alleen in 't Engels er is
Dus, op me 7e speelde ik ook wel engelse spellen. Kinderen zijn leerzaam ;).

Als je een beetje goeie videokaart hebt kan je ook nog interstate '76 pakken. Gta 1 & 2 kan ie ook nog spelen :). Theme hospital hoef je echt geen vwo-engels voor te kunnnen. Op me 9e speelde ik ook dat spel :x.

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:47

Fuelke

Forza Ferrari

Maak er aub niet zomaar een opsomtpic van, maar motiveer ook waarom.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Verwijderd

Topicstarter
Termi schreef op 11 januari 2004 @ 16:06:
[...]

Dus, op me 7e speelde ik ook wel engelse spellen. Kinderen zijn leerzaam ;).

Als je een beetje goeie videokaart hebt kan je ook nog interstate '76 pakken. Gta 1 & 2 kan ie ook nog spelen :). Theme hospital hoef je echt geen vwo-engels voor te kunnnen. Op me 9e speelde ik ook dat spel :x.
ik ga me neefje geen GTA geven, kom op he :o

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Download een (S)NES emulator, veel ROMS, en die jongen heeft de tijd van zijn leven. Plus, hij krijgt gelijk een goede (de beste) opvoeding ;)

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Verwijderd

Topicstarter
GolbeZeromus schreef op 11 januari 2004 @ 16:26:
Download een (S)NES emulator, veel ROMS, en die jongen heeft de tijd van zijn leven. Plus, hij krijgt gelijk een goede (de beste) opvoeding ;)
Dat heb ik al en had ik natuurlijk ook meteen aan gedacht, maar dat installeren/opstarten van die spellen is erg lastig voor een jongetje van 7. Hij moet dat een beetje zelfstandig kunnen doen.

Ik heb nu:

Commander Keen 1 t/m 6 + Dreams + 2000
Rayman 1 (misschien 2 ook nog)
Wacky Wheels

• zeikstraal
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-12 15:35
Ik heb voor m'n neefjes wel eens iets inelkaar geflanst met command prompt emulatoren. Je schrijft gewoon een bat filetje voor snes9x of je favo command prompt emulator, hangt er een snelkoppeling op de desktop aan en klaar is kees.
Zij vonden pokemon op de gb (color) trouwens ook erg leuk , maar dat zal nu wel "uit" zijn.

Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-12 21:44
alle gameboy (color/advance) spellen kunnen er op draaien met een emulator (moet je officieel wel het orginele spel in bezig hebben om een emulator te mogen gebruiken)

TheS4ndm4n#1919

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12 11:39

Leejow(saait)

Blater

Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 16:28:
[...]

Dat heb ik al en had ik natuurlijk ook meteen aan gedacht, maar dat installeren/opstarten van die spellen is erg lastig voor een jongetje van 7. Hij moet dat een beetje zelfstandig kunnen doen.
Kinderen zijn heel inventief, het lukte mezelf na 3x vragen en 1x mislukken. Ik zie ook bij mijn kleine neefjes (2 al ja het gaat snel) dat ze dingen snel oppikken en als ze iets niet snappen dat ze gaan vragen wat het is of erachter gekomen, ze zijn een heeeeel eind gekomen bij indiana jones: fate of atlantis en ze zijn zeker niet hoogbegaafd ofzo, dat is niemand in mijn familie.
ik zelf speelde veel agent Sam, commander keen, en sim city
misschien wat pokémon roms oh ja en voor de snes, the legend of zelda: a link to the past ik weet zeker datie dat leuk zal vinden :)

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 16:28:
[...]

Je gebruikt ZSNES? Als jij nou de emulator installeert en de configuratie doet dan zou hij alleen nog maar het volgende hoeven doen "Game -> Load -> spel uitkiezen".

Niks leuker dan een SNES spelletje ;)

[ Voor 6% gewijzigd door StyXL op 12-01-2004 00:45 ]

Specs

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 16:18:
[...]

ik ga me neefje geen GTA geven, kom op he :o
Jong Geleerd, oud gedaan ...grinnz!

Maar tja, wat voor spellen... PONG! Laten we die niet vergeten!

Of prince of persia... of "bunny land"

[ Voor 8% gewijzigd door swampy op 12-01-2004 00:50 ]

There is no place like ::1

Pagina: 1