Search heeft me niet geholpen, andere forums (avs forum) ook niet. en zelfs de helpdesk van promise.nl niet. (maakt geen knappe indruk op me, doet me denken aan Casema helpdesk)
dit is de email die ik ze schreef
hi
Ik heb een Promise fastrack tx2000 in een pci uitvoering. in mijn Epox 8RDA+ mobo en alles doet het
stripe)
Maar bij het afspelen van een op hdd opgenomen dvd (DVD shrink vs. 2.3 , Zoomplayer Pro, WinDVD 5 platinum codecs) krijg ik "stotter" (S/PDIF uit)
problemen met het geluid.
Ik had deze problemen niet met de onboard geïntegreerde promise fastrack
controller van mijn Asus A7V333 asus mobo.
Na wat geëxperimenteer kwam ik erachter dat diezelfde dvd (of alle
andere)op een hdd, maar dan overgezet op een op de ide slot van het mobo zijn stotter
kwijt was, ook al was het een (stotter) copie van de dvd op de "raid" hdd..
Zelfs afspelen van één hdd op de promise controller (spanning) leverde de stotter op.
Conclusie
dvd afspelen van een "ide" hdd gaat goed.
dvd afspelen met dezelfde sotware setup vanuit de pci Promise controller (welke setting dan ook,
ook geëxperimenteerd met verschillende pci latencies) levert stotter
problemen op.
Ik ben niet de enige zie 2e post van tiedemj:
http://www.avsforum.com/a...postid=3114228&highlight=
De helpdesk kwam niet verder dan, dat het wel zou moeten kunnen en of ook de nieuwste drivers en WinXP Pro updates heb en bios van de tx2000
dit is de email die ik ze schreef
hi
Ik heb een Promise fastrack tx2000 in een pci uitvoering. in mijn Epox 8RDA+ mobo en alles doet het
stripe)
Maar bij het afspelen van een op hdd opgenomen dvd (DVD shrink vs. 2.3 , Zoomplayer Pro, WinDVD 5 platinum codecs) krijg ik "stotter" (S/PDIF uit)
problemen met het geluid.
Ik had deze problemen niet met de onboard geïntegreerde promise fastrack
controller van mijn Asus A7V333 asus mobo.
Na wat geëxperimenteer kwam ik erachter dat diezelfde dvd (of alle
andere)op een hdd, maar dan overgezet op een op de ide slot van het mobo zijn stotter
kwijt was, ook al was het een (stotter) copie van de dvd op de "raid" hdd..
Zelfs afspelen van één hdd op de promise controller (spanning) leverde de stotter op.
Conclusie
dvd afspelen van een "ide" hdd gaat goed.
dvd afspelen met dezelfde sotware setup vanuit de pci Promise controller (welke setting dan ook,
ook geëxperimenteerd met verschillende pci latencies) levert stotter
problemen op.
Ik ben niet de enige zie 2e post van tiedemj:
http://www.avsforum.com/a...postid=3114228&highlight=
De helpdesk kwam niet verder dan, dat het wel zou moeten kunnen en of ook de nieuwste drivers en WinXP Pro updates heb en bios van de tx2000
[ Voor 13% gewijzigd door kyrill op 13-01-2004 18:42 ]