Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Bertuss
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2021
Ik ben op het internet al een tijdje opzoek naar een 'budget' PDA van rond de 200 euro of minder. Toen kwam ik laatst de Sony Clie PEG-TJ 25 tegen. Ik vind het wel een gelikt dingetje. Hij is te krijgen voor rond de 215 euro als ik het niet mis heb.

Afbeeldingslocatie: http://shop.sonystyle-europe.com/catalog/3F/3F98C605D57C0043000000002BC29B8F.jpg

Volledige specificaties:

Invoerwijze : Touchscreen met pen
Beeldscherm afmetingen : 320x320 Pixels
Kleur/Monochroom : Kleur
Besturingssysteem : Palm OS 5.2
Backlight : Ja
Geheugen : 16 Mb
Stroomvoorziening : Oplaadbaar Lithium ion
Gebruikstijd standaard batt : 10 dagen
Taal : Engels
Infra-rood poort : Ja
Type geheugen uitbreiding : Memory Stick
Interface : USB
Functies : Agenda, adresboek, memopad, notepad,E-mail, calculator, gMovie
Modem functie : Via mobiele telefoon
Meegeleverde software : Launcher/Clie lancher V4.5S, Adress Book V4.5S,Datebook V4.5S, To Do V4.5S, Clie Viewer V1.0,AeroPlayer fot Clie V1.0, Data Import V1.1,World Alarm Clock V1.1, Image Export V1.0,Intellisync Lite for Sony V5.0,Acrobat Reader V5.1
Meegeleverde accessoires : Hotsync cable
Gewicht : 140 Gram
Afmetingen : 75.3x110.1x11.9 mm
Extra geheugenslot : Ja
Kloksnelheid processor : 200 MHz
Maximum geheugen : 512 Mb
Processor : I.MXL Application Processor
Spellingcontrole : Nee

Een paar vraagjes over dit model:

- iemand ervaringen met dit model ?
- iemand betere suggestie voor een budget model ? (SJ22 ?) (Acer N10 ?)
- wat houdt de gMovie functie in ?
- zit er een afstandsbediening-functie op ?
- wat vinden we van het model ?

• Bertuss
Helemaal niemand ? Ben ik de enig geinteresseerde ? :P :+

Verwijderd

Bertuss schreef op 11 januari 2004 @ 20:35:
Helemaal niemand ? Ben ik de enig geinteresseerde ? :P :+
nope, ik heb ook wel interesse. ;)

Mijn zus zoekt nog een pda (echt waar) en ik ben voor haar aan het zoeken. Ik heb zelf de Clie SJ30 en ben daar reuze tevreden mee. Deze lijkt erg veel op de mijne, snellere cpu en PalmOS 5 maar voor de rest gelijk. De PalmOne Tungsten-E is misschien ook een optie, al is die wel iets groter. De TJ-22 is heeft PalmOS 4, op zich niet erg maar 'al oud'.

Ik kan je wel vast vertellen dat het gebruiken van een pda als afstandsbediening vrij slecht gaat. De IR-leds zijn te zwak zodat je recht voor de ontvanger moet gaan zitten wil het werken. Vandaar dat er geen afstandsbedieningsoftware bij zit, moet je los kopen als je toch wilt proberen.

Dat 'gMovie' gebeuren is voor het afspelen van filmpjes. Leuk voor 10 seconden plezier, daarna heb je het wel gehad. Tot de Clie native DivX kan spelen heb je er weinig aan :)

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

- iemand ervaringen met dit model ?
Dat niet.
- iemand betere suggestie voor een budget model ? (SJ22 ?) (Acer N10 ?)
Tungsten T|E als je 't Palm OS wil hebben (heeft trouwens v. 5.2.1 erop staan)
- wat houdt de gMovie functie in ?
Kun je filmpjes mee afspelen, denk ik. Variant op Kinoma?
- zit er een afstandsbediening-functie op ?
Daar is een programmatje genaamd "NoviiRemote" voor. Bij mijn weten niet iets dat standaard is.
- wat vinden we van het model ?
Meer MHz dan m'n T|E maar wel 16mb ipv 32mb intern, en Memorysticks zijn prijzig.

Kijk sowieso op www.palmclub.nl als je meer info wilt.

[ Voor 3% gewijzigd door Yoozer op 11-01-2004 22:06 ]

teveel zooi, te weinig tijd

• Bertuss
Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 21:46:
[...]
Ik kan je wel vast vertellen dat het gebruiken van een pda als afstandsbediening vrij slecht gaat. De IR-leds zijn te zwak zodat je recht voor de ontvanger moet gaan zitten wil het werken. Vandaar dat er geen afstandsbedieningsoftware bij zit, moet je los kopen als je toch wilt proberen.
Okey dan weet ik dat ook weer :) ... IS niet het belangrijkste *duh*. Heb het wel eens iemand zien doen en vond het wel geinig ... vandaar.

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Kheb hem besteld, ga hem morgen halen bij pcsnel.nl 155 euro, toch weer 65 euro goedkoper dan de T|E

• Bertuss
Z___Z schreef op 11 januari 2004 @ 23:25:
Kheb hem besteld, ga hem morgen halen bij pcsnel.nl 155 euro, toch weer 65 euro goedkoper dan de T|E
Sterker nog ! 129 euro ! (*edit* ownee dat is excl. BTW :*) ) UNK :9 Das wel heel goedkoop zeg ! Hmmm hoe komt dat ... service bagger ofzo ?

En ga je hem halen ? Waar dan ? Hij wordt toch gewoon bezorgd :?

Ik heb verder nog ff wat vraagjes:

Hoe zit het met, het geluid van het alarm ? Ik heb wel eens gehoord dat het bij deze modellen een beetje zacht is ...

Kan je verschillende alarmen kiezen ?

Zit er een verjaardags(functie)kalender op ?

[ Voor 38% gewijzigd door Bertuss op 11-01-2004 23:44 ]

• Bertuss
Ik vind de Palm Tungsten E ook nog wel binnen mijn budget hangen ... die is 249 en daar krijg ik nog korting over heen dus dat kan ook nog net ? Die is vast beter of niet ?

• Gullie007
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nou ja.. daar kan je in ieder geval MP3 mee afspelen, ik meen dat dat bij die TJ25 niet kan (moet je de TJ35 voor hebben).
Maar niet alleen de MP3 mogelijkheid, eigenlijk wat alle software betreft vind ik de Palm beter, daarom ga ik die zelf ook kopen. Plus die gekke Memorystick.. Heb ik veel liever een SD kaartje, mooi 512 Mb ook! :9

Nadeel van de Tungsten|E is dat de body van plastic is, waardoor je er nogal snel beschadigingen op schijnt te krijgen (maar goed, daar hebben ze dus cases voor uitgevonden, wil ik er sowieso wel bij hebben) en op z'n minst van die ontsierende vingervlekken.. Ach...

/Edit:

Heb er even wat reviews voor je bij gepakt:

Beknopte review van de Palm Tungsten|E

Plus- en minpunten van de TJ35 vs de Palm Tungsten|E (voor de TJ25 zul je wat dingen anders moeten zien (o.a. minder geheugen), maar 't geeft je iig een beetje een beeld, vind de vergelijking niet overal helemaal kloppen.. Bijvoorbeeld qua processorkracht krijgt de Palm een minpunt omdat 'ie een lagere kloksnelheid heeft, maar je schijnt 't niet te merken. Afijn, lees en oordeel zelf!

Uitgebereide vergelijking TJ35 vs T|E

[ Voor 39% gewijzigd door Gullie007 op 12-01-2004 00:56 ]

System Specs Desktop | System Specs Laptop

• Bertuss
Gullie007 schreef op 12 januari 2004 @ 00:46:
Nou ja.. daar kan je in ieder geval MP3 mee afspelen, ik meen dat dat bij die TJ25 niet kan (moet je de TJ35 voor hebben).
Maar niet alleen de MP3 mogelijkheid, eigenlijk wat alle software betreft vind ik de Palm beter, daarom ga ik die zelf ook kopen. Plus die gekke Memorystick.. Heb ik veel liever een SD kaartje, mooi 512 Mb ook! :9

Nadeel van de Tungsten|E is dat de body van plastic is, waardoor je er nogal snel beschadigingen op schijnt te krijgen (maar goed, daar hebben ze dus cases voor uitgevonden, wil ik er sowieso wel bij hebben) en op z'n minst van die ontsierende vingervlekken.. Ach...
Okey bedankt !

Ik heb verder nog een optie eventueel, maar dan met Pocket PC: de Ipaq H1930
Vind ik er opzich ook wel mooi uitzien ! Wel wat duurder maarja ...

[ Voor 42% gewijzigd door Bertuss op 12-01-2004 15:33 ]

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 21:46:
[...]

Dat 'gMovie' gebeuren is voor het afspelen van filmpjes. Leuk voor 10 seconden plezier, daarna heb je het wel gehad. Tot de Clie native DivX kan spelen heb je er weinig aan :)
MMPlayer.

Maar ik vind movies op een PDA sowieso ruk. :) Dat converteren duurt een eeuwigheid en je bent toch niet goed bij je hoofd als je naar dat kleune schermpje wil gaan kijken, en na 2 uur met een lege batterij zit? :)

Alors.

Verwijderd

Ik heb afgelopen dinsdag deze Sony Clié gekocht (PEG-TJ25) en tot nu toe bevalt dat ding me echt prima. Ik heb er Documents-To-Go op gezet van Dataviz en dat is echt een machtig programma. Word bestanden/j-peg en al je e-mail kan er nu gewoon op. Zeer makkelijk allemaal met hotsync, je hoeft weinig meer te doen. Ik heb er hele boeken op staan nu, leest ook nog best makkelijk. Dat scherm is in 1 woord echt fantastisch, ik ben zeer tevreden over de kwaliteit daarvan. Ik raad alleen wel een soort van beschermhoes aan, ik heb gemerkt dat de achterkant nogal snel krast.

Bij Raf te Hilversum heb ik hem gekocht voor de prijs van €170,-. Die hebben uitverkoop. Ik geloof ook volgende week.

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ja ik heb hem ook vorige maand gekocht, mijn achterkant zit ook al vol met krassen, maarja daar stoor ik me niet zo aan. Had hem bij pcsnel gekocht voor 157 euro. Wou eerst een T|E kopen, maarja deze was toch weer zo'n 70 euro goedkoper.
Pagina: 1