[WIN2K] An unknown error has occured ID 1/2

Pagina: 1
Acties:

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 12:28

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Topicstarter
De in het onderwerp vernoemde melding verschijnt af en toe op mijn scherm. Gevolg is dat programma's niet meer lekker werken. Mijn pc draait altijd door, maar er is geen specifiek moment te noemen dat de melding verschijnt. Hij ontstaat ook niet altijd als ik er achter bezig ben. De volgende programma's draaien altijd op mijn PC.

McAfee 6.02.3000
Windows Task Manager
MSN 5.0
Messenger Plus 2.51.68
Outlook Express
Windows Verkenner
Hotline Client
Hotline Server
Winamp 2.91
Internet Explorer
Kazaa Lite 2.1.0
Speed Up (voor kazaa)
StatBar 2.301

Als de melding optreed heeft het een aantal gevolgen. Programma's werken niet meer lekker. Zo kan ik niet meer opslaan omdat Station C: t/m K: niet meer bestaat. Windows Task Manager geeft bijvoorbeeld een volledig grijs scherm als ik die aanroep. Na herstart van Windows Task Manager komt het programma weer goed te voorschijn. Vensters willen niet altijd meer te voorschijn komen als ze geminimaliseerd zijn en staan soms wat verschoven op het scherm.

Ik schiet meestal explorer af om die vrevolgens weer op te starten. Daarna kan ik mijn werk opslaan en doe ik een keer afmelden en aanmelden. Dan werkt alles weer normaal naar behoren. Het is mij echter nog niet gelukt om vast te stellen welk programma de error veroorzaakt (Staat ook namelijk niks in de titelbalk van de melding)

Zoeken op google leverde niks op. Op tweakers heb ik ook gezocht alleen kun je op tweakers niet het "/" teken in je zoekactie verwerken. Iemand idee waar het aan kan liggen of dezelfde ervaring.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

begin eerst maar eens je logfiles door te spitten.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• cyspoz

cyspoz

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 11 januari 2004 @ 14:46:
begin eerst maar eens je logfiles door te spitten.
Deamed, vergeten te zeggen. Daar staat dus ook niks in.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ah ok :+

dan hoef ik ook niet het gebruikelijke debug-riedeltje met memcheck enzo op te noemen? :P

Staat die error ID ook in je eventlogs?

[ Voor 18% gewijzigd door alt-92 op 11-01-2004 14:58 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• cyspoz

cyspoz

Topicstarter
De error staat ook niet in de eventlogs. Anders had ik mogelijk ook een error code en source gehad. Het is een popup melding met de bekende gele driekhoek en het uitroepteken zonder dat het een naam heeft staan in de titelbalk.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je op het moment van die error naar je taskmanager gaat (als dat lukt), en vervolgens op de messagebox in de taskmanager rechts clickt, en zegt: "Go To Process", welk process hangt er dan aan? :)

Verder - heb je al eens gescanned op Spyware/corrupte hardisk/e.d. ?

• cyspoz

cyspoz

Topicstarter
ik snap niet helemaal wat je bedoelt met "welk process hangt er dan aan" elevator. Als je dat zou willen toelichten kan ik het de eerst volgende keer dat de error optreed uitzoeken.

Ik kan in iedergeval niet direct naar mijn taskmanager. Ik kan het programma wel actief maken vannuit de systray, echter krijg ik dan alleen een blauwe titelbalk en daaronder een grijs scherm. Na het afsluiten en het opnieuw opstarten van de taskmanager werkt het programma wel weer goed.
Spyware heb ik nog niet zo lang geleden opgechecked en ik download en install niks. Harddisk heb ik net op je aanraden gecontrolleerd. Bevatte echter geen fouten.
Pagina: 1