Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Noobxxl casemod

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dit is mijn Casemod.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/noobxxl-DSC02074.jpg

Het is een Q-tec case met de volgende hardware.

Amd Athlon XP 2600+ @ 3200+ barton 400fsb
Asus A7N8X-X
512 mb kingston ram 333fsb
Nvidia geforce 2MX400 64mb pci (wordt vervangen binnekort)
30 + 40Gb hdd
52X24X52 cd/rw
16X48 DVD
Onboad sound en LAN.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/noobxxl-DSC02075.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/noobxxl-DSC02081.jpg

Dit is mijn zelfgemaakte Fan controler. Hiermee kan ik 3 fans besturen en ik kan mijn witte ccfl uit of aan zetten. >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/noobxxl-DSC02078.jpg

2 van de 3 led fans. :)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/noobxxl-DSC02079.jpg

Deze ccfl heb ik uit een scanner gesloopt. :Y)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/noobxxl-DSC02080.jpg

Mijn window is een verhaal appart. Dit moest eigenlijk een window worden met een rubbere molding. Maar die stunt is mislukt. nu heb ik de hoeken recht gezaagd en om de randen pooster strips geklikt (alleen nog maar te krijgen bij de expo). En daarna heb ik mn window aan de achterkan van de kap vast gekit. En omdat mijn zijplaat was bekrast door het decoupeer zagen heb ik hem zwart over gespoten. Ik vind het kleurverschil best mooi. :*)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/noobxxl-DSC02082.jpg

Dit is niet echt een onderdeel van mn mod maar het ziet er wel flex uit. O-)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/noobxxl-DSC02083.jpg

Door mijn goede airflow vind mijn video kaart het niet erg om pasief gekoelt te worden :7 hij draait nu 200mhz @ 230mhz 8)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/noobxxl-DSC02084.jpg

Deze is ook wel mooi, fans draaien op dat moment btw.

Wil je meer info? vraag het dan gewoon. ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2004 19:22 ]

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Replies over kruisjes gewist. Topicstarter kan je je plaatjes op een andere host zetten dan een sloom chello-lijntje? Thanks :)

• Hephaistus
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 14:07
Dit is mijn zelfgemaakte Fan controler. Hiermee kan ik 3 fans besturen en ik kan mijn witte ccfl uit of aan zetten.
zalig knopjes

Hoe heb je dat gedaan???

[ Voor 72% gewijzigd door Hephaistus op 11-01-2004 16:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nu werkt de boel weer!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-11 21:32

Turkish

zhé germans

Window met posterstrips ziet er wel strak uit, nog niet eerder gezien ;)

Echter waarom heb je die knoppen van je fancontroller zo ver uitsteken? Ook is het qua kabels nog wel een redelijk zooitje...

Wat is dat trouwens voor een _enorm_ gat aan de voorkant :P

[ Voor 14% gewijzigd door Turkish op 11-01-2004 15:22 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-11 11:35

Jack

MHz Matters

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/noobxxl-DSC02083-small.jpg

Past de videokaart nog goed in het PCI-slot nu die tyrep er tussendoor gaat?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2004 19:24 ]

[Specs]

Verwijderd

weinig speciaals, wel netjes gedaan.
Ik zou die drives nog stealthen

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 15:20:
en de kabels opruimen..

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:36

BioHazard

*\o/*

Simpel maar netjes! 8)
Nice job m8! :)

• EmielC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-09 12:15
Ziet er good afgewerkt uit, op die kabelzooi na... Misschien even meshen of zo?
Leuk ook dat er een witte ccfl inzit, is wel origineel na alle blauw, groen en rode ccfl's...

Is dat een stukje plexiglas voor de HD's aan de voorkant?

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

het idee is leuk maar de uitwerking is hoop ik nog niet af...

ben ik de enige die opmerkt dat die 4 knoppen niet bepaald recht staan?
dat is voor mij bij zo'n soort grootte knoppen nogal een must om dat netjes uit te meten.

verder is de mod aan de buitenkand wel netjes maar de binnenkant mag idd zoals velen voor me al zeiden opgeruimd worden

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Verwijderd

idd mooi afgewerkt, mooi raampje en goeie paintjob, alleen de kabeltjes ff he ;)
verder kan je er misschien voor kiezen om dat grote stuk zichtbare metaal van je drive cage zwart te spuiten oid, kvind het nu behoorlijk opvallen en t staat echt niet bij de rest vd case...

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

Haal een paar tiewrapjes voor een paar euro om je kabels bijeen te binden, zorgt voor (nog) betere airflow en staat bovendien veel mooier! :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Leuk gedaan. Niet echt heel speciaal maar het resultaat mag der wel wezen. Die fancontroller vind ik zelf niet zo speciaal, ook omdat die draaiknoppen zo uitsteken

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Die tiewrapjes om je videokaart is niet zo slim, die dingen gaan naar verloop van tijd uitrekken, en dan komt die heatsink los v/d chip..

Verwijderd

Topicstarter
Turkish schreef op 11 januari 2004 @ 15:11:
Window met posterstrips ziet er wel strak uit, nog niet eerder gezien ;) jawel kijk maar in het laatste deel van "post hier kleine mods deel 4"

Echter waarom heb je die knoppen van je fancontroller zo ver uitsteken? Ook is het qua kabels nog wel een redelijk zooitje... klopt ik ga rounded ide kabeltjes kopen

Wat is dat trouwens voor een _enorm_ gat aan de voorkant :P
is een windowtje :Y)
Jack schreef op 11 januari 2004 @ 15:13:
[afbeelding]

Past de videokaart nog goed in het PCI-slot nu die tyrep er tussendoor gaat?
Ja het is een beetje vringen maar het lukt aardig :)
Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 15:20:
eh ??? wat is stealten?
EmielC schreef op 11 januari 2004 @ 15:56:
Ziet er good afgewerkt uit, op die kabelzooi na... Misschien even meshen of zo?
Leuk ook dat er een witte ccfl inzit, is wel origineel na alle blauw, groen en rode ccfl's...

Is dat een stukje plexiglas voor de HD's aan de voorkant?
En nog een term die ik niet ken... wat is meshen?

Modbreak: Zou je voortaan dit knopje willen gebruiken om dingen aan posts toe te voegen of om meerdere quotes te gebruiken? Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif Meerdere posts onder elkaar zetten is namelijk niet de bedoeling

[ Voor 62% gewijzigd door m-m op 11-01-2004 18:13 ]

• Deadsy
  • Laatst online: 17:29
meshen is de kabels voorzien van een omhulsel of hoe je het ook wilt uitlegen
\dit omhulsel houd een groepje kabels samen wat de airflow verbeterd.

maar die knopjes voor de Fans lopen niet echt horizontaal.
maar vind het wel mooit lekkere grote knoppen.
heb je tenminste iets om echt vast te pakken :+

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-11 23:06
Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 14:43:
Wil je meer info? vraag het dan gewoon. ;)
Wat voor camera heb je?

• Hephaistus
  • Laatst online: 23-06 14:07
Kan je eens de andere kant tonen van die draaiknoppen die uw fans controlleren, ik zou graag willen weten hoe je dit gedaan hebt _/-\o_

/edit: hier is en How To om te stealthen ;) :)

[ Voor 34% gewijzigd door Hephaistus op 11-01-2004 18:35 ]

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Dirk J schreef op 11 januari 2004 @ 18:19:
[...]

Wat voor camera heb je?
laat me raden, een sony dsc-p72. B)

• Mx-KAEY
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-11 00:36

Mx-KAEY

Mx-KÆY

(jarig!)
persoonlijk vind ik hem niet mooi...

1 omdat je teveel verschillende kleurtjes hebt :) moet strak zijn naar mijn mening

2 je fancontroller die knoppen die zooooooooo ver uitsteken...

3 je kast uberhaupt is niet mijn smaak...

hij kan in ieder geval wel beter... door je rotzooi op te ruimen en een logisch geheel van te maken...

gelukkig verschillen meningen anders was het so saai op de wereld :+

-- Mx-Generætion --

Verwijderd

ff off-topic question..

Waar heb je die Windows XP case-badge vandaan? Ik zoek me namelijk al tijden een ongeluk naar die dingen :)

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:11
Misschien handig om die heatsink vast te maken met adhesive of boutjes? Want tiewarps zijn niet echt betrouwbaar 8)7.

tvw

Verwijderd

Waar heb je die Windows XP case-badge vandaan? Ik zoek me namelijk al tijden een ongeluk naar die dingen
Dat is niet echt een casebadge, maar een sticker - die krijg je bij een originele versie en zit vaak op die OEM kasten al voorgeplakt ;)
Échte (domed) casebadges kun je vinden in:
http://www.perfectsystems...?productgroep=Casemodding
http://www.stickerkoning.nl/producten/?pagina_ID=072
http://www.superdomes.com.au/catalog/default.php/cPath/23

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2004 20:11 ]

Verwijderd

Hey

Is wel gaaf gemaakt. :) Het is inderdaad nog wel een beetje een zootje daar binnen, dat is wel jammer. :O Misschien moet je het nog eens een keer afwerken met tiewraps om je kabels heen. :*)

Verwijderd

Je bent goed opweg, maar het meeste is (te) slordig afgewerkt!

*Die cd-roms staan echt niet mooi in het geheel op die manier. Stealthen is een hele goede oplossing om het netter te maken, maar met zwart spuiten kom je ook al een heel eind.
*Je fan-controller was vast leuk om te maken, maar vind m niet mooi. De knoppen steken zoals eerder gezegd lelijk ver uit en zijn volgens mij niet symmetrisch.
*Kabelzooi mag echt niet
*Vind het verder jammer dat die afdek plaatjes aan de achterkant verwijderd zijn.
*Over die window had je ook beter kunnen nadenken, aangezien je nu naar de HD/cd rekken zit te kijken. Is niet zo mooi, maar dat zou je kunnen oplossen met bv traanplaatfolie (ben ik ook niet zo'n fan van, maar is in ieder geval beter). Wel mooi afgewerkt trouwens!
*Je VGA koeler is misschien praktisch maar niet echt stijlvol
*En vind ik die case badges ook niet echt mooi

Dit alles is natuurlijk volledig mijn persoonlijke mening, en ik moet zeggen dat je aardig op weg bent, ware het niet dat er verbeteringen mogelijk zijn!

Leuk aspect vind ik dat windowtje vooraan je case. Dit is in ieder geval zeker niet standaard en je zou nog iets leuks kunnen verzinnen met licht achter dat raampje.

Als laatste zou ik ook nog die roosters achter je outtake fans verwijderen, want die belemmeren alleen maar de airflow en zorgen voor meer geluid v/d fans.

BTW, heb je ook night shots van je case?

Verwijderd

Uh... sorry.. maar ik vind hem niet mooi...

1. Je drives staan niet mooi bij je case
2. Je fanbusknoppen (sigarettenaanstekers?) zijn lelijk en ook nog eens scheef
3. De binnenkant is rommelig
4. Je zijpaneelkleur is te donker in vergelijking met de rest van de case..

Verder is de afwerking wel goed, ook leuk gedaan met die posterstrips...

Je binnenkant opruimen en je drives stealthen zullen de case veel mooier maken.. :)

Misschien je baybus nog even opnieuw maken en hij is perfect.. op je zijpaneel na.. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de kabels "redelijk opgeruimt". Ik heb een sony powershot. Ow die casebages heb ik van school. als de leraar niet kijkt peuter ik er wel eens een af... Stealten lijkt me mooi maar ook een flink risico voor je drives. Ik ga dit eerst uitproberen op een oude cd-rom drive. Nacht foto's ga ik morgen maken. Nog even een vraag... Kan ik tussen de witte draadje van mn ccfl een potmeter plaatsen? ik wil instellen hoe fel de lamp is. Ik bedenk net ik kan ook een potmeter op de plek van die schakelaar zetten aan de voorkant van mn case. Op de fancontroler.

Thanx voor de tips en het commentaar iedereen. _/-\o_

[edit]

Wat is een baybus?

[edit\]

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2004 22:07 ]

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-11 15:40

Mojo

The Power Within

Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 22:04:
[edit]

Wat is een baybus?

[edit\]
Dat ding dus waar die potmetertjes op zitten, die je fans regelen.

Die je zelf gemaakt hebt dus :Y) LOL :D

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Topicstarter
sokje schreef op 11 januari 2004 @ 22:13:
[...]

Dat ding dus waar die potmetertjes op zitten, die je fans regelen.

Die je zelf gemaakt hebt dus :Y) LOL :D
Ik heet niet voor niets noobxxl. :+

• Exyge
  • Laatst online: 25-11 18:23
Hoe heb je die "ccfl" uit je scanner aangesloten? ik heb hier namelijk ook nog een oude scanner liggen en dit lijkt me wel handig als ik weer eens in het donker in mijn kastje wil duiken, scheelt me weer de moeite van het halen van een burealamp :D.

Verwijderd

Topicstarter
Exyge schreef op 12 januari 2004 @ 15:18:
Hoe heb je die "ccfl" uit je scanner aangesloten? ik heb hier namelijk ook nog een oude scanner liggen en dit lijkt me wel handig als ik weer eens in het donker in mijn kastje wil duiken, scheelt me weer de moeite van het halen van een burealamp :D.
Was toevallig de zelfde aansluiting... en toevallig hetzelfde voltage 12Volt...

• Exyge
  • Laatst online: 25-11 18:23
toevallig dezelfde aansluiting op wat is dan de vraag :P

[ Voor 5% gewijzigd door Exyge op 12-01-2004 20:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Exyge schreef op 12 januari 2004 @ 20:56:
toevallig dezelfde aansluiting op wat is dan de vraag :P
Hoe heb je die "ccfl" uit je scanner aangesloten?

• NitroTec
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10 11:28
In combinatie met je witte ccfl is het mis wel kwl om gewone witte kabelmesh te gebruiken....gewoon te krijgen bij de lokale hardware-boer in verschillende diktes......

ben alleen niet zo fan van die gigantisch knoppen voor je baybus, en ik zou de voorkant proberen in 1 kleur te krijgen.........ziet nu erg rommelig uit.....

Dont work hard, just party!

Pagina: 1