Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

movie maker 2.0:'edit movie': Crash(!?)

Pagina: 1
Acties:
  • 243 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
WIN XP pro NL/ Moviemaker 2.0

Moviemaker crasht elke keer bij mij(programma sluit af) wanneer ik één van de effecten onder 'edit movie' gebruik ( titles, overgangen ed)
Is dit een bekend probleem?
Heb MM er overheen geinstalleerd, dit baadt niet.
Tweede vraag is of iemand weet hoe ik éérst deze kan verwijderen?
Windows heeft dat weer gezellig lekker verstopt blijkbaar..

• NoProblem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-11-2024
Ik had hetzelfde probleem, na een beetje zoeken op internet vond ik onderstaande oplossing:

Je moet

C:\WINDOWS\system32\DivXAF.ax

hernoemen, in DivXAF.txt ofzo.

Bij mij was dit de oplossing.

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11 11:43

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Sorry dat ik dit mega-oude topic even kick, maar ik wilde de oplossing die ik gisteren tegenkwam toch even delen. Ik had hetzelfde, alleen crashte MM aan de lopende band. Onder 'extra'-'opties' kun je selecteren welke codecs MM moet gebruiken en welke niet. Kennelijk kan het zijn dat er een aantal ruzie met elkaar krijgen. Ik heb gewoon alleen degene laten staan van Microsoft en Windows, plus degeen die ik nodig had en alles werkt probleemloos. Lijkt me dus iets wat je vaker kan tegenkomen.

Sign here against sigs

Verwijderd

Gezien dit het meeste recente topic over dit onderwerp waar gepost is is, zet ik hier mijn vraag neer. Ik heb nu het zelfde probleem als topicstarter. Uiteraard heb ik gekeken naar het DivXAF.ax bestand in de Windows/system32 maar het probleem is dus dat deze erbij mij niet in staat (ik heb ook gezocht maar nergens op mijn systeem te vinden). Ik vraag me dus af of er nog andere oplossingen zijn.

De tip die Marlibica geeft heb ik helaas niet veel aan want waar zit de 'extra'-'opties' precies?

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11 11:43

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Je klikt op 'Extra'
Dan op 'Opties'
En voor de volledigheid: Het staat onder 'Compatibiliteit'

Sign here against sigs

Verwijderd

Hallo,

Ik heb dus ook hetzelfde probleem. Windows Movie Maker vliegt er zomaar uit steeds! Ik heb de volgende oplossingen gevonden hier op het forum:

1. Beeldscherm instellingen wijzigingen (de hardwareversnelling)
Gedaan, nog steeds vliegt ie eruit

2. Rename divxaf.ax
Dit bestand heb ik niet!

3. De oplossing die Marli hier boven geeft
Ik heb het probleem dat ik extra niet kan vinden....?

Nog andere mensen die mij toevallig kunnen helpen? bedankt alvast

Verwijderd

Ik heb een andere oplossing gevonden inmiddels

De k-lite codec verwijderen...

Verwijderd

bij een verse installatie had ik het ook.
Het crashte voor ik het kon gebruiken, zeer irritant.
Op die verse sites kwam kwam ik tegen dat het met de plug-in te maken zou kunnen hebben, die verhinderen dat het programma stabiel doorstart.
Ik vond de volgende werkende oplossing:

De link naar de bron heb ik niet meer, dus de eer komt een ander toe, maar het werkte hier wel!
  • herbenoem de directory van de plug-ins die het vermoedelijk veroorzaken tijdelijk (zet er iets achter, zoals dir-x of dir-temp),
  • start Moviemaker.... Bij mij ging het toen al goed!
  • Stop Moviemaker
    En dan de eating of the pudding....
  • Herbenoem de directory weer naar de oorspronkelijke naam en start Moviemaker.
    Nu een probleemloze start....
Blijkbaar verhindert het Moviemaker de eerste keer goed door te starten.
Voor de goed orde: ik heb niets gedeinstalleerd.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2008 08:15 ]

Pagina: 1