Toon posts:

fileserver wat voor OS,

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik wil binnenkort een server opzetten apuur als fileserver. op dit moment staat er hier een proliant 7000 die dat gaat worden denk ik.

nu zoek ik dus een OS wat snel is en wat makkelijk met hdd's omgaat zoals byv van meerdere schijven 1 maken zonder te formatteren enz. hij moet te benaderen zijn door win2k/xp clients. heb nu win2k maar wil wat anders , ik vindt win2k niet al te snel over het netwerk, win2k3 kan ik niet installeren omdat die maar 1 proc zit in mijn systeem ipv 4. ik zat zelf een btje richting novell te denken.

wie heeft er suggesties/tips enz.

ps: is niet zoiets van ik gooi de specs neer ik laat het werk doen maar ik ben gewoon benieuwd hoe jullie erover denken .

Verwijderd

zie Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 3
een centraal topic daarvoor, wat je ook in de FAQ had kunnen lezen

Verwijderd

Topicstarter
had het wel voor een deel doorgelezen maar staat heel veel slap geouwehoer in enz , en ik ging er vanuit dat het alleen over linux ging, ik zoek niet perse linux.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
je zou een trial kunnen downloaden van netware 6.5 (of 5.1/6.0) maar wat moet je met een fileserver met 4 cpu's :? die brengen echt niets extra's hoor

tenzij je natuurlijk windows 2000/2003 server zo kan installen dat ie wel met die 4 cpu's van je systeem kan omgaan, das natuurlijk wel het mooiste zo kan je altijd nog een keer exchange of sql server erop zetten om die server als app server in te richten

naja tis maar een idee

A wise man's life is based around fuck you

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Daarom heet het topic 'welk OS' en niet 'Welke distro' ;)
Verder hoef je dat topic niet door te lezen, alleen de vraag er stellen is voldoende, er reageren vanzelf een aantal mensen op.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Volgens mij is de topictitel toch echt "Welk OS", en dan tussen haakjes dat het bijvoorbeeld over linux kan gaan, maar dat hoeft niet. Daar mag je dus je vraag opnieuw stellen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.