Toon posts:

Vervanger van SMARTDOC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de ASUS radeon 9600, draaien met de ATI drivers
Om me fan in normale modus, niet zo hard te laten draaien,
gebruik ik SMARTDOC, het nadeel van dit programma, is dat
ut bij mij iedere keer als popup verschijnt, na ut opstarten
met allerlei info over de VGA plank.

Zijn hier tweakers, die een andere tool gebruiken voor de speed
van de fan op de VGA plank? 1 die dus gelijk minimaliseerd ofzo?!?!?

Zo ja, welke en waar ken ik die downloaden? _/-\o_

Op google heb ik nix kunnen vinden :(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2004 00:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Geen tweakers hier, die een tooltje gebruiken om hun radeon stiller te krijgen? :'(

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Asus SmartDoctor is een programma dat specifiek bedoeld is voor Asus videokaarten, er bestaan dus geen alternatieven voor. Er zijn ook niet veel kaarten met ingebouwde temperatuursensor en regelbare fanspeed.

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

Topicstarter
Asus SmartDoctor, werkt niet echt optimaal en betrouwbaar. Kennelijk zijn er dus geen andere opties :'( Athans, ik kan ze niet vinden 8)7

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:49

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ik meen dat Motherboard Monitor (aka MBM) deze sensor kan benaderen.
http://mbm.livewiredev.com :Y)

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
Misschien da MBM hem wel kan benaderen, maar MBM is er niet voorgemaakt om fans langzamer te laten draaien en er zit als het goed is geen support in MBM voor Videocards B)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 23:45 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 23:16:
Asus SmartDoctor, werkt niet echt optimaal en betrouwbaar. Kennelijk zijn er dus geen andere opties :'( Athans, ik kan ze niet vinden 8)7
Is de popup de enigste nadeel? Want ik was eigenlijk van plan die Asus 9600XT/TVD te gaan halen. ;( In welke zin werkt SmartDoctor niet echt optimaal en betrouwbaar?

Verwijderd

Heb je al gekeken in je manual of er geen schakeloptie is (zoals /NOINFO ofzo) om bij je startup opties te gebruiken?

Verwijderd

Ik kan leven met de popup na opstarten. Dit nadeel weegt niet op tegen het drastisch terugbrengen van het geluidsniveau van de VGA-koeler. Ook de nieuwste versie4 heeft helaas deze popup.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind Smartdoc niet echt stabiel. Afgelopen keer stopte die zelfs met de fan laten draaien terwijl ik midden in een game zat!
Pagina: 1