Toon posts:

ADSL Wanadoo IP probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren het ADSL kitje ontvangen en zelf geinstalleerd, en het leek allemaal perfect te werken. Totdat ik bepaalde websites niet kon landen (paar voorbeelden, www.rabobank.nl, www.cnn.com en www.deheeg.nl). Van die laatste haal ik ook mijn email op (via een eigen website) en ik kan ook die email niet ophalen.
Na flink wat instellingen te wijzigen en de nodige resets wilde het beestje niet werken.

Dus vandaag maar de helpdesk van Wanadoo gebeld. In eerste instantie was ik de idiote gebruiker en moest de virusscanner uit, maar dat had geen effect. Toen aan de andere kant van de lijn de problemen doordrongen bleek het een bekend probleem te zijn ? Ik kon echter niks vinden in de search van dit machtige forum :)

Zij wist te vertellen dat meerdere mensen met de IP beginnend met 83 (zoals de mijne) problemen ondervonden. Vaak kunnen ze totaal geen webpaginas laden. KPN is ermee bezig... geen idee hoe lang het zou gaan duren.

Nog even wat specs (als iemand nog andere ideeen heeft):
Multi-pc router/modem - Speedtouch 510i
Abbo: Wanadoo ADSL budget (lite)
Thuisnetwerk: 3 pc's alle hetzelfde probleem (zelfde websites)
Firewall: uit/aan geprobeerd, virus uit/aan, geen soelaas

Heeft iemand nog meer dit probleem en waar is nog wat meer info te vinden?

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-02 08:55

sjaak

un giorno credi

:D Zelfde probleem bij Wanadoo cable via Casema, ook ip-adressen beginnend met 83.x.x.x . Heb te horen gekregen dat niet alle servers deze reeks accepteren en geen data terug sturen oid maar ik vind het maar een vage omschrijving. Ik kan b.v. ook mijn eigen forum niet bereiken thuis. :( Hopelijk is het snel opgelost.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik las vandaag een bericht van iemand in demon.nl.support met een ip-adres 82.x.x.x die ook problemen had.
Blijkt dat 80.x.x.x tot 2002 niet uitgegeven is, en dus in veel firewalls staat als ongeldig ip-adres.

Gevonden:
http://groups.google.com/...om%253E%26lr%3D%26hl%3Dnl

Als dat hier het geval is dan moeten de beheerders van de site's die je noemt actie ondernemen.

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Ah kijk, daar hebben we wat aan. Kreeg gister dus een dns-verhaal te horen een aangezien de dns van m'n sites door iemand anders dan mijn hoster worden geregeld wist ik niet waar ik moest zijn, maar bij mijn hoster dus..

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Ik kon dus een halve week niet bij m'n eigen forum. Gisteravond even m'n hoster gebeld, naja, die was ff niet bij een pc dus gemaild (vanuit de bus :P) met de vraag of de 83. range uit de private list kon. Uurtje later mailtje terug, opgelost! *) Had ik dat maar eerder geweten.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Dat is gewoon dus niet een probleem van wanadoo/demon etc .. maar gewoon een probleem/fout van je hostingprovider :P

Iedereen klaagt bij de verkeerde ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Eigenlijk wel. Maar toen ik het vroeg gaven ze zo'n vaag antwoord dat je ze wel de schuld moest geven :P. (nl. dat de routing van de ip's niet goed ging..) Nu weet ik dat ze geblocked worden bij diverse hosters, dus die lopen gewoon hopeloos achter want die moeten de vrijgave van ip's eik in de gaten houden. :+ ;)
Pagina: 1