Ik heb sinds gisteren het ADSL kitje ontvangen en zelf geinstalleerd, en het leek allemaal perfect te werken. Totdat ik bepaalde websites niet kon landen (paar voorbeelden, www.rabobank.nl, www.cnn.com en www.deheeg.nl). Van die laatste haal ik ook mijn email op (via een eigen website) en ik kan ook die email niet ophalen.
Na flink wat instellingen te wijzigen en de nodige resets wilde het beestje niet werken.
Dus vandaag maar de helpdesk van Wanadoo gebeld. In eerste instantie was ik de idiote gebruiker en moest de virusscanner uit, maar dat had geen effect. Toen aan de andere kant van de lijn de problemen doordrongen bleek het een bekend probleem te zijn ? Ik kon echter niks vinden in de search van dit machtige forum
Zij wist te vertellen dat meerdere mensen met de IP beginnend met 83 (zoals de mijne) problemen ondervonden. Vaak kunnen ze totaal geen webpaginas laden. KPN is ermee bezig... geen idee hoe lang het zou gaan duren.
Nog even wat specs (als iemand nog andere ideeen heeft):
Multi-pc router/modem - Speedtouch 510i
Abbo: Wanadoo ADSL budget (lite)
Thuisnetwerk: 3 pc's alle hetzelfde probleem (zelfde websites)
Firewall: uit/aan geprobeerd, virus uit/aan, geen soelaas
Heeft iemand nog meer dit probleem en waar is nog wat meer info te vinden?
Na flink wat instellingen te wijzigen en de nodige resets wilde het beestje niet werken.
Dus vandaag maar de helpdesk van Wanadoo gebeld. In eerste instantie was ik de idiote gebruiker en moest de virusscanner uit, maar dat had geen effect. Toen aan de andere kant van de lijn de problemen doordrongen bleek het een bekend probleem te zijn ? Ik kon echter niks vinden in de search van dit machtige forum
Zij wist te vertellen dat meerdere mensen met de IP beginnend met 83 (zoals de mijne) problemen ondervonden. Vaak kunnen ze totaal geen webpaginas laden. KPN is ermee bezig... geen idee hoe lang het zou gaan duren.
Nog even wat specs (als iemand nog andere ideeen heeft):
Multi-pc router/modem - Speedtouch 510i
Abbo: Wanadoo ADSL budget (lite)
Thuisnetwerk: 3 pc's alle hetzelfde probleem (zelfde websites)
Firewall: uit/aan geprobeerd, virus uit/aan, geen soelaas
Heeft iemand nog meer dit probleem en waar is nog wat meer info te vinden?