Kabelkastje verkeerd ?

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Arretje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-01 16:37
Tijdens mijn verhuizing is het kastje van UPC gesneuveld.
Ik heb dat vervangen door een kastje van ELRO. Ik krijg echter slecht beeld op mijn 100Hz breedbeeld TV.
Ik heb wel a-klasse aansluitmateriaal gebruikt en heb ook mijn tv direct aangesloten gehad op het kastje. Het resultaat blijft hetzelfde.

Is dat ELRO kastje een ander kastje dan het UPC spul ? Ik heb namelijk het idee dat audio en video frequenties misschien niet goed gefilterd worden ?

HELP ?

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
welk kastje? :?

Verwijderd

wat was je oude kastje(type) en wat is je nieuwe, heb je google al gebruikt aangezien je zelf al zegt dat het aan de filtering kan liggen, er is wel wat te vinden over de specs lijkt me.

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-08 03:08

MadMan

What the....

Ja inderdaad, welk kastje???
Niet echt duidelijk zo. Als je hulp verwacht, moet je ook meer informatie geven.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

• Arretje
Het CAI kastje wat direct op de kabel van UPC zit.
De eerste ingang van UPC in ons huis dus.
Die is kapot gegaan.

Het kastje van ELRO is zo'n vervolg TV/Radio kastje waarop je ook kan doorlussen

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Het AOP (Abbonee Overname Punt) is eigendom van UPC, als het kapot gaat moet je dat door UPC laten vervangen. Het goed aansluiten van zo'n aansluitpunt is niet altijd makkelijk, daarnaast kan jij onbedoeld storingen veroorzaken in het UPC net door gebruik te maken van ondeugdelijke materialen danwel het foutief aansluiten daarvan.
Mijn advies: bel UPC voor een afspraak, ram op de dag van de afspraak je oude AOP er weer in terug en doe alsof er niks veranderd is :)

• Arretje
Nou nogmaals ....

De CAI wandkontaktdoos is dus in de strijd gebleven.

Nu heb ik een nieuwe wandkontaktdoos van het merk ELRO gemonteerd.
Deze heeft de mogelijkheid om als enige, middelste of laatste in een rijgwerk te fungeren. Dit heeft te maken met het wel of niet plaatsen van een weerstand van , volgens mij 68 Ohm (blauw-grijs-zwart).
Hij staat als eerste in een rijgwerk en ik heb daarom de weerstand weggelaten maar een A-kwaliteit kabel (10m) aangesloten naar een zelfde wandkontaktdoos verderop in de kamer.
Deze heeft de weerstand wel.

Nu vraag ik me af of de ELRO wandkontaktdozen wel een filterfunctie hebben voor het scheiden van AV signaal. Ik denk het wel maar kan langzamerhand geen andere reden meer bedenken waarom mijn TV het niet goed zou doen.

Over de ELRO wandkontaktdozen kan ik geen info vinden.

Ik heb geprobeerd om de TV ook direct op de eerste wandkontaktdoos in het rijgwerk aan te sluiten maar dit gaf geen verbetering.
Pagina: 1