Bij opstarten PC geen verbinding met Chello

Pagina: 1
Acties:

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
Mijn ouders hebben een chello-kabel internet verbinding. Ze hebben laatst een nieuwe pc gekocht en na veel gezever is het gelukt om daar de internet verbinding op te laten werken.

Alleen hebben ze nog 1 probleem. Op het moment dat de pc opgestart wordt is er geen verbinding. Mijn moeder heeft met chello gebeld en heeft het advies gekregen om elke keer handmatig de verbinding te verbreken en weer te connecten(volgens de man van Chello herstart de pc te snel?). Op deze manier werkt het internet wel.

Nu is dit natuurlijk een beetje erg onhandig. En dus wil ik voor mijn ouders graag een oplossing zodat ze dit niet meer handmatig elke keer de verbinding hoeven te verbreken en te herstellen. Het liefst zou ik zien dat dit proces helemaal niet meer nodig is. Maar als het automatisch gaat is het natuurlijk ook goed.

Nu heb ik het een en ander geprobeerd met ipconfig maar dat bied helaas geen oplossing.

Nu is mijn vraag: is er geen andere oplossing dan de verbinding verbreken en weer herstellen. Zo nee, kan ik dat verbreken en herstellen op 1 of andere manier automatiseren?

Alvast bedankt!

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 13:58
Hoezo, wat moet je verbreken ?
Je PC zit toch met een UTP vast aan het kabel modem ?

P.s. je kabelmodem nooit uitzetten. Kan dan idd enig tijd duren (1 minuut of meer) voordat dat ding z'n MACaddress opnieuw heeft aangemeld.

Wanneer je een refresh wil doen van je netwerkadapter IP adress, FF dos/cmd box opstarten en dan: IPCONFIG /RELEASE en daarna IPCONFIG /RENEW.

Los van alles, wederom een heel vaag bosje-kluitje-riet UPC verhaal. Uw PC is te snel moet toch niet gekker worden. Kzie het al voor me in de reclame: "Snel Internetten bij UPC kan alleen met trage PC's".

P.s. wat noem jij danwel UPC een "snelle" PC ?

[ Voor 11% gewijzigd door PtrO op 12-01-2004 08:17 . Reden: Annvullende vraag ]

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Verwijderd

PtrO: met inbellen bedoelt wasigh hoogstwaarshijnlijk het verbinding maken via inbelsoftware van Chello. Het is geen 'vaste' netwerkverbinding, er moet bijvoorbeeld via PPPoE ingebeld worden.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:51

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie is eigenlijk wel benieuwd naar een complete "ipconfig /all" op het moment dat de PC geboot is, maar geen inet verkeer heeft.
Te snel booten is natuurlijk je reinste onzin, als dat zo zou zijn zo de PC na enkele minuten zonder iets te doen ook vanzelf data moeten krijgen.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 22:49
Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 09:16:
PtrO: met inbellen bedoelt wasigh hoogstwaarshijnlijk het verbinding maken via inbelsoftware van Chello. Het is geen 'vaste' netwerkverbinding, er moet bijvoorbeeld via PPPoE ingebeld worden.
Chello werkt wel met een vaste netwerkverbinding. Er hoeft dus niet ingebeld te worden.
Koffie schreef op 12 januari 2004 @ 09:51:
* Koffie is eigenlijk wel benieuwd naar een complete "ipconfig /all" op het moment dat de PC geboot is, maar geen inet verkeer heeft.
Te snel booten is natuurlijk je reinste onzin, als dat zo zou zijn zo de PC na enkele minuten zonder iets te doen ook vanzelf data moeten krijgen.
Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Het is inderdaad onzin dat je pc te snel opstart.

[ Voor 40% gewijzigd door Racemol op 12-01-2004 09:59 ]

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
Op het moment van opstarten heeft de pc een in de range 169.*.*.* (als ik het mij goed herinner)
Daarna ga ik naar network connections. Rechterknop disable, rechterknop enable en dan krijgt ie een ip in de range 212.*.*.* en dan is er wel internet verkeer mogelijk.

Het heeft dus niets met inbellen oid te maken.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Aha .. een 169.x.x.x adres is een zogenoemd APIPA adres.
Die geeft Windows zichzelf als hij wel als DHCP Client enabled is, maar geen DHCP server kan vinden.

Ergo conclusio, jouw PC kan ten tijden van booten geen DHCP server.
Waarom hij dat na het booten wel kan, is mij een raadsel.
Is je computer misschien te snel ? :+

Iig heeft dit weinig met je ISP te maken, het probleem zit duidelijk in je eigen PC (denk ik 8)7).

Braaikamer - Smoke&BBQ

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
ok :)
is er dan een manier op automatisch (via bijv een bat script) de connectie te disablen en te enablen? Dan hoeven mijn ouders niet steeds dat handmatig te doen wel zo netjes.

Ik heb al via ipconfig /release, ipconfig /renew e.d. het een en ander geprobeerd maar niets hielp (steeds: kan geen verbinding krijgen met DHCP server)

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Kan, moet je even zoeken naar .. euh ... IPC files die je met een CMD line proggel kunt uitvoeren.

Een IPC file voor DHCP enabled NIC ziet er dan zo uit :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
#========================
# Interfaceconfiguratie
#
#========================
pushd interface

reset all

popd
# Einde van interfaceconfiguratie

# ---------------------------------- 
# IP-configuratie van interface         
# ---------------------------------- 
pushd interface ip

# IP-configuratie van interface voor "Local Area Connection"

set address name = "Local Area Connection" source = dhcp 
set dns name = "Local Area Connection" source = dhcp
set wins name = "Local Area Connection" source = dhcp

popd
# Einde van IP-configuratie van interface

Die .IPC files kun je dan dus met een intern windows CMD proggel laten uitvoeren. Weet alleen de naam niet. Aks google :P
Daarvan gewoon ff een shortcut in startup rammen en je hebt een workaroud.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 22:49
Kan je niet je netwerkverbinding opnieuw opbouwen. Misschien is er gewoon ergens iets mis gegaan. Dus verwijder softwarematig je netwerkkaart en laat windows hem opnieuw zoeken. Daarna weer even alles nalopen en kijken of je probleem weg is.
Pagina: 1