Toon posts:

[XP] Onherstelbare systeemfout*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net even een nieuwe bootscreen geinstalleerd. Ik zette het gedownloade bestand ntoskrnl.exe in veilige modus naar mn system32 map. Toen ik mn computer opnieuw opstartte in gewone modus kreeg ik na het boot screen een bluescreen met de volgende fout:

STOP: c000021a {onherstelbare systeemfout}
Het systeemproces Session Manager Inihlization is onverwacht afgebroken met de status 0xc0000 263 (0x00000000 0x00000000)
Het systeem is afgesloten.

De computer start niet meer op (ook niet in veilige modus).
Wat moet ik doen?!?

• japaveh
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-05 21:49

japaveh

Jield BV

Windows XP en 2000 BSOD guide
In Howto's & Guides staat nog veel meer info :)

[ Voor 31% gewijzigd door japaveh op 11-01-2004 13:33 . Reden: meer info toegevoegd ]

Solo Database: Online electronic logbook and database system for research applications

Verwijderd

opstarten vanaf de xp-cd-rom en dan kiezen voor xp herstel-reparatie uitvoeren

Verwijderd

Ben bang dat dit een gevalletje reinstal worden.... Met Windows XP Repartie/Herstel word het meestal toch niets..... O-)

Verwijderd

Topicstarter
@japaveh mijn fout staat er niet tussen

@gurbei opstarten met winxp cd lukt niet, als ik boot met de winxp cd erin gebeurt er precies hetzelfde

ook als ik een dos bootdisk erin heb zitten en ik start op, heeft dit geen invloed

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 13:47:
@japaveh mijn fout staat er niet tussen
Maar er staat wel waar je verder moet zoeken als je fout er niet tussen staat.
Je kunt ook nog even proberen te zoeken op google. Probeer dan of op de STOP code te zoeken, of op de complete foutmelding (IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL). Probeer eventueel het OS op te nemen in de zoekopdracht, mochten er teveel hits verschijnen.
Ook kun je Google Groups proberen, mocht er uit Google zelf niets nuttigs komen.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
dan is er meer aan de hand.
begin maar met geheugen testen.

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-04 14:58

MadMan

What the....

Er is hier volgens mij inderdaad meer aan de hand.
Heb je de PC overgeklokt? Meestal krijg ik zulke meldingen als ik mijn FSB te ver omhoog zet. Ook kan het aan je geheugen liggen. Probeer eerst eens je bios te resetten/defaults te laden.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Verwijderd

Topicstarter
DHuuf schreef op 11 januari 2004 @ 13:58:
Er is hier volgens mij inderdaad meer aan de hand.
Heb je de PC overgeklokt? Meestal krijg ik zulke meldingen als ik mijn FSB te ver omhoog zet. Ook kan het aan je geheugen liggen. Probeer eerst eens je bios te resetten/defaults te laden.
Ik heb die pc een week. Het ging fout toen ik met het bestandje ntoskrnl.exe in mn system32 map ging klooien. Dus ik ga er nie vanuit dat het een hardware probleem is.

Owja trouwens, via google niets te vinden. Er is genoeg over fouten met c000021a, maar verder niets met de status: 0xC0000263

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 14:01:
Owja trouwens, via google niets te vinden. Er is genoeg over fouten met c000021a, maar verder niets met de status: 0xC0000263
Op Google Groups wel.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Nou dan zet je toch in DOS de backup van dat oude bestandje weer terug ?
Of heb je geen backup gemaakt :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 14:06:
Nou dan zet je toch in DOS de backup van dat oude bestandje weer terug ?
Of heb je geen backup gemaakt :)
jah maar.... (dan komt nu een domme vraag :)) ik heb wel een opstartdiskette voor DOS. maar als ik hem drin doe en opstart heeft het geen effect. oftewel: ik kom niet in dos.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 14:08:
[...]

jah maar.... (dan komt nu een domme vraag :)) ik heb wel een opstartdiskette voor DOS. maar als ik hem drin doe en opstart heeft het geen effect. oftewel: ik kom niet in dos.
Heb je wel in het bios ingesteld dat die moet opstarten vanaf een diskette? je zegt ... en opstart heeft het geen effect ... normaal moet er dan een foutmelding komen van ; this is no system disk. Krijg je ook een foutmelding?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 14:13:
[...]

Heb je wel in het bios ingesteld dat die moet opstarten vanaf een diskette? je zegt ... en opstart heeft het geen effect ... normaal moet er dan een foutmelding komen van ; this is no system disk. Krijg je ook een foutmelding?
In de bios stond het idd disabled.
Nu heb ik het zo gezet:

Boot Up Floppy Seek: Enabled

Maar het heeft nog steeds geen effect. Ook geen foutmelding ofzo.

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
als ie ntfs geformat is , is het vrij normaal , die kan geen dos :p

Verwijderd

Topicstarter
ascona schreef op 11 januari 2004 @ 14:23:
[...]

als ie ntfs geformat is , is het vrij normaal , die kan geen dos :p
C: en D: zijn ntfs
E: en F: zijn fat32

het is WDC 120gb

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
je moet je boot volgorde ff veranderen:

1. cdrom (winxp cdrom dus ;))
2. Floppy
3. HD
4. ??

dan moet ie wel opstarten van cdrom :)

edit: dat doe je zo, tijdens opstarten van pc druk je op DEL, F1 of een ander knopje waarmee je in bios komt en dan ff zoeken naar waar je de boot volgorde kan invoeren

[ Voor 39% gewijzigd door DutchTSE op 11-01-2004 14:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
DutchTSE schreef op 11 januari 2004 @ 14:28:
je moet je boot volgorde ff veranderen:

1. cdrom (winxp cdrom dus ;))
2. Floppy
3. HD
4. ??

dan moet ie wel opstarten van cdrom :)
waar en hoe?

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
had net me bericht aangepast, maar moet dus zo:

tijdens opstarten van pc druk je op DEL, F1 of een ander knopje waarmee je in bios komt (is meestal bij het opstarten te zien welk knopje) en dan ff zoeken naar waar je de boot volgorde kan invoeren.
weet niet welk mobo enz je hebt dus weet niet waar in de bios het kan

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 14:22:
[...]

In de bios stond het idd disabled.
Nu heb ik het zo gezet:

Boot Up Floppy Seek: Enabled

Maar het heeft nog steeds geen effect. Ook geen foutmelding ofzo.
Als het goed is moet je kunnen instellen naar welke "opstart"-apparaten er moet worden gezocht.

Floppy
CD-ROM
IDE-0

Heb ik ingesteld :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 14:35:
[...]

Als het goed is moet je kunnen instellen naar welke "opstart"-apparaten er moet worden gezocht.

Floppy
CD-ROM
IDE-0

Heb ik ingesteld :)
Jah ik heb het gevonden. En ik boek vooruitgang.
Update soon :)

Verwijderd

Topicstarter
als ik de volgende volgorde doe:

floppy
cdrom
de rest

en mn dos bootdisk gebruik, word de bootdisk wel ingeladen, maar kun je verder niets. command.com word namelijk niet gevonden en er wordt een error gegeven over een onjuiste dosversie (dit waarschijnlijk omdat ik ntfs heb)

als ik deze volgorde doe

cdrom
floppy
de rest

en winxp home in mn cdrom doe en ik wil de reparatie uitvoeren lukt dat ook niet. er worden geen vaste schijven gevonden.

ik begin me nu toch wel zorgen te maken :P

/edit als ik gewoon de originele ntoskrnl.exe terug zou kunnen zetten in system32 via dos, zou volgens mij alles opgelost zijn

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2004 14:52 . Reden: verduideliking ]

Verwijderd

Een DOS-opstartdiskette kan geen NTFS aan , dus ff snel een bestandje terugzetten zal niet gaan.

Zitten je schijven op de IDE poorten (master/slave) of gebruik je RAID of SATA?

Ik heb nog geen ervaring met die laatste 2 , maar je moest dacht ik wel een driver laden voordat WinXP installatie de schijven ziet...

Wordt dacht ik tijdens het booten van de XP cd ook om gevraagd.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 15:00:
Een DOS-opstartdiskette kan geen NTFS aan , dus ff snel een bestandje terugzetten zal niet gaan.

Ik heb nog geen ervaring met die laatste 2 , maar je moest dacht ik wel een driver laden voordat WinXP installatie de schijven ziet...

Het is IDE. Er wordt niet gevraagd om drivers te installen voordat ik WinXP CD run. Maar hoe zou ik die drivers in kunnen laden dan?

/update hd's worden niet gevonden. Detecting Primary Master: None.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2004 15:24 ]

Verwijderd

Reset je BIOS een keertje, alles op default-instellingen laden

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 15:27:
Reset je BIOS een keertje, alles op default-instellingen laden
Ehm het helpt niet. Hij gaat gewoon mn DOS bootfloppy laden. En komt dan tot de verondersteling dat command.com 'missing or corrupted' is

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-04 16:42
Boot gewoon met je XP cd, dan ga je naar de recovery console & van uit daar kan je denk ik wel je oude bestand terug zetten

Verwijderd

Topicstarter
Phoolie schreef op 11 januari 2004 @ 15:40:
Boot gewoon met je XP cd, dan ga je naar de recovery console & van uit daar kan je denk ik wel je oude bestand terug zetten
Ik zei al eerder: dat heb ik al geprobeerd maar hij kan geen vaste schijven vinden.

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-04 16:42
Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 15:43:
[...]

Ik zei al eerder: dat heb ik al geprobeerd maar hij kan geen vaste schijven vinden.
Dan moet er dus zeker wel iets hardware matigs aan de hand zijn

Verwijderd

Topicstarter
Phoolie schreef op 11 januari 2004 @ 15:48:
[...]

Dan moet er dus zeker wel iets hardware matigs aan de hand zijn
Neeh dat is het hem dus. Dit alles is ontstaan na wat gekloot in de system32 map (zie 1st post).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 15:00:

Ik dacht toch echt dat het IDE was. Nou haal ik net mn pc open, zie ik dat het een SATA is :).

/edit ik kan in mn SATA RAID bios komen. en daarin leest ie hem wel goed.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2004 16:16 ]

Verwijderd

Is het misschien een idee, om zijn schijf in een andere pc te doen? Bijvoorbeeld op slave, want omdat hij nu niet in zijn HD komt? Is dit mogelijk?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon met een een of ander programma (NFSU for DOS) in DOS komen. Daar kon ik weer wat bestanden terugzetten. En alles doet het weer :). In ieder geval bedankt voor jullie aandacht.
Pagina: 1