Hello poppetjes, een paar weken geleden is het keyboard van mijn zusje overleden, zo'n muziek instrument hehe, geen toetsenbord haha. Nu was het draadje van de adapter naar het keyboard toe helemaal gesmolten, dus het leek mij kortsluiting, ik netjes draadje vervangen van de adapter, keyboard opengeschroeft, en aangezet. Ik zag een onderdeel ontzettend opgloeien, en ik heb geen flauw idee wat het is, en of dat het is, ik kon verder geen enkel ander onderdeel vinden wat kapot leek, geen opgezwollen elco's stukke transistors of ergens anders brandvlekken.
Mijn vraag, wat is dit voor onderdeel, wat doet het, en is het mogelijk dat ik het zelf kan vervangen? Ik zie nergens nummers staan, dus mijn zoektocht op internet leverde niet zoveel op, hieronder een aantal foto's.
Het betreft een Roland EP7 IIe

Het lijkt wel een spoeltje, maar wat doet het in godsnaam, waarom gloeit dat ding in godsnaam op, is dat ding stuk, of is het iets anders, waardoor dat ding gaat gloeien? Alle sporen op de electronica zijn verder in tact, en nergens zwarte vlekken te vinden. Ik weet het niet meer
Mijn vraag, wat is dit voor onderdeel, wat doet het, en is het mogelijk dat ik het zelf kan vervangen? Ik zie nergens nummers staan, dus mijn zoektocht op internet leverde niet zoveel op, hieronder een aantal foto's.
Het betreft een Roland EP7 IIe
Het lijkt wel een spoeltje, maar wat doet het in godsnaam, waarom gloeit dat ding in godsnaam op, is dat ding stuk, of is het iets anders, waardoor dat ding gaat gloeien? Alle sporen op de electronica zijn verder in tact, en nergens zwarte vlekken te vinden. Ik weet het niet meer