Toon posts:

9700Pro AIW Tv-Tuner problems

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al enige tijd men 9700pro aiw en besliste om nu het tv-gedeelte ook maar eens te gaan gebruiken.
Ik ben gestart van een clean install, eerst de graphic drivers geïnstalleerd, dan directx 9 en windows media encoder 9 en daarna de multimedia drivers en remote. (de drivers zijn dus voor de radeon-familie en voor xp)
Tot daar alles ok, wanneer ik echter een beetje tv wil kijken krijg ik een zwart beeld, alhoewel mijn instellingen (naar mijn denke) goed staan (Pal-B)
Als ik naar multimedia config center ga zie ik dat daar mijn tv capture source een "ATI Rage Theator Video Capture" is.
ALs ik bij de eigenschappen van hardware ga kijken zie ik dat dat daar ook staat.
Die Rage staat mij niet echt aan, kent iemand het probleem?

Hier kan je een screenshot downloade van wat ik bedoel.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

De ATI Rage WDM Capture etc. klopt. Deze chippies zitten op de meeste AIW kaarten van ATI. Bij mijn 8500aiw heten ze ook zo. :)

Controleer even of de overlay van je videokaart aanstaat (kan in de geavanceerde tabbladen van de driver/beeldschermeigenschappen).

Heb je de coax kabel aangesloten om tv te kijken? Of een video via composite of SVHS?
Wanneer je iets anders gebruikt dan een coax kabel moet je eerst de ingang op composite of SVHS zetten.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga via een gewone coax (en deze kabel is goed heb em juist uit de tvc getrokke ;) )
als ik bij overlay ga kijken krijg ik het volgende:
De overlappingsbesturingselementen worden automatisch geactiveerd tijdens de weergave van elk videobestandstype dat overlappingsaanpassing ondersteund.
En voor de rest kan ik daar niets wijzigen.

• ModmaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

dat klopt, hang maar eens een tv aan je tv out, dan kan je het wel veranderen :P

heb je de patch voor directx al geprobeerd :? weet zo gauw ff niet waar die staat, maar daarmee kreeg ik tenminste sneeuw en had ik ook een tabblad tv-tuner die ik ervoor niet had

get rich or die try'in

Verwijderd

Topicstarter
ModmaN schreef op 11 januari 2004 @ 13:37:
dat klopt, hang maar eens een tv aan je tv out, dan kan je het wel veranderen :P

heb je de patch voor directx al geprobeerd :? weet zo gauw ff niet waar die staat, maar daarmee kreeg ik tenminste sneeuw en had ik ook een tabblad tv-tuner die ik ervoor niet had
heb tv al aangesloten via tv-out maar daar krijg ik ook nix op
heb je enig idee als die patch voor die directx van ati of mircosoft uit kwam?

zijn er nog ander (kleine en gratis) video capture programma's? mss ligt het wel aan het programma wat ook zat te zeiken dat mijn kaart niet compatibel was

• ModmaN

ModmaN

Damn i'm good

Dear Customer,

This latest DirectX release from Microsoft adversely affects a subset of ATI products with PAL TV Tuners.

Please read the following article to get the full details: http://mirror.ati.com/support/infobase/4254.html

Please download and install the patch:
http://www.microsoft.com/...77-4a0e-91d0-b4310675b02b

dit is de patch

succes

get rich or die try'in

Verwijderd

Topicstarter
Modman YOU RULE _/-\o_
het werkt met de patch, thx thx thx

• ModmaN

ModmaN

Damn i'm good

Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 13:57:
Modman YOU RULE _/-\o_
het werkt met de patch, thx thx thx
ik weet het, ik weet het :Y)

nu mijn probleem nog :P het geluid dat een beetje kraakt bij sommige zenders

get rich or die try'in

Verwijderd

Topicstarter
ModmaN schreef op 11 januari 2004 @ 14:08:
[...]

geluid doet het perfect bij mij (tot nu toe) maar als ik er iets over vind laat ik het je dadelijk wete

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-08 11:01

--MeAngry--

aka Qonstrukt

ModmaN schreef op 11 januari 2004 @ 14:08:
[...]

Heb je het geluid intern aangesloten? Heb ik wel gedaan, scheelt weer wat snoeren aan de achterzijde van de kast :)

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• ModmaN

ModmaN

Damn i'm good

nee, via de line-out aan de achterkant naar de line in op sblive platinum 5.1 :)
het geluid is op zich wel goed, maar bij sommige zenders lijkt het net of ie een fractie naast de frequentie staat, waardoor er bij sommige stemmen een kraakje uit mijn linkerspeaker komt. :(
heb iemand ook al eens horen zeggen dat dit een driver-probleem is, heb zelf echter geen idee hoe dit nu op te lossen.

ik weet niet of er een inwendige connector zit op mijn ATI Radeon 9800SE AIW

get rich or die try'in

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:29

WoutF

Hoofdredacteur
---

[ Voor 100% gewijzigd door WoutF op 15-04-2005 01:51 . Reden: foute topic, moet niet zoveel tabs open hebben ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Wel een erg wazige kick van een topic van meer dan een jaar oud, damn zeg...
Pagina: 1