wireless bestandsoverdracht...

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een wireless accesspoint met ingebouwde router van US Robotics (USR8054) en een PCMCIA kaartje van US Robotics (USR5410) in een Acer Aspire 1705SCi.
Op de laptop staat Windows XP SP1 geinstalleerd.

Alles werkt perfect, geen problemen als ik ga interneten e.d. maar op het moment dat ik van mijn server (Win XP SP1) b.v. een film kopieer of iets anders van dergelijke grote loopt de laptop vrijwel direct compleet vast. Op de site van US Robotics heb ik de nieuwe drivers gedownload en geinstalleerd na deze update loopt de laptop niet meer direct vast maar na ongeveer 5 minuten, geen verbetering dus.

Met mijn onboard wifi kaart (11mbit) heb ik dit probleem niet.

Heeft iemand een id wat voor probleem dit is of waar ik moet zoeken, ik heb deze kaart gekocht voor de snelheid op het netwerk en zo heb ik er natuurlijk nix aan.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:57

tweakerbee

dus..?

Hoe loopt je PC vast? Lockup? Of op een andere manier (reboot?).
In het eerste geval is er nog meer aan de hand, bij de laatste ben ik bang dat je toch je kaartje om zal moeten gaan ruilen (dat soort incompatibiliteiten zijn vaak hopeloos).
Je kunt evt. nog proberen je onboard kaart te disablen (als je dat nog niet gedaan had), verder zou ik niet weten wat er zou kunnen interfereren.

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tweakerbee schreef op 11 januari 2004 @ 15:27:
Hoe loopt je PC vast? Lockup? Of op een andere manier (reboot?).
In het eerste geval is er nog meer aan de hand, bij de laatste ben ik bang dat je toch je kaartje om zal moeten gaan ruilen (dat soort incompatibiliteiten zijn vaak hopeloos).
Je kunt evt. nog proberen je onboard kaart te disablen (als je dat nog niet gedaan had), verder zou ik niet weten wat er zou kunnen interfereren.
De onboard-wifi kaart was idd gedisabled.

Lockup ja...
je kan nix meer doen, wel de on-board wifi aan en uit zetten op de laptop zelf dus de hardware reageert blijkbaar nog wel. Windows staat vast.

Maar is het niet vreemd dat alles perfect werkt totdat ik grote bestanden ga kopieeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er loopt al een draadje over deze serie van US Robotics:

US Robotics 100Mbps Wireless Turbo Acces Point & Router

btw, ik had ook probleempjes (internet ok, grote bestanden niet ok) met dezelfde combo, alleen heb ik een travelmate 803lci. Geen problemen bij bestandsoverdracht met de onboard wlan, maar wel met de pcmcia-card. Verbinding viel gewoon weg op een gegeven moment. Ik heb de laatste tijd geen problemen meer, maar ik kan je niet echt vertellen hoe ik het opgelost hebt. Ik heb de apparaten overal wel een keer gepositioneerd, maar het ging pas weer goed nadat ik de boel opnieuw gereset en geïnstalleerd had.

edit: het volgende draadje is misschien ook handig

[rml][ WLAN] soms 'wireless connection unavailable'[/rml]

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2004 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 12:39:
.......
Met mijn onboard wifi kaart (11mbit) heb ik dit probleem niet.

.......
Hey als ik vragen mag... Hoeveel mbit heb je nog over als je de US Robotics gebruikt icm je standaard 11 mbit wifi kaart? Hier ben ik wel benieuwd naar...

Bedankt alvast!!!