Toon posts:

[SCART] Meerdere apparaten op TV aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 384 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hello!

IK heb sinds enige tijd een Panasonic Plasma in mijn bezit. Deze heeft 1 scart aansluiting. Nieuwe scartboxen kunnen er bij maar kosten 199 euro per stuk..

Het probleem is dat ik een DVD speler, een TVHome Tuner en een Pinnacle Showcenter wil aansluiten (Alle 3 scart!)..

Bestaat er iets als een 'scart-hub' of iets anders waarmee ik kan kiezen welke bron ik wil activeren op m'n EXT-1 van de TV ?

Alvast bedankt..

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:40
Ze hebben toch bij electronicawinkels van die scart-switches? 3 in - 1 uit?

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Ik heb er eentje van de praxis vandaan, maar daarbij heb je maar 2 in, 1 uit. Die was 15 euro.
Bij de DIS (elektrozaak) was een soort switch met 4 in, 1 uit. Die was 35 euro.
Het is dus echt een kwestie van een beetje rondzoeken...

System Specs

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:28

jasjenl

Liab A Tymo

Bij Conrad verkopen ze wel scart selectors, zoek daar maar eens op bijv. AV-SELECTER 300.

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-12 18:56
Ik gebruik zelf ook zo een apparaat om 3 consoles op me tv aan te sluiten. Heet gewoon een scart-splitter dacht ik. Was iig niet zo duur. Bij mij is er echter sprake van een duidelijk merkbaar verlies van kwaliteit in beeld (en misschien ook wat kwaliteitsverlies in het geluid). Zeker als er daadwerkerlijk 3 apparaten tegelijk zijn aangesloten.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-12 12:56

Eijkb

Zo.

Als je een beetje meer geld uitgeeft (en dat heb je misschien wel ivm Plasma :+) dan moet je een ' auto sensing' scart splitter kopen. Dan hoef je niet steeds een knopje om te zetten. Laat je eens voorlichten bij een elektronicazaak. Daar weten ze er alles van (mag ik hopen) en laat je niet die extra scartboxes aansmeren!

.

Verwijderd

Topicstarter
Yeah !

bedankt voor jullie reply's..
heb nu inmiddels een probleempje minder!

De Pinnacle Showcenter heb ik aangesloten op de TV-Home receiver via een scart-in. Dus ik heb nu alleen nog de DVD-speler die ik moet aansluiten.
Dit zou dus evt. via een auto-sensing Scart-centrale kunnen ?!
Dat gaan we even opzoeken...

totzover bedankt !

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-12 09:41
bij karwei/gamma heb je scart verdelers die gaan 3 in 1 uit, ik zelf heb een 5 in 1 uit gekocht bij de locale electra boer die koste me 10 euro (volledig bedraad)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 19:55:
Yeah !

bedankt voor jullie reply's..
heb nu inmiddels een probleempje minder!

De Pinnacle Showcenter heb ik aangesloten op de TV-Home receiver via een scart-in. Dus ik heb nu alleen nog de DVD-speler die ik moet aansluiten.
Dit zou dus evt. via een auto-sensing Scart-centrale kunnen ?!
Dat gaan we even opzoeken...

totzover bedankt !
Als je geld genoeg hebt voor een plasma tv, kan je best nog wel wat uitgeven voor iets beters dan een scart-splitter. Ik heb zelf een 'Automatic Scart Router' van Orbit (ook wel genoemd de SR-2000). Wat technische informatie:

7 Audio/Video inputs: 6 SCART inputs - 1 x 3 RCA inputs
3 Audio/Video outputs: 2 SCART inputs - 1 x 3 RCA outputs
1 Audio stereo output : 2 RCA
3 Digital coaxial audio inputs : RCA SPDIF
1 Digital coaxial audio outputs : RCA SPDIF
RGB to Component video converter

Wat mogelijkheden van de router: (gelijk de belangrijkste voor jou)
- Converteer RGB signalen van de DVD, SAT of Terrestrial input naar component video voor gebruik met Plasma display
- SPDIF: route digital audio signalen van dvd - sateliet - kabel naar de home cinema

etc

Compleet met afstandbediening :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2004 22:01 ]

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-12 11:37

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 19:55:
Welke receiver heb je? Aangezien het misschien mogelijk is om met RGB vanaf de DVD-speler naar de AV-receiver te gaan, zodat alle verbindingen via de receiver gaan en je dus alleen de receiver op de TV aan hoeft te sluiten?

[ Voor 18% gewijzigd door [BoSS] op 11-01-2004 21:54 ]

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Pagina: 1