VirtualDubMod ript niet al het geluid uit het .avi bestand ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 23:14
Ik zit hier met het volgende probleem:

ik probeer van een DivX film een VCD te maken, volgens de handleiding van www.sectie.be ,maar nu loop ik tegen het probleem aan dat als ik de audio uit de .avi probeer te halen met VirtualDubMod, dan krijgt ik eerst een VBR audio melding, dan kies ik "nee" (staat in de handleiding) en volg ik alle volgende stappen zoals opgegeven, en dan begint VirtualDubMod de audio te rippen.Als VirtualDubMod vervolgens klaar is dan heeft hij maar iets van 25 minuten audio geript |:( wat doe ik hier fout :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:48

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
je kan een VPR MP3 het beste met Decompress van AVI2VCD decompressen. dat lukt bij mij ook... misschien kan je ook gewoon het proggie AVI2VCD gebruiken om het te decoden :P.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het ook ff geprobeerd;
1) Bij het openen van een file met VBR geeft hij een foutmelding, selecteer nee (geen nieuwe header)
2) Streams -> stream-list
3) selecteer juiste audio stream
4) Save WAV.

Zo werkt het bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
Aan:
- Big-Guy; Is het met AVI2VCD ook net zo makkelijk om ondertiteling in de film te krijgen als met TMPGEnc, of laat ik het anders zeggen, is het ook mogelijk om met AVI2VCD ondertitteling in je film te plakken ?

- G_M_C; Ik ga het nu ff op jou manier proberen, ik hoop dat het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
Helaas, de manier van G_M_C leek in 1e instantie te werken, omdat ik nu wel een goeie volledige audio rip van de film kreeg, maar toen ik vervolgens met TMPGenc aan de gang ging, liep de audio niet synchroon met de film 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Supershiva schreef op 11 januari 2004 @ 16:52:
Helaas, de manier van G_M_C leek in 1e instantie te werken, omdat ik nu wel een goeie volledige audio rip van de film kreeg, maar toen ik vervolgens met TMPGenc aan de gang ging, liep de audio niet synchroon met de film 8)7
Voordat ik m'n nieuwe PC had moest ik regelmatig VBR - MP3 omzetten in CBR - MP3 omdat m'n oude PC ook met OC-en niet snel genoeg was voor AVI's. Dat deed ik met VrtialDub en VirtualDubMod.

Wat ik moest doen, en wat ik denk dat jij ook moet doen, is de VBR - MP3 eerst omzetten naar WAV. De audio krijg je er al helemaal uit, dat probleem is dus opgelost. (Ik neem aan dat de audio die eruit haalt MP3 is trouwens omdat je het over VBR hebt)

Goed nu de How To;
Kijk in VD/VDmod in file -> file information of de audio een delay heeft, opgegeven in ms.

Daarna de eerder beschreven methode om de audio weg te schrijven.VD en VDMod schrijven wel weg met extentie WAV, maar da's nep. Je moet die extentie veranderen naar MP3.

Daarna de file met je favoriete programma omzetten naar PCM - WAV. Hierbij moet je eventueel bitrate en samplerate aanpassen aan wat je uiteindelijke resultaat moet zijn (bij het maken van een DVD bijvoorbeeld 48 KHz/16 bit).

Die WAV - als audio opgeven in TMPenc als audiofile, en eventueel de eerder gevonden delay meegeven. En coderen maar.

PS: meestal is een delayoptie helemaal niet nodig, omdat VD/VDmod rekening houdt met een evt. delay, en de audiofile daaraan aanpast. In mijn ervaring heb ik op deze manier nog nooit een delay hoeven opgeven, maar het kan evt. voorkomen.

En . . . alle uitleg voor AVI -> DVD vindt je op www.doom9.org daar moet je het vinden.

G_M_C logging off . . .

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2004 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
G_M_C, hartelijk dank voor je heldere uitleg, ik heb het nu voor elkaar gekregen om een echte WAV file te rippen uit de AVI.

P.S. het enige waar ik niet helemaal uit kwam is het checken voor eventuele delay, waar moet ik dat EXACT vinden. (sorry voor de ubernoob vraag, maar ik kan het echt niet vinden)

Ik heb de WAV file die ik met VdubMod heb geript, (WAT STIEKUM EEN .MP3 IS) met het programma HeadAC3he omgezet naar een echte WAV file, met een sample/bitrate van 48kzh/16bit (ik weet niet of dit wat uit maakt bij het maken van een VCD, ik meen ergens gelezen te hebben dat VCD op 44.1Khz hoort ?)

Vervolgens heb ik de .avi en de .wav + .srt in 1 map geplaatst en met TMPGenc het hele zooitje omgegooid naar VCD formaat.
Ik heb nu een file van ff groter dan 1GB (ik moet hem nog ff splitten), waarbij nu alles synchroon loopt (ondertiteling, geluid en beeld) (JA,JA, ik ben er bijna) alleen "voelt" de film een beetje "sloom" aan als je begrijpt wat ik bedoel.

Weet iemand waar dit aan kan liggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je VCD's maakt, is 48 KHz wel een beetje overdreven, kan je makkelijk 44.1 van maken en dat scheelt weer in file-size. De sloomheid van de film . . . nooit iets van gezien. Maar goed ik maak nimmer VCD's omdat ik de mazzel heb een DVD+-RW te hebben. (ff opscheppen: Plextor 708A).

Maar goed blij je te hebben kunnen helpen. Kijk verder eens op www.doom9.org of www.dvdrhelp.com/guides. Daar vind ik meestal antwoord op dit soort vragen.
Pagina: 1