Toon posts:

[NTFS]Probleem met rechten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer ervoor te zorgen dat gebruikers niet kunnen schrijven op mijn ftp maar administrators wel. Nu is het zo dat als ik gebruikers schrijven weiger kunnen admins er ook meteen niet meer bij.

Ik gebruik de volgende NTFS rechten:

*knip*, plaatjes geven login popup

[ Voor 21% gewijzigd door momania op 12-01-2004 12:32 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 08:52:
Ik probeer ervoor te zorgen dat gebruikers niet kunnen schrijven op mijn ftp maar administrators wel. Nu is het zo dat als ik gebruikers schrijven weiger kunnen admins er ook meteen niet meer bij.

[afbeelding]
[afbeelding]
De plaatjes staan in een map waar we geen rechten hebben om ze te zien. Als je IIS gebruikt. Geef ff IUSR_%COMPUTERNAME% leesrechten op de plaatjes.

Je moet eigenaar worden. Dit kan met de administrator.

Kan je best met Google vinden : [google=ntfs how to take ownership], en is op GoT al vele tientallen malen voorgekomen. Staat ook in Windows Operated Systems - FAQ

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Sorry was even vergeten om dat aan te passen, dat deze ook van buiten af benaderd kan worden. Nu moet het wel werken.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 10:41:
Sorry was even vergeten om dat aan te passen, dat deze ook van buiten af benaderd kan worden. Nu moet het wel werken.
Als je nou es gewoon helemaal geen vinkje aanzet, dan heeft de gebruiker toch ook geen schrijfrechten 8)7

Dit kan je echt makkelijk in de search vinden :Z

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

In je IIS management console kun je al beginnen door alleen READ aan te zetten.

Nu maak je 2 groepen FTP_Read FTP_Write geeft deze 2 groepen de juiste rechten op de ftp folders.. pleurt de users in de juiste groepen en klaar.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je "Weigeren" aanklikt, krijg je (iirc) een mooie melding dat "Weigeren" van toegang altijd voorrang heeft over alle andere permissies, dus waar normaal een "Lees" recht en een "Schrijf" recht, samen het "Lees/Schrijf" recht geven, geeft het bij het "Weigeren" en het "Lezen" recht, samen het "Weigeren" recht.

Wat je niet door hebt vermoed ik, is dat jouw Administrator ook een gebruiker is - hierdoor wordt je adminisrtator geweigerd van de files te lezen omdat je dat dus gevraagd hebt :)

Verder - om dit probleem op te lossen kan je het beste even de Windows Operated Systems FAQ lezen - hierin staat uitgelegd hoe je zelf weer toegang kan krijgen, de andere informatie over hoe je de rechten precies instelt, moet eigenlijk ook wel lukken met de Help :)

Verwijderd

[afbeelding]
[afbeelding]
da's wel het domste wat je kan doen. admins ftp rechten geven... paswoorden gaan in cleartext. ff sniffen en binnen.
Pagina: 1