Toon posts:

USB Memory Stick Bootable maken...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem, ik wil namelijk de firmware van mijn NEC-1100A DVD-brander flashen maar dit moet via dos... Nu heb ik geen floppy drive in mijn systeem en wil dus een USB memory stick voorzien van MS-DOS.. Nu kan je via bootdisk.com wel een .img downloaden maar die krijg ik niet uitgepakt. Deze kan alleen maar naar een FDD worden weggeschreven...

Heeft iemand misschien een oplossing of heeft MS-DOS 6 als losse files en kan deze mij toe mailen?

E-mail: thadon@clementenpoel.nl

Als ik deze bestanden dan naar de USB Memory Stick kopieer, zal deze dan zo gaan booten? Mijn mainboard ondersteund het booten ervan...

Alvast bedankt!

Verwijderd

de volgende search levert genoeg resulaten op om je .img bestand 'uit te pakken'

http://www.google.nl/sear...UTF-8&q=extract+.img+&lr=

Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, maar kan je niet gewoon sys driveletter: doen op een USB stick ? dan ben je er ook, je hebt verder toch geen drivers en verdere rotzooi meer nodig (als het commando sys nog in XP zit ?)

Verwijderd

WinIso/WinImg al geprobeerd?

Een img uitpakken en daarna naar de USB stick verplaatsen heb je weinig aan omdat dan je bootsector niet wordt meegkopiëerd. Je kunt de memorystick wel bootable formateren met de schakeloptie /S of systeem toevoegen met SYS [drive:]

Wist je dat je disketteimages in Nero kan gebruiken om bootable CD's te maken?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2004 06:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja natuurlijk, Met NERO even een bootable cd maken! Stom van mij heb er even niet aan gedacht! Harstikke bedankt!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 18:11:
Ja natuurlijk, Met NERO even een bootable cd maken! Stom van mij heb er even niet aan gedacht! Harstikke bedankt!
* Scyth ruikt sarcasme...

Maar een bios kijkt toch niet automatisch naar een USB stick?
Ah, ik zie dat je mobo 't wel ondersteund...

Dan inderdaad SYS [dvr:] of een format /s

[ Voor 16% gewijzigd door Scyth op 11-01-2004 20:37 ]

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0