Toon posts:

Probleempje met m'n SMC2802 Wireless PCI card

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak gebruik van een SMC2802 Wireless PCI Card met XP Pro. Na het installeren krijg ik keurig verbinding met m'n draadloos netwerk (ASUS WL500G), natuurlijk na het goedzetten van de instellingen (WEP key e.d.).

Echter wanneer ik de computer herstart krijg ik geen verbinding meer. Ik krijg pas verbinding na het herinstalleren van de driver.

Ik maak gebruik van het bijgeleverde stukje software om verbinding te krijgen met het netwerk, de automatische configuratie van xp heb ik niet aan staan.

Ik heb het ook geprobeerd met de nieuwste driver, maar ook daar geen succes mee.

Heeft iemand een idee?

Tnx,
Roland

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

Verwijderd

Bel SMC Support- Europe, het is gratis en de jongens daar (in Spanie, geloof ik) zijn wel bereid om te helpen.

08000224514 or 0080022232425

Het kan zijn dat je bepaalde hotfix SP1 moet verwijderen, ik weet niet zeker, maar het begint met 8145 of zo.

Succes.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 13:18 ]

• TWolf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-01 22:22

TWolf

www.AniWay.nl

Rolands,

Heb je het nog kunnen oplossen? Ik heb nl hetzelfde probleem...

Promoot Anime, wordt lid van AniWay!

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:20
Maken jullie bij de WEP key instellingen toevallig gebruik van een Passphrase?
Dat gaf bij mij namelijk problemen met het vinden van het acces point, handmatig de Keys invullen onder Key 1 - 4 werkte wel.

• TWolf

TWolf

www.AniWay.nl

Ik heb zo min mogelijk ingesteld om de verbinding te vergemakkelijken. WEP staat dus uit.

Bij installatie heb ik verbinding, maar na een reboot niet meer.
Ik moet zelf handmatig aangeven dat ie connectie moet maken met het enige wireless accesspoint dat er is.
Ik gebruik hierbij een SMC 2802W voor mijn desktop PC. Het accesspoint is de SMC2804WBR.

Het gekke is dat de SMC2835 van mijn laptop dus wel bij reboot meteen connectie heeft. Waarom de desktop dan niet?

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

PCI kaarten zijn altijd ellende.. ik heb ook een SMC kaart gehad maar meteen weer teruggebracht.. werkte niet. Nu heb ik een Linksys kaart (54mbit) en is het ook steeds maar hopen dat ie het doet.... heb spijt als haren op mijn hoofd van deze aankoop..... Ik ben nog lang niet tevreden met het wifi standaard... gaat nog te veel te vaak fout.
Op mijn laptop kan ook ineens spontaan de verbinding wegvallen.. en dan moet ik hem 2 a 3 keer opnieuw opstarten wil ie het ineens weer doen.

Signature van nature

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:20
TWolf schreef op 23 maart 2004 @ 11:06:
Ik heb zo min mogelijk ingesteld om de verbinding te vergemakkelijken. WEP staat dus uit.

Bij installatie heb ik verbinding, maar na een reboot niet meer.
Ik moet zelf handmatig aangeven dat ie connectie moet maken met het enige wireless accesspoint dat er is.
Ik gebruik hierbij een SMC 2802W voor mijn desktop PC. Het accesspoint is de SMC2804WBR.

Het gekke is dat de SMC2835 van mijn laptop dus wel bij reboot meteen connectie heeft. Waarom de desktop dan niet?
Al eens de SMC2802W v2 drivers geprobeerd?

• TWolf

TWolf

www.AniWay.nl

Voor de volgende die hier mogelijk problemen mee heeft:

Bij de desktop moet wel de service Wireless Zero Configuration draaien onder win XP. Dan "ziet" de pci wireless kaart dat er een netwerk is en maakt er meteen verbinding mee.

Het was daarna niet meer nodig om de driver opnieuw te installeren of via de WLAN Monitor de verbinding handmatig aan te brengen.

Pagina: 1