[RSS/XML] RSS Reader/Tracker

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-08 17:36
Hoi :)

Ik zoek een goede RSS Tracker, eentje die een pop-up geeft als er een nieuw item is bijgekomen :). Zoek al een dikke 2 uur ofzo, maar kan echt niks vinden wat ik leuk vindt. Heb al FeedDemon, FeedReader, Beaver en ga maar door geprobeerd. Sommige zijn te uitgebreid, en dat wil ik niet. Wat ik wil: URL inplakken, interval kunnen instellen, wachten op een nieuw item, en dan een popup doen. Meer moet het niet kunnen.

Zoals ik al zei heb ik al verschillende dingen geprobeerd, waaronder FeedReader, FeedDemon, News Plugin voor Trillian (2.0) Pro (Doet alles wat ik wil, alleen update hij niet goed, is nogal buggy dus), Beaver, Gezocht naar een RSS Reader voor in ObjectDock. SysStats gevonden wat blijkbaar RSS feeds valideert, maar te ingewikkelde procedure etc, en het werkt niet met pop-ups :).

Het moet kunnen in ObjectDock (Programma die de OS-X Aqua Bar emuleert in Win32), aangezien dat programma standaard een 'Weather' docklet heeft die het weer ophaalt, met middel van een rss feed. Alleen snap ik niks van die SDK.

Dus: Als iemand zo'n soort programma weet, of zelfs zin heeft om een RSS Docklet voor ObjectDock te bouwen zou ik meer dan blij zijn :P.

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Sharpreader is wellicht wat je zoekt, wel standalone
http://www.sharpreader.net/

Human Bobby

• Switch
Justice schreef op 11 januari 2004 @ 01:34:
Sharpreader is wellicht wat je zoekt, wel standalone
http://www.sharpreader.net/
Thanks, doet precies wat ik wil :). Alhoewel ik wel wat opties mis: Optie om in System Tray te doen, max. aantal articles ophalen een een beter GUI zou wel fijn zijn :P

Maargoed, bedankt voor dit progseltje :).
Meer suggesties mogen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Switch op 11-01-2004 01:45 ]

• Justice
Zodra je 'm aan hebt staan zit ie in je system tray. :) Subscriben gaat ook makelijk door de xmllink in de addressbar te zetten, daarna op subscribe drukken. je ziet eerst een preview van de berichten.

Er zitten wel opties in maar die zitten verborgen: Tools -> feed properties en Tools -> options

blijft zelfs in je systemtray na afsluiten zie ik :o

[ Voor 12% gewijzigd door Justice op 11-01-2004 01:52 ]

Human Bobby

• Switch
Justice schreef op 11 januari 2004 @ 01:50:
Zodra je 'm aan hebt staan zit ie in je system tray. :) Subscriben gaat ook makelijk door de xmllink in de addressbar te zetten, daarna op subscribe drukken. je ziet eerst een preview van de berichten.

Er zitten wel opties in maar die zitten verborgen: Tools -> feed properties en Tools -> options
Ja, die had ik al ontdekt, maar dan moet je per RSS Feed dus de tijd veranderen die je wilt. En zodra hij geopent is zit hij wel in m'n tray, maar óók in m'n taskbar :). Programma heeft zeker wel potentieel, maar in deze fase is het nog niet ge-wel-dig :P.

En ik heb nooit geklaagd over het subscriben ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Switch op 11-01-2004 01:54 ]

• Justice
Start programma
click op close
kijk naar system tray ;)

en klik op subscribed feeds -> stel defaults in
kijk naar indiviele feeds en ze volgen jouw defaults, daarna kan je per feed indivueel afwijkende waarden instellen (bijvoorbeeld vaker checken).

Dus hiermee zijn je problemen opgelost.

Human Bobby

• Justice
Met ctrl-insert of context menu van subscribed feeds kan je trouwens catagorien instellien (bijvoorbeeld feeds die je vaker wilt checken - met hun eigen instellingen.

Human Bobby

• Switch
Thanks, precies wat ik nodig heb :).

Hmmmm :{ Hij doet het niet goed. Er verschijnen geen popups bij nieuwe items, ook al staat Alert aan :?. Hmm, als hij niet in system-tray zit doet ie het wel :? Weird.

Ik heb dit gevonden, doet precies wat ik wil. Alleen is het voor Mac :+

[ Voor 103% gewijzigd door Switch op 11-01-2004 12:13 ]

• Switch
Heb zojuist Awasu gevonden, geweildig programma :). Erg uitgebreid en erg cool, doet precies wat ik wil (Hoewel het nogal vervelend is dat hij de XML sheets validate, dan kan ik sommige niet gebruiken namelijk). Het heeft zelfs plugin-support :).

De enige nadelen zijn: Met de 'Personal' edition kan je maar om het uur laten nakijken (:(), de popups zijn lelijke ballonetjes en het GUI is wat druk :)

Heb nu Net Newz gevonden, geweldig programma :) http://www.net-newz.com/en/welcome.php

[ Voor 11% gewijzigd door Switch op 11-01-2004 14:35 ]

Pagina: 1