Ik heb voor de gein vandaag eens naar wat luidsprekers geluisterd omdat de Tannoy MX3-m in de aanbieding was (149Euro per stuk). Ik was toch benieuwd (hij komt er in veel testen goed uit). Ik vond hem tegenvallen wat betreft bass, volgens tannoy 35Hz - 20kHz, maar die 35Hz dat lijkt mij zeer sterk. De 6" bassdriver is dus blijkbaar toch een stuk te klein. Voor de rest klonk ie goed. Ik moet zeggen dat de vergelijking ook oneerlijk was, de andere speakers waren allemaal duurder.
Een snelle impressie van wat andere speakers die er stonden:
- De JBL E-60 of E-80?(o.i.d.) stond er ook dit was mijn inziens de slechtste, die er stond en ik beluisterd had.
- Een Magnat redelijk goed maar wat rommelig/beetje te boemerig.
- De Tannoy Sensys DC-2, iets beter dan de Mx3 maar ook veel duurder en lelijker.
Maar ook Acoustic Research het exacte type weet ik helaas niet meer. Dit klonk erg goed! Zijn ze trouwens failliet ofzo? Hun website doet het al maanden niet meer! Helaas waren ze wel wat te te duur (549 Euro/stuk) en wel erg groot (schatting 1.10m hoog 25cm breed) met side firing (passive)"subwoofer". Hebben mensen ervaring met dit merk? Weet iemand een site met AR speakers zodat ik wat meer info kan opsteken?
Ik wil nog wel meer luistersessies houden. Maar nu zou ik wel willen weten wat ik dan moet gaan luisteren! Hij moet in ieder geval een diepere bass hebben dan de Tannoy MX3-m. Het budget is tot 500 Euro/speaker max. Eigenlijk moet er ook een center speaker van zijn zodat ik er een HT set van kan maken.
Zelf leken mij de volgende speakers nog interessant:
- Mission m74i
- Infinity Alpha 40/50
- JM LAB Chorus 716 S
- Acoustic Energy Aegis evo 3 In Engeland goed betaalbaar/verkrijgbaar maar hier??????
Muziek die ik geluisterd heb:
Vooral:
The white stripes - Seven nation army
Prodigy - Narayan
Verder:
Oakenfold - dread_rock-mvp
Dire Straits - Money for nothing
Bob Marley - Bad Boys
DJ Tiesto - Suburban Train
Moby - In This World
Queen of the stoneage - No One Knows
Reamonn - Supergirl
Spybreak - Propellerheads
Coldplay - Clocks
Wat ik ook apart vindt dat er enorme prijsverschillen zijn als je bijv. Duitse speakers in Duitsland gaat kopen. Het scheelt echt enorm veel (tot factor 1.5+) heeft iemand daar een verklaring voor?
Sorry voor het lange verhaal
........................
Een snelle impressie van wat andere speakers die er stonden:
- De JBL E-60 of E-80?(o.i.d.) stond er ook dit was mijn inziens de slechtste, die er stond en ik beluisterd had.
- Een Magnat redelijk goed maar wat rommelig/beetje te boemerig.
- De Tannoy Sensys DC-2, iets beter dan de Mx3 maar ook veel duurder en lelijker.
Maar ook Acoustic Research het exacte type weet ik helaas niet meer. Dit klonk erg goed! Zijn ze trouwens failliet ofzo? Hun website doet het al maanden niet meer! Helaas waren ze wel wat te te duur (549 Euro/stuk) en wel erg groot (schatting 1.10m hoog 25cm breed) met side firing (passive)"subwoofer". Hebben mensen ervaring met dit merk? Weet iemand een site met AR speakers zodat ik wat meer info kan opsteken?
Ik wil nog wel meer luistersessies houden. Maar nu zou ik wel willen weten wat ik dan moet gaan luisteren! Hij moet in ieder geval een diepere bass hebben dan de Tannoy MX3-m. Het budget is tot 500 Euro/speaker max. Eigenlijk moet er ook een center speaker van zijn zodat ik er een HT set van kan maken.
Zelf leken mij de volgende speakers nog interessant:
- Mission m74i
- Infinity Alpha 40/50
- JM LAB Chorus 716 S
- Acoustic Energy Aegis evo 3 In Engeland goed betaalbaar/verkrijgbaar maar hier??????
Muziek die ik geluisterd heb:
Vooral:
The white stripes - Seven nation army
Prodigy - Narayan
Verder:
Oakenfold - dread_rock-mvp
Dire Straits - Money for nothing
Bob Marley - Bad Boys
DJ Tiesto - Suburban Train
Moby - In This World
Queen of the stoneage - No One Knows
Reamonn - Supergirl
Spybreak - Propellerheads
Coldplay - Clocks
Wat ik ook apart vindt dat er enorme prijsverschillen zijn als je bijv. Duitse speakers in Duitsland gaat kopen. Het scheelt echt enorm veel (tot factor 1.5+) heeft iemand daar een verklaring voor?
Sorry voor het lange verhaal