Toon posts:

moet ik nu echt een nieuw moederbord kopen om dit probleem op te lossen

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
vraagje ik heb een asus geforce de luxe en heb er steeds last van met spellen enz spelen dat die teweinig volt krijgt volgens diverse bedrijfen moet ik een nieuw moederbord kopen
is dat echt zo
het moederbord wat ik nu heb is een gigabyte ga-6bxe kan dit probleem opgelost worden zonder een moederbord te kopen
heb ook al uitgeprobeert met de voeding maar daar ligt het ook niet aan had alle apparaten afgekoppeld en deed nog steeds slecht

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

Ik ben bang van wel, ik geloof dat de geforce iets van 6 tot 8 Ampere nodig heeft, en als je bord dat niet kan leveren houd het op natuurlijk. Ik zou wel eerst die geforce in een andere comp proberen, om zeker te zijn dat het niet aan de kaart ligt. Een 300 watt voeding zou misschien ook een oplossing zijn, maar als het bord het echt niet kan leveren lost dat natuurlijk niets op.

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

6 tot 8 Ampere? Dat is heel erg asociaal veel. Als je daar een opdonder van krijgt ga je volgens mij zo in rook op (2 is dacht ik al behoorlijk dodelijk)

Hoe kom je aan die getallen als ik vragen mag?

• Hein
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-11-2025
Op hoeveel volt draait dat ding? AGP slot ketst toch geen 220 naar buiten? Je moet kijken naar het totaal aantal watt wat die kaart gebruikt ipv het aantal ampere.

Ik kan het verkeerd hebben hoor, het is al weer jaren geleden dat ik natuurkunde heb gehad.

Verwijderd

Volgens mijn heeft hier ook niemand enig verstand van elektriciteit :(
NATUURLIJK IS DAT NIET DODELIJK MAN !!!!!!!!!!!!
Heb jij wel eens gehoord van iemand die door een batterij om het leven is gekomen???? Tjonge jonge jonge pffffffffff

• Gert
  • Laatst online: 05-12-2025
Vette schok krijg je dan. :)

Als je mobo niet genoeg levenssappen kan leveren dan zit er niets anders op om een andere moeder te zoeken.

Trouwens hoeveel watt is je voeding?

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Nu online
Meer dan 50 mA is al genoeg om je hartspier te laten verkrampen.

Maar daar zijn aardlekschakelaars voor. En de meeste stroom wil langs het oppervlak lopen. Je hebt dus een flinke spanning nodig (of fikse ontlading) om het door je lichaam te laten lopen.

En 6 tot 8 A? Zo'n kaart werkt vast op 5V, dus dat is 30 tot 40 W. Dat is geen extreme waarde voor de huidige CPU's.

Als het goed is hangt het aan de bussen afgeleverde vermogen af van je voeding. Dus als je die zwaarder maakt moet het kunnen. Als je bord het niet aankan (te dunne printsporen) is het een flut bord.

Eventueel kun je d'r ook nog ff een draadje bij solderen voor extra stroom toevoer! >:)

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• Pathfinder
  • Laatst online: 30-08 20:28

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Zo'n GeForce zal wel degelijk 6 ampère of meer nodig hebben. Ik weet het niet zeker, maar aangezien een TNT 2 6 ampère nodig heeft, denk ik dat het bij deze kaarten ook wel zo zal zijn. Voor de TNT 2 zijn er trouwens nieuwe BIOS-sen, die zorgen dat de kaart 5 ipv 6 ampère nodig heeft, misschien zijn die er voor GeForce kaarten ook, check dus even de website van de fabrikant. Echter, als dat ding 8 ampère nodig heeft, is de kans natuurlijk erg klein dat ze dat naar 5 kunnen brengen...

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:04
300mA is dodelijk, maar dan heb ik het wel over 50Hz.
Vergeet niet dat je lichaam ook een zekere weerstand heeft. Het voltage moet dus hoog genoeg zijn. 220V is (meestal) niet genoeg om zoveel stroom door je heen te laten lopen, dus met 12V gelijkspanning zal het ook wel loslopen.

In ieder geval heb je de keus tussen een nieuw moederbord kopen of een draadje op de juiste plaats vastsolderen. Dat vereist wel kennis van zaken.
Ooit waren er ook van dit soort problemen met TNT2 kaarten. Ik weet zeker dat Asus wilde dat je een draadje tussen een PCI-bus pin en een voedingslijn ging solderen, zodat het probleem was opgelost. Ik denk dat dat (mits je een goede voeding hebt) ook voor de Geforce gaat werken.

Veel succes met zoeken!

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
volgens mij is de agp bus 3,3-3,4 volt
bij mij staat ie op 3,34-3,36 volt.

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

Hallo,

Ja, dat probleem van te lage voeding heb ik ook gehad met mijn Xentor32 (tnt2) op de asus p5b-a. De bios-update van guillemot behelste het terug-klokken van de proc en het vid.geheugen. Maar ik had de Xentor32 juist gekocht omdat dat de snelste tnt2 kaart is/was. Toen ik een zwaardere (lees nieuwere) voeding in de kast hing, kon ik de kaart weer (standaard) snel klokken.

De oplossing voor jou dus:

of de kaart terugklokken
of een vettere voeding.

Dat extra draadje zou ik niet aan beginnen. Kun je nog beter (als het allemaal echt niet lukt) je mob proberen te verpatsen en een betere kopen. Want een mobo waaraan gesoldeerd is zou ik niet willen kopen....

Geluk.
Pagina: 1