Toon posts:

[SBS2003] Opnieuw activeren lukt niet*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap er geen hol van... doe ik eens een keer iets legaals. We hebben Windows 2003 Small Bussines server aangeschaft. Heel fijn, maar de installatie ging iets minder fijn. Toen ook active directory corrupt raakte en niet meer te herstellen was bedachten we dat we hem maar opnieuw gingen installeren.

Dit ging allemaal leuk, meteen maar weer even activeren via het internet. Maar nee, meteen een melding die aangeeft dat deze produckey zijn maximale aantal activeringen al heeft gehad. Voor problemen kan je wel bellen met Microsoft. Er staat zelfs een nummer bij.

Nou is dat nummer dus een computergestuurde droplul die eerst heel monotoom een vervelend verhaal gaat ophouden dat je niet af kan breken. Vervolgens geeft hij de mogelijkheid je registratienummer in te tikken en meld hij net als de registratie via windows dat het maximale aantal activeringen is verlopen.

Nou hebben we uitgevonden dat als je op alle knoppen op je toestel drukt, je uiteindelijk toch met een levend persoon wordt doorverbonden. Deze hebben dan alleen weer een wat lager IQ, en degene die ik aan de telefoon had kon mij helaas niet verder helpen.

Ik heb inmiddels een crack gedownload, maar deze installatie moet naar een klant van ons worden uitgeleverd. Ik wil hem toch liever niet met een gehackte windows versie die verder wel legaal is door laten gaan.

De uiteindelijke vraag
Is het echt zo dat je na windows eenmaal te hebben geactiveerd je daarna met bijna geen mogelijkheid de product bij een herinstallatie nogmaals kan activeren?

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05:39
Als het goed is kun je MS bellen, dan geeft een medewerker je een nieuwe code, die je ergens moet invoeren zodat hij toch geactiveerd is.

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:02
Nee, als je problemen hebt zou ik echt nogmaals proberen Microsoft te bellen. Je hebt tenslotte een legaal product.

Heb het ook gehad met Windows XP, op een nieuwe PC geinstalleerd, toen moest ik ook bellen, dat heeft toen geholpen.

Verwijderd

Topicstarter
Zo hee, jullie lezen echt snel... Bedankt voor de reacties. Ik ga maandag meteen microsoft nog een keer bellen. Misschien had ik gewoon pech met degene die ik aan de lijn had. Het leek mij al vrij belachelijk. Op deze [rml][ XP]Nieuwe installatie home edition weer activeren, probs??[/rml] link hadden ze het er ook al eens over, maar mijn belletje naar microsoft leek dus niet te werken. Ik blijf het vrij vervelend vinden dat je niet direct een menselijk persoon aan de lijn krijgt. Dat activeren via de telefoon duurt ook 10 jaar langer dan via internet.

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-03 16:34

we_are_borg

You will Comply

Ik heb het gehad, je beld gewoon en zegt dat de maximale activering berijkt is. Hun geven dan de code telefonisch door.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een kleine titel edit zodat het topic voldoet aan de richtlijnen zoals je die in Windows Operated Systems kan terugvinden :)
Pagina: 1