Toon posts:

Tiger Woods : not enough video memory

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb tiger woods PGA tour 2004, saphire radion 9600 XT 256 Mb, amd 1800, asus moederbord, win XP, directX 9 .

Als ik de game start krijg ik het volgende :
"DirectX is reporting that there is not enough video memory to run the game"

asl ik op " ok" klik krijg ik :

"The instruction at "0x21111ba3"" referenced memory at "0x01d18100". The memory could not be "read"."

Ik heb op de site van EA games gekeken, op interet, de tweakers faq, dit forum.........het levert tot nu toe niets op.

Ik het dezelfde melding met mijn oude video kaart (simpele geforce) en dacht het met deze kaart opgelost te hebben.helaas

wie o wie heeft voor mij het verlossende antwoord

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2004 23:25 ]

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Probeer het eens opnieuw te installen.

Verwijderd

de foutmelding die je krijgt duidt op een directx probleem, dus probeer de volgende dingen:

- Installeer de nieuwste DirectX eens. Niet van de cd van het spel, maar download em van microsoft.com

- Zoek eens de nieuwste drivers voor je video kaart op op het internet. Even Googlen en je hebt ze zo.

Waarschijnlijk zijn de problemen hierna opgelost.

Zo niet? Run dan eens het programma dxdiag (via uitvoeren) Ga dan naar het tabblad Beeldscherm (onder XP, in ieder geval moet je de DirectX functies testen) en test de directdraw en direct3d eens. Als je hier geen foutmeldingen in krijgt en het spel doet het nog steeds niet goed, mag je me schoppen, want dan had ik het fout :P

DA King, Mark

Verwijderd

Topicstarter
beste markdking.

Ik heb de nieuwste driver reeds gedownload, ik heb tevens de nieuwste versie van directX (9.b) maar het andere ga ik zeker proberen.
ik dank je en zal het resultaat laten weten.

Verwijderd

Topicstarter
Nooit geweten dat dit bestond!
De directdraw test gaat goed, de direct 3 D test niet

De direct 3D 7 interfaces niet : failure at step 8 (creating 3D devices): HRESULT = 0x8007000e (out of memory).

het rare is dat bij info over device het systeem diverse parameters weergeeft (type video kaart etc.) DAC type etc. maar.........bij Approx. total memory geeft ie aan Not Available terwijl ik 256 Mb heb.

Ik krijg ook steeds de melding dat ik te weinig video geheugen heb, ik had deze melding ook met mijn vorige kaart.
Wordt dit zo langzamerhand niet een MoBo probleem? of een Bios probleem?

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Staat er in de bios niet een bepaalde limiet voor je AGP (Die hebben sommige moederboarden) zo ja, verhoog die dan naar 256MB indien nodig :)

[ Voor 22% gewijzigd door Illegal_Alien op 11-01-2004 18:20 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Ik zou het niet verhogen als ik jou was... als je dat gaat doen kan je je hele computer naar de klote helpen, aangezien hij dan gigantisch sloooom wordt, als je snapt wat ik bedoel. Maar het is dus duidelijk een video/directX probleem. Probeer het volgende es:

- Pleur alle drivers van je videokaart eraf, dus ook je beeldscherm ondersteuning. Dus zowel in het configuratiescherm>software moet alles van je videokaart eraf zijn als bij apparaatbeheer.

- Hij vraagt als je de beeldscherm ondersteuning eraf pleurt om je comp opnieuw op te starten. Doe dit en hou je video kaart drivers cd rom bij de hand. Na de herstart vraagt tie om de drivers, installeer die en installeer daarna DirsctX nog eens.

- Probeer het spel dan opnieuw, doet tie ut niet? Installeer dan de NIEUWste drivers en try again.

- Als dit allemaal niet werkt, is het in ieder geval geen software probleem, tenminste geen probleem dat je zelf niet hebt kunnen veroorzaken, dus je hetb niet lopen kloten in het register of bios.

DA King, Mark
Pagina: 1