[HDD] Maxtor 200GB (DiamondMax Plus 9)

Pagina: 1
Acties:

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-03 06:38
Ik heb een probleem met deze harddisk. Als ik een spel wil opstarten gaat het een tijdje goed totdat ik daadwerkelijk wil gaan spelen. Ik hoor dan een harde tik (de kop vermoedelijk?) en me harddisk lampje blijft constant rood branden. Uiteraard loopt ook de hele pc vast en wat me rest is een harde reset.

Harddisk hangt nu aan de promise controller van een a7vx8. Tis een pata schijf. Hij hangt hier aan als master met een rounded cable. Schijf is trouwens verdeeld in 2 partities: 1 van 15gb en de rest op ntfs.

Wat ik tot dusver heb geprobeerd:

Aan Onboard controller
Winxp reinstall
Andere kabel

Dit alles had geen effect. Harddisk een lowformat geven of fdisk runnen zit er op het moment niet in :( Er staat namelijk zon 160 gb aan mp3 muziek op het spel :S

Kom ik gelijk bij mijn 2e vraag :)

Ondanks de problemen die ik nu heb wil ik toch nog 2 van deze schijven erbij kopen. Alleen nu de sata versie. Is het nu mogelijk om de schijven ook in silent mode te laten draaien met het maxtor tooltje? Ik neem me te herinneren dat de schijven aan primaire controller moesten hangen omdat ze anders door het tootlje niet herkend werden :(

thnx

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je hdd een low level format geven is NIET verstandig, ik snap niet dat mensen dat nog steeds willen zien op een IDE disk. kan de hdd echt goed vernaggelen.

Maar wat dacht je van een complete schijfcontrole incl oppervlakte controle ?

• lowfi
Nou ja daar heb ik een keer een seagate ide mee gered... dus vandaar.

Ja gedaan... chkntfs ook trouwens

Geen resultaat :'(

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Lijkt me verstandig eerst eens Powermax te downloaden en daarmee je schijf te controleren op fouten. Daarmee weet je i.i.g. dat het niet aan je HD ligt.

Je kunt verder kijken op de site van Maxtor of silent mode ook van toepassing kan zijn voor S-ATA schijven.

ARME AOW’er

• Volk
  • Laatst online: 17-03 08:03
Je moet van de site van maxtor ff de big drive enabler downen.

dit werkte bij een maat van me wel

suc6

• lowfi
uit de eventviewer:

Details
Product: Windows Operating System
ID: 7
Source: Disk
Version: 5.2
Symbolic Name: IO_ERR_BAD_BLOCK

Explanation
The device has a bad block of memory, which Windows attempted to read. The data might be missing or corrupted.

User Action
If this event is logged regularly, replace the hard disk drive.

:'(

ga dat tooltje maar ff downloaden :)

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Die schijf is dood. Helaas, dat wordt een RMA. Data redden kun je vergeten vrees ik, tenzij je er veel €€ voor over hebt.

Je nieuwe schijven kun je op silent mode zetten met een of ander SMART settings tooltje. Intel Application Accellerator werkt heel goed, maar dat zal bij jou niet werken :)

Ik heb overigens nog geen defecten gehad van de dmplus9 serie, dus cotnroleer ff of je leverancier goed verpakt.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Een beetje zeer voorbarige conclusie.

Vooralsnog kan de TS normaal zijn PC starten en werkt alles. Een backup maken kan dus sowieso en dat kan heel simpel als hij, zoals hij zei, een of meer nieuwe schijven aanschaft. Daarna kan hij een RMA doen.

Over hoe een RMA aan Maxtor moet is, o.a. door mij, al vaker gepost dus dat zal geen probleem geven.

Wat het verpakken van een leverancier met het stuk gaan van deze HD te maken heeft begrijp ik niet goed. Een bad block kan o.a. worden veroorzaakt als de HD in gebruik is en de kop de platter raakt of als de platter vanuit de fabriek slecht geproduceerd is. Tijdens een transport staan de lees/schrijf koppen in de zgn parkeerstand dus niet boven de platters.

ARME AOW’er

• B-BRAIN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-12-2025
koraks schreef op 11 januari 2004 @ 01:01:
Die schijf is dood. Helaas, dat wordt een RMA. Data redden kun je vergeten vrees ik, tenzij je er veel €€ voor over hebt.

Je nieuwe schijven kun je op silent mode zetten met een of ander SMART settings tooltje. Intel Application Accellerator werkt heel goed, maar dat zal bij jou niet werken :)

Ik heb overigens nog geen defecten gehad van de dmplus9 serie, dus cotnroleer ff of je leverancier goed verpakt.
hoe wil je die aanpassen dan met Intel Application Accellerator versie 3.5

want ik kan bij mij niks vinden in dat proggie. of ik ben beetje blind 8)

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Een beetje zeer voorbarige conclusie.
Klein beetje wel, sorry.
Vooralsnog kan de TS normaal zijn PC starten en werkt alles. Een backup maken kan dus sowieso en dat kan heel simpel als hij, zoals hij zei, een of meer nieuwe schijven aanschaft. Daarna kan hij een RMA doen.
Als backuppen inderdaad kan, meteen doen!
Ik hoor dan een harde tik (de kop vermoedelijk?)
Dit geeft namelijk aan dat de disk toch écht heel erg aan het doodgaan is. Geloof me: dat komt niet meer goed.
Wat het verpakken van een leverancier met het stuk gaan van deze HD te maken heeft begrijp ik niet goed.
Ik heb al vaker meegemaakt dat leveranciers de schijven slecht verpakten, waardoor van een batch tot 30% van de schijven bij aankomst overleden bleken of binnen afzienbare tijd het loodje legden. Dezelfde schijven van een andere leverancier die wél goed verpakte bleken allemaal te werken en te blijven werken.
Tijdens een transport staan de lees/schrijf koppen in de zgn parkeerstand dus niet boven de platters.
Dat helpt zeker (een harde schijf werkt niet voor niks zo), maar het is geen garantie dat door mechanische schokken een schijf niet meer beschadigd kan raken.
hoe wil je die aanpassen dan met Intel Application Accellerator versie 3.5
Ik heb IAA op dit moment niet draaien op deze machine, dus kan het ff niet nakijken voor je, maar op mijn vorige mobo heb ik met IAA nog de acoustic setting van mijn vorige disk gewijzigd, dus het moet zeker kunnen ;)
Toevoeging: ff iets gejat van http://club.cdfreaks.com/archive/topic/40471.html
Highlight the drive in the left pane, then double click Transfer mode limit (with the wrench) on the right pane and you can set the limit. You can also set Auto-Acoustic Management on the HDD if available.

[ Voor 21% gewijzigd door koraks op 11-01-2004 11:26 ]

• lowfi
heb het opgelost :)

Powersupply is gaarrrrrr... 5 volt lijn gaf nog maar 4.4 :S Vandaar dat ie ook vast liep bij spellen trekt de videokaart net ff wat meer stroom wat de bottelnek zal zijn geweest. Nah ja ik ga iig een neiuwe kopen dan maar. Nexus 3500 lijkt me wel wat 19dB 8)

Ow ja en 2x200gb sata staat ook in de bestelling :P

Jeej!
Pagina: 1