hallo ik heb een amd athlon 200+ hij draait nu gewoon standaar 1.25mhz tot hoe ver kan ik em overclocken ?? hij is nu 36.7 graden
Verwijderd
volgens mij geeft die 2x verkeerde ratings aan, of jij hebt 2x een typo.
Hoe hoog je kan gaan, testen!! Per configuratie verschillend
Hoe hoog je kan gaan, testen!! Per configuratie verschillend
ja ik heb het net geprobeerd hij ging toen 1.44ghz en temp was nog steeds goe maar als ik eigeschappen van systeem deed stond er amd atholn 1700+ op 1.44ghz maar ik heb een 2000+ wrom staat dat daar dan ?
Verwijderd
dat staat er omdat je met een 100mhz fsb werkt, terwijl je cpu eigenlijk op 133mhz fsb hoort te lopen. een 2000+ draait namelijk op 1666mhz, en niet op 1225mhz.
verder kan je dit topic beter zelf verlaten en initiatief tonen om iets te gaan onderzoeken, want een slotje is binnenkort wel te verwachten. Dit is hier niet de bedoeling.
succes!
verder kan je dit topic beter zelf verlaten en initiatief tonen om iets te gaan onderzoeken, want een slotje is binnenkort wel te verwachten. Dit is hier niet de bedoeling.
succes!
Verwijderd
ja vriend je amd2000 draait op 12.5x100 ipv 12.5x133 kijk eventjes in je moederbord boekje of je een jumper om moet zetten om hem op 133 te krijgen suc6
Verwijderd
Ik heb ook een 2000+ draaiend op die 1667mhz en ik heb hem via de bios nu draaien als een 2100+ op 1,74ghz, als je hoger gaat dan word het instabiel.
Ben nu wel bezig met een mega grote koeling aan het bouwen en kijken of ik hem verder kan krijgen, want ik heb heel even de 2400+ aanduiding gezien maar toen was de pret nog sneller voorbij

Ben nu wel bezig met een mega grote koeling aan het bouwen en kijken of ik hem verder kan krijgen, want ik heb heel even de 2400+ aanduiding gezien maar toen was de pret nog sneller voorbij
Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 23:33:
ja vriend je amd2000 draait op 12.5x100 ipv 12.5x133 kijk eventjes in je moederbord boekje of je een jumper om moet zetten om hem op 133 te krijgen suc6
Hangt natuurlijk ook af welke core Athlon je hebtVerwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 00:50:
Ik heb ook een 2000+ draaiend op die 1667mhz en ik heb hem via de bios nu draaien als een 2100+ op 1,74ghz, als je hoger gaat dan word het instabiel.
Ben nu wel bezig met een mega grote koeling aan het bouwen en kijken of ik hem verder kan krijgen, want ik heb heel even de 2400+ aanduiding gezien maar toen was de pret nog sneller voorbij![]()
[...]
@TS met de huidige info kunnen we niet veel, duidelijk is dat je FSB niet goed staat. Maar aangezien je voor de rest niks aangeeft kunnen we er ook niks mee
'When you're not paying for the product, you are the product!'
Ga echt niet met maar 256MB draaien... dan draait me comp sneller op 1667MHz met 512MB
[half offtopic]Master Tweaker schreef op 11 januari 2004 @ 01:00:
Meeste 2000+ hebben een Palo core en zijn zeer slecht overclock baar dus je bent gewaarschuwd
Nja als hij 36.x graden is nu...heeft ie kans op een tb.
Mijn XP2000+ Palodinges @1667 is nu 48 Graden, heb alleen wel 100% load vanwege een grazende koe
BTW is mn kast wel open, aangezien mn chipsetfan naar de eeuwige fanvelden is.
Moeje je voorstellen hoe dat met een dichte kast is
Anyway, ik merkte geen verschil hoor tussen 1.67Ghz of 1.80..
12,5*144 was voor mij het hoogst haalbare op de max. voltage van mn mobo: 1,775 volt geloof ik. Overigens scheelde het wel +/- 900 punten in 3d Mark 2001 SE.
Dus..gewoon proberen, als je geluk hebt en je een Thoroughbred hebt kan je best ver komen. Heb je een Palomino dan heb je pech en hoef je er in principe niet aan te beginnen
Leave only footprints, take only memories
Verwijderd
Een 2000 is een palo dat weet je
En eerlijk gezegd ben ik op dit gebied zeeeeeer groen
Maar goed ik zal ff wat meer info geven
msi k7t 2666 pro2
896mb
amd 2000+ is nu 2200+
Ik weet niet wat julie precies willen weten
Wanty dan hoor ik het graag
En eerlijk gezegd ben ik op dit gebied zeeeeeer groen
Maar goed ik zal ff wat meer info geven
msi k7t 2666 pro2
896mb
amd 2000+ is nu 2200+
Ik weet niet wat julie precies willen weten
Wanty dan hoor ik het graag
Turkish schreef op 11 januari 2004 @ 00:59:
[...]
Hangt natuurlijk ook af welke core Athlon je hebt
@TS met de huidige info kunnen we niet veel, duidelijk is dat je FSB niet goed staat. Maar aangezien je voor de rest niks aangeeft kunnen we er ook niks mee
offtopic:
mijn palomino word stressed met Coolermaster Aero 7+ op min. (1800) rpm 52 graden... @ max. (3200) rpm word ie 42 graden (idle temp @ min rpm)
die temps zeggen dus niet veel, licht er vooral aan wat voor koeler je hebt.
Volgens mij word een tb net zo warm met boxed cooler als me palomino met deze
maar XP2000+ tb's zijn echt niet zeldzaam hoor
ben ze heel veel tegen gekomen 1 maand nadat ik mijn palomino versie gekocht had.
mijn palomino word stressed met Coolermaster Aero 7+ op min. (1800) rpm 52 graden... @ max. (3200) rpm word ie 42 graden (idle temp @ min rpm)
die temps zeggen dus niet veel, licht er vooral aan wat voor koeler je hebt.
Volgens mij word een tb net zo warm met boxed cooler als me palomino met deze
maar XP2000+ tb's zijn echt niet zeldzaam hoor
[ Voor 12% gewijzigd door Fludizz op 11-01-2004 01:52 ]
dan zou ik es kijken of je je mem-timings wat minder strak kan zetten
zoniet mem kopen dat even wat beter OC'ed kan worden
ok ok ik ga nu dus ff die jumper goed zetten hij staat dus op 100mhz fsb en hij kan op 133mhz of op 166mhz wat is het beste 133 of 166???
Het beste is op 133fsb zetten en dan stapsgewijs overklokken, niet onmiddellijk een stap van zoveel mhz'en.
Dit is gewoon faq-werk..
Gewoon even de doc-faq aandachtig doorlezen.. Daar staat precies in wat je kunt doen.
Kleine stapjes omhoog gaan, en daarbij je temperatuur in de gaten houden. En natuurlijk of je systeem nog stabiel is
Gewoon even de doc-faq aandachtig doorlezen.. Daar staat precies in wat je kunt doen.
Kleine stapjes omhoog gaan, en daarbij je temperatuur in de gaten houden. En natuurlijk of je systeem nog stabiel is
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()